در فصل مجامع شرکت‌های بورسی روند رو به رشد معاملات همچنان ادامه داشته و شاخص کل با سرعت کند اما شیب مثبت افزایش دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روند رو به رشد شاخص بورس امروز نیز ادامه یافت و نماگر اصلی بازار سرمایه با رشد ۳4 واحدی به سطح 75هزار و 501 واحدی رسید.

در معاملات امروز بیش از 775 سهم و حق تقدم به ارزش یک هزار و 754 میلیارد ریال در 53 هزار و 453 نوبت خرید و فروش شد.

نمادهای تاثیر گذار در رشد شاخص اغلب در گروه مخابرات بودند به طوری که نمادهای همراه (ارتباطات سیار ایران)، اخابر(مخابرات)، فارس (هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس) و کگل (معدنی و صنعتی گل گهر) سبب رشد شاخص شد و در مقابل نمادهای فولاد (فولاد مبارکه اصفهان)، وبانک (گروه توسعه ملی) و خودرو (ایران خودرو) با تاثیر منفی، جلوی رشد بیشتر شاخص را گرفت.

در بخش شاخص‌های دیگر بازار سرمایه امروز شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) 12 واحد، شاخص کل (هم وزن) 28 واحد، شاخص قیمت (هم وزن) 22 واحد، شاخص بازار اول 11 واحد و شاخص بازار دوم 150 واحد رشد کرده اما شاخص آزاد شناور 105 واحد پایین آمده است.

بیشترین رشد قیمت امروز متعلق به نمادهای حق تقدم فولاد خراسان، حق تقدم شیرپاستوریزه پگاه خراسان، مهندسی نصیر ماشین، سیمان شرق و سیمان خاش بود و در مقابل نمادهای سخت آژند، بانک خاورمیانه، چینی ایران، مهرکام پارس و سرمایه گذاری سایپا امروز بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

225 میلیون سهم در فرابورس جابجا شد

در جریان معاملات امروز در فرابورس، سرمایه گذاران بورسی 225 میلیون اوراق بهادار را در 24 هزار و 467 نوبت به ارزش 882 میلیارد و 70 میلیون ریال معامله کردند.

شاخص کل فرابورس نیز پس از افت و خیز چند باره با کاهش نه چندان محسوس نسبت به دیروز، رقم 796.53 واحد را نمایش داد.

بیشترین حجم معاملات امروز در فرابورس متعلق به سهم کاغذ پارس بود و بالاترین ارزش معاملات در همین نماد رقم خورد و ارزش آن به 259 میلیارد و 630 میلیون ریال رسید.

در بازار اول، 41 میلیون و 360 هزار اوراق بهادار به ارزش 73 میلیارد ریال داد و ستد شد و بالاترین حجم معاملات به نام «تابان هور» ثبت شد.

همچنین 160 میلیون و 130 هزار اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش 450 میلیارد ریال دست به دست شد و بیشترین افزایش قیمت در این بازار مربوط به «صنایع نسوز توکا» بود.

بیشترین و کمترین قیمت‌گذاری در فرابورس

بر اساس این گزارش، نماد شرکت های صنایع نسوز توکا، لیا و قند چهارمحال بیشترین افزایش قیمت و نماد شرکت های سرمایه گذاری مسکن تهران، ساینا و تدبیرگران فارس و خوزستان بالاترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

همچنین‏ امروز اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن در بازه 934 هزار تا 950 هزار ریال معامله شد و بیشترین افت قیمت مربوط به نماد «تسه 9409» آذر 94 بود.

در میان صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله ( ETF)، صندوق سرمایه گذاری آرمان آتی کوثر، بیشترین حجم معاملات را ثبت کرد و صندوق اعتمادآفرین پارسیان و آساس به ترتیب در رده های بعدی قرار گرفتند.
در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز بیشترین حجم و ارزش معاملات متعلق به اسناد خزانه اسلامی در نماد «اخزا3» به ارزش 66 میلیارد ریال بود و ارزش معاملات روزانه در همه نمادهای اسناد خزانه اسلامی به 160 میلیارد ریال رسید.

در جریان معاملات امروز، نماد معاملاتی شرکت مهندسی ساختمان و تاسیسات راه آهن پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم و نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران پس از ارایه اطلاعات پیش بینی، بازگشایی شد.

همچنین در پایان معاملات نیز نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان با توجه به اطلاعات دریافتی مبنی بر تغییر با اهمیت در اطلاعات پیش بینی سود هر سهم سال مالی 1395 متوقف شد.

 

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 560530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =