فدراسیون وزنه برداری بیانیه داد/آقایان منتقد از آب گل آلود ماهی نگیرند

سایت رسمی فدراسیون وزنه برداری نوشت:بزرگترین ظلم را کسانی مرتکب می شوند که مردم را ازآینده مایوس کنند.

حادثه دلخراشی که برای بهادر مولایی ملی پوش فوق سنگین کشورمان چند روز پیش (پس از خط خوردن این وزنه بردار از لیست نهایی وزنه برداری در المپیک ریو) و در مسیر بازگشت به محل سکونتش رخ داد ، بیش از همه ، مطمئنا مجموعه خانواده وزنه برداری را شوکه کرد و اندوهگین ؛ ولی جای بسی تاسف دارد که دوستان منتقد گویا منتظر چنین حوادثی هستند تا ازآن به سود خود بهره برده و  مطالبات شخصی اشان را با توسل به این قبیل موارد حاشیه ای از فدراسیون وزنه برداری طلب کنند! اما برخی چهره هایی که پیش از این به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در پی ریزی مشکلات ریز و درشت بهادر مولایی و امثال او قطعا سهیم بودند، امروزکه آب را گل آلود می بینند فرصت را غنیمت شمرده و برای رسیدن به اهداف شخصی آنرا به پتکی پوشالی تبدیل کرده تا بر سر فدراسیون آوارش کنند! غافل از آنکه اینگونه ژست های عوام فریبانه و فرافکنی ها دیگر در خانواده فهیم و هوشیار وزنه برداری کهنه شده وقطعا جایگاهی نخواهد داشت.

برهمین اساس؛ فدراسیون وزنه برداری و شورای عالی فنی در شرایط حساس فعلی که ورزش ایران رویداد بزرگ و معتبری به نام المپیک را پیش رو دارد تنها خواسته اش ازاهالی ورزش و خانواده وزنه برداری حفظ وحدت رویه و دوری جستن از حاشیه سازی های مخرب برای کاروان المپیکی وزنه برداری است. بنابراین در مجال فعلی فقط تمامی منتقدان را به مرور پیام ویژه و پرمعنای ریاست محترم جمهوری جناب آقای دکتر حسن روحانی در مراسم بدرقه کاروان المپیکی ورزش ایران توصیه می کنیم:« بزرگترین ظلم را کسانی مرتکب می شوند که مردم را از آینده مأیوس می‌کنند و بزرگترین خدمت از سوی کسانی است که در زبان و عمل امید را به ملت هدیه می‌دهند.» حال آنکه حق پاسخگویی به تمامی نقدها را برای خود محفوظ دانسته و قطعا بعد از اتمام بازی های المپیک ریو، فارغ از هر نتیجه ای که کاروان وزنه برداری کشورمان در این رویداد کسب کند با فراغ بال پاسخگوی دغدغه های منتقدین خواهیم بود.

بی تردید اعضاء شورای عالی فنی اگر در چند روز اخیر و پس از وقوع حادثه ای تلخ برای بهادر مولایی ملی پوش ارزشمند کشورمان پاسخ برخی جوسازی ها و حاشیه پراکنی های مخرب را نداده است، تنها دلیلش المپیک است. آوردگاهی معتبر و ارزشمند که موفقیت کاروان وزنه برداری در این رویداد، برهر حرف و حدیث و آسمان ریسمان بافتن های مغرضانه ای ارجحیت دارد.
بی شک شورای عالی فنی با توکل به عنایت و لطف پرودگاریکتا پس از المپیک و پایان رقابت پولادمردان دلاور ایران زمین در ریو 2016، برخود واجب می داند درفضایی آرام و بدور از تنش های مخرب برخی منتقدان که ماهیت حقیقی اشان برای اهالی این رشته سالهاست هویدا شده است، پاسخگوی تهمت ها و شایعه پراکنی های ریزودرشتی که زایده تفکر مسموم و منفعت اندیش این قبیل به اصطلاح منتقدان است باشد. 

