داریوش ارجمند: هنرمندان ما بعد از مرگ سینه چاکان زیادی پیدا می‌کنند

عصر روز سه شنبه پنجم مرداد، زادروز داریوش ارجمند، جمع زیادی از هنرمندان و علاقمندان را در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) دور هم جمع کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این بازیگر پیشکسوت با ابراز خوشحالی از این که در میان مردم است، گفت: «حرفه ما حرفه غریبی است چون ما به نگاه مردم محتاجیم در حالی که در مشاغل دیگر چنین نیست. در حرفه ما هستند کسانی که از روی شانه و با غرور به مردم نگاه می‌کنند؛ در حالی که اصلا خبری نیست. حرفه ما به نگاه مردم گره خورده و اگر یک بازیگر را نگاه نکنند، او دیگر وجود ندارد.»

ارجمند با اشاره به قدرناشناسی از هنرمندان برجسته گفت: «به تجربه دریافته‌ام که هنرمندان در کشور دو بار زاده می‌شوند. یک بار روز تولدشان و یک بار وقتی که می‌میرند و تازه اسم‌شان و  عکس‌شان همه جا چاپ می‌شود وسینه‌چاک‌های زیادی پیدا می‌کنند.»

داریوش ارجمند

ارجمند با اشاره به ناهنجاری های جامعه، تاکید کرد که داغ و درفش هیچ مشکلی را حل نمی کند

او با بیان این که هنرمندان متعهد به مردم هستند چون از گذرگاه مردم وارد تاریخ می‌شوند، تاکید کرد: «امکان ندارد ما از سراپرده امیر یا وزیری بالا برویم و وارد تاریخ شویم. بلکه ما در میان توده مردم هستیم و از این راه به تاریخ می‌پیوندیم.»

بازیگر فیلم «ناخدا خورشید» با اشاره به ناهنجاری های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه گفت: «با داغ و درفش نمی‌شود این مشکلات را حل کرد اما انسان بنده هنر است و معتقدم باید درهای جامعه باز شود تا هنرمند بتواند حرفش را بزند.»

در ادامه این مراسم، تعدادی از هنرمندان حاضر سخنانی در باره جایگاه هنری داریوش ارجمند بیان کردند. محمود عزیزی، بازیگر تئاتر و تلویزیون به دانش ادبی داریوش ارجمند اشاره کرد و افزود: «او به مجموعه ادبیات کهن ایران اشراف زیادی دارد و زیر و بم این شاهکار ادبی را بیرون کشیده است.»

داریوش ارجمند

داریوش ارجمند در کنار خانواده اش کیک تولد 72 سالگی خود را برید

داریوش اسدزاده، بازیگر پیشکسوت هم با ابراز خوشحالی از حضور در این مراسم گفت: «من نهایت احترام را برای داریوش ارجمند قائلم چون در عرصه هنر بازیگری هر کاری کرده، شاخص بوده است. افراد این‌چنینی انگشت‌شمارند و  من با ۷۳ سال سابقه حضور در عرصه هنر برای او سر تعظیم فرود می آورم.»

در پایان این مراسم، داریوش ارجمند به اتفاق همسر و اعضای خانواده، شمع کیک تولد ۷۲ سالگی‌اش را فوت کرد و با حاضران عکس یادگاری گرفت.

عکس ها: ایرنا

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 560658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    23 5
    کاملا درست است متاسفانه
  • زاهد IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    30 6
    باید این بزرگداشت ها بیشتر برگذار شود
  • محمد A1 ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    3 1
    واووو بهش نمیخوره 72 باشه
  • رضا US ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    10 2
    مگه تو همه جای دنیا واسه هنرمنداشون که خیلی هم از اینها حرفه ای ترن چه میکنن چرا اینها خودشون رو تافته جدا بافته از مردم میدونن . مگه اساتید سایر رشته ها و کلا سایر افراد فوت میکنن واسشون چه میکنن . من که شخصا نمیدونم چرا هنرمندا و ورزشکارهای ما بدون اینکه اصول حرفه ای رو رعایت کنن انتظارات زیادی دارن . بد نیست نگاهی به سایر کشورها بکنیم و اینقدر این اشخاص رو الگو و استاد خطاب نکنیم اینها هم مانند سایر مشاغل مشغول به حرفه مورد علاقه خود یعنی بازیگری هستند مثل هنرمندهای خیلی سطح بالاتر دنیا.
  • مهدي ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    4 1
    ملت مرده پرست ...
  • بی نام A1 ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    9 2
    یه سئوال بی ربط. خبرآنلاین چه جوری به این تیجه رسید که این طراحی جدید از قبلی بهتره و عوضش کرد؟
  • محمد رضا IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    0 4
    چرا تو خبر قید نکردید این برنامه را سازمان فرهنگی هنری شهرداری تدارک دیده . با شهرداری مشکلی دارین شما