ایلنا نوشت:معاون سیاسی وزیر کشور گفت: دولت یازدهم در سه سال عمر فعالیت خود تورم ۴۳ درصدی دولت قبل را به ۹ درصد رسانده است.

محمدحسین مقیمی ظهر سه شنبه در نشست با مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی و اصحاب رسانه آذربایجان غربی با تاکید بر تقویت اطلاع‌رسانی عملکرد دولت یازدهم اظهارداشت: بحث اطلاع رسانی از اقدامات دستگاه های اجرایی و دولت از موضوعات مهم مدیریتی در جامعه امروزی است.

وی با بیان اینکه با بررسی‌ها مشخص شد تنها سه درصد مدیران بانکی حقوق‌های نجومی داشتند که هم‌اکنون دولت و مجلس برای رفع این موضوع تلاش می‌کنند، ادامه داد: جوامعی که بتوانند اطلاعات صحیح را در اختیار مردم قرار داده و به صورت مستقیم و شفاف با آنها ارتباط برگزار کنند می‌توانند در زمینه‌سازی ایجاد اعتماد عمومی موفق عمل کنند.

مقیمی در پاسخ به سوالی در مورد تشکیل خانه احزاب گفت: خانه احزاب در بعضی استان‌ها از جمله خراسان رضوی فعال شده و آمادگی ایجاد خانه احزاب در استان‌های دیگر را نیز دارد.

مقیمی با اشاره به مشکلات پیش روی تشکیل خانه احزاب در استان‌ها تصریح کرد: در این زمینه خود احزاب باید پیش‌قدم شده و از طریق معاونت سیاسی استانداری، مشکلات مربوطه را حل و فصل کنند.

معاون وزیر کشور با بیان ویژگی‌های مدیران دولتی گفت: مدیران دولتی چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب در وهله نخست باید برنامه‌های دولت را قبول داشته و خود را برای اجرای آن آماده کنند و در وهله دوم نیز باید کارایی لازم را داشته باشند.

او در مورد انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری افزود: با توجه به همزمانی انتخابات با ماه رمضان، دو تاریخ را برای انتخابات پیشنهاد داده‌ایم و منتظر نظر نهایی هستیم.

معاون سیاسی وزیر کشور در مورد هجمه ها علیه دولت تصریح کرد: خوشبختانه هجمه‌ها در روحیه مردم اثرگذار نیست و مردم همچنان از دولت حمایت می‌کنند، زیرا رویکرد دولت رویکرد خود مردم است.

مقیمی با بیان اینکه دولت با توجه به وظایف و مسئولیت‌هایی که دارد باید اقدامات خود را به صورت صحیح در اختیار مردم قرار دهند، عنوان کرد: در این بخش نقش روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی تعیین کننده است.

معاون سیاسی وزیر کشور به درج اطلاعات از وضعیت جامعه توسط شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: شبکه‌های اجتماعی اطلاعات مختلفی را از اخبار جامعه در اختیار مردم قرار می‌دهند در حالی که بسیاری از این اخبار به جهت اینکه دارای سیاست‌های مختلفی هستند به صورت دقیق و صحیح نیستند.

او بر ضرورت نقش اطلاع‌رسانی رسمی در شرایط کنونی تاکید کرد و افزود: با توجه به هجمه شبکه‌های اجتماعی نقش موثر اطلاع‌رسانی بسیار حائز اهمیت است.

مقیمی افزود: در این بین نقش روابط‌عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی در اطلاع‌رسانی صحیح و رسمی به مردم بیشتر پررنگ‌ شده است.

مقیمی با بیان اینکه دولت به دنبال این است که مسایل اقتصادی را به صورت علمی و ریشه‌ای حل کند، گفت: در این راستا روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی باید با افزایش میزان نظارت و فعال‌تر سازی سیستم‌های اطلاع‌رسانی مدیران و دولت را در این خصوص یاری دهند.

وی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی صحیح جامعه را بیمه می‌کند اعلام کرد: هم‌اکنون در کشور کارشناس، مدیر توانمند و قابل اعتماد و علاقمند به کار به اندازه کافی وجود دارد در سال آخر فعالیت دولت باید تلاش شود با اطلاع‌رسانی به موقع اعتماد به مردم که بزرگترین سرمایه نظام است تقویت شود.

مقیمی نقش روابط عمومی‌ها را تعیین کننده دانست و یاد آور شد: نباید اجازه دهیم سرمایه‌های ملی به روش سعی و خطا در کشور به هدر برود دیگر آنقدر پول و سرمایه نداریم که در صورت بروز مشکل جبران کنیم.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 560542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    103 0
    همین سه درصد به اندازه 3هزار میلیارد دزدیدند