برهمین اساس شورای عالی فنی در مجال فعلی بدور از هرگونه حب و بغض و واکنش منفی نسبت به اظهار نظرهای غیر کارشناسی ، عجولانه و مخرب چند روز اخیر برخی از به اصطلاح منتقدان متعصب و شخصی نگر فدراسیون وزنه برداری ؛ آنها را به رویت و مرور گوشه ای از بیانات ریاست محترم جمهوری جناب آقای دکتر حسن روحانی که در مراسم بدرقه کاروان المپیکی ایران اعزامی به ریو 2016 و خطاب به تمامی مسئولین و آحاد خانواده ورزش کشور بود جلب می کند. باشد که این عزیزان حتی اندکی در طرز تفکر و نگاه منفی خود به این مجموعه بکاهند و با آگاهی و دیدی صحیح به این رشته المپیکی در صورت لزوم نسبت به مواضع مختلف نقادی نمایند. 

«کسانی که مردم را از آینده مایوس می کنند مرتکب ظلم بزرگی به جامعه خود می شوند»

دکتر حسن روحانی ریاست محترم جمهوری در مراسم بدرقه کاروان المپیکی ایران با اشاره به اینکه کسب موفقیت بدون ترویج امید و نشاط هرگزامکان‌پذیر نیست، تاکید دارد: « بزرگترین ظلم را کسانی مرتکب می شوند که مردم را از آینده مأیوس می‌کنند و بزرگترین خدمت از سوی کسانی است که در زبان و عمل امید را به ملت هدیه می‌دهند.»

دکتر روحانی با اشاره به اینکه ملت ایران به واسطه سربلندی و موفقیت در صحنه‌ها و چالش‌های مختلف باید نسبت به آینده امید داشته باشد، تاکید دارد: جمهوری اسلامی ایران کشوری است که در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان و منطقه امن‌ترین کشور و منسجم‌ترین ملت است.»

رییس‌ جمهوری با بیان اینکه متأسفانه برخی می‌خواهند میان ملت ایران جدایی و تفرقه را ترویج کنند، تأکید کرد:« ملت ما هوشیار بوده و برای رسیدن به آرمان‌ها و آرزوهای خود منسجم و یکپارچه است.»

رییس جمهور محترم ایران با اشاره به اینکه ورزش یکی از صحنه‌هایی است که می‌تواند به تقویت انسجام و یکپارچگی در کشور کمک کند، خاطرنشان کرد:« در موفقیت‌های ورزشی ایران به عنوان یک صدای واحد است و ورزش جایگاه خاصی در وحدت، منافع و امنیت ملی ما دارد»

رییس جمهور یادآور شد : « ما در همه صحنه‌های کشور چالش‌ها و مشکلات فراوانی داریم اما در مقابل امیدها و آرمانهای بزرگی هم داریم اما برای اینکه بتوانیم در این مسیر به اهدافمان برسیم بدون امید و نشاط امکان‌پذیر نیست. بزرگترین‌ ظلم را به ملت آنهایی ایجاد می‌کنند که مردم را ناامید می‌کنند اما بزرگترین خدمت را کسانی ایجاد می‌کنند که برای مردم امید می‌آورند. چرا نباید امیدوار باشیم؟ مگر در صحنه‌های مختلف موفقیت بدست نیاورده‌ایم؟ مگر از چالش‌های مختلف عبور نکرده‌ایم؟ مگر در صحنه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی موفقیت بدست نیاورده‌ایم؟ مگر در مقایسه با کشورهای مختلف جهان، امن‌ترین و منسجم‌ترین کشور نیستیم؟ بعضی‌ها می‌خواهند بین ملت ما شکاف ایجاد کنند اما ملت ما هوشیار است، ملت ما در صحنه دستیابی به آرمانهایش بیدار است، ملت ما ملت منسجمی است و یکی از صحنه‌هایی که این انسجام را ایجاد می‌کند ورزش است؛ وقتی ورزشکاران در صحنه‌ای پیروز می‌شوند همه ملت یک صدا دارند و شما کسی را نمی‌بینید که لبخند بر لبانش نباشد.»

دکتر حسن روحانی با اشاره به اینکه ورزش یک ضرورت برای سلامت جامعه ما است، معتقد است:« بی تردید اگر در هر صحنه‌ای بخواهیم پیروز شویم به روحیه نیاز داریم و ورزش می‌تواند به مردم روحیه دهد. بنابراین امروز باید احساس کنیم در این سفر یک رسالت ملی در پیش داریم.».

 

 

251 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 560582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =