جمع‌آوری مسافربرهای شخصی در خیابان‌های اطراف پایانه مسافری غرب در حال اجراست. مسافران زیادی از آنها به دلایل مختلفی مانند پیاده کردن در بین راه یا گرفتن کرایه گزاف شکایت داشتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین برخی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم از مسافرکشهای شخصی که بدون توجه به تعرفه تعیین شده اقدام به جابجایی مسافران می کنند گلایه کرده بودند. به خصوص این موضوع در اطراف پایانه ها و پارک سوارها بیشتر دیده می شود

در همین راستا مدیرعامل سازمان پارکسوارها و پایانه های تهران از جمع آوری مسافرکشهای شخصی در اطراف پایانه ها به خصوص در پایانه غرب خبر داد. حسین حسینی نژاد در تشریح جزئیاتی از چگونگی اجرای این طرح گفت: طرح جمع‌آوری مسافربرهای شخصی که در حاشیه خیابان شهید برادران رحمانی به‌شکل غیرقانونی اقدام به جذب مسافر می‌کردند، با همکاری مدیران حوزه حمل و نقل مسافر و کلانتری 209 پایانه غرب با موفقیت اجرا شد.
او توضحیح داد: از حدود یک دهه پیش پای تعداد اندکی از مسافربرهای شخصی به اطراف پایانه باز شد. آنان که در ابتدا شمارشان به تعداد انگشتان یک دست هم نبود، رفته رفته با ایجاد تشکیلات سازماندهی‌شده، در مبادی ورودی مسافران به پایانه تجمع می‌کردند و با ترفندهای مختلف مسافران را جذب کرده و مانع ورود آنها به داخل پایانه می‌شدند.
حسینی نژاد گفت: این اقدام علاوه بر اینکه به سیستم حمل و نقل و شرکت‌های مسافربری آسیب می‌زد، متاسفانه دامن برخی مسافران را نیز می‌گرفت و این مسافربرهای غیرقانونی، گاه کرایه‌های بسیار بیشتر از معمول، از مسافران دریافت می‌کردند و یا آنها را در محلی غیر از مقصد توافق، پیاده و رها می‌کردند. ضمن این‌که بارها سرقت اموال مسافران هم گزارش شده بود.
به گفته رئیس سازمان پایانه های تهران در حال حاضر، نیروهای پلیس راهور از ساعت 8 صبح به صورت دائم در مبادی ورودی سواری و خیابان مجاور مستقر شده و مانع توقف خودروهای مسافربرها در آن محل و تجمع رانندگان در ورودی می‌شوند.

حسینی‌نژاد یادآور شد: در سال‌های گذشته، رفع این مشکل، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مشترک مردم، مدیران حمل ونقل، کارکنان و رانندگان شرکت‌های مسافربری بود. البته در این خصوص تلاش‌های بسیاری نیز انجام و راهکارهای متعددی هم با همکاری ارگان‌های مربوطه ارائه شده بود که نتیجه خاصی نداشته؛ اما با اجرای این طرح و حضور ثابت عوامل کلانتری پایانه در خیابان‌های مجاور پایانه، فعلا نتایج خوبی به دست آمده که ان‌شاءا... با اجرای دائم آن، این مشکل به‌صورت دائمی رفع می‌شود.
مدیرعامل سازمان پایانه‌ها همکاری شهروندان را در ریشه‌کن شدن این‌گونه مشکلات موثر خواند و به مردم توصیه کرد که به مسافربرهای متفرقه حاشیه پایانه‌ها اعتماد نکنند و برای سفر به مقاصدشان، به شرکت‌ها و تعاونی‌های معتبر که در داخل پایانه مستقر هستند، مراجعه کنند.


46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 560482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    0 3
    سلام مشکل این مسافربر های شخصی چیه؟حجم زیادی از ایاب و ذهاب مردم توسط همین دسته از مسافربر ها انجام میشه.در حالیکه هیچ نهاد و سازمانی مسئولیت اینها رو قبول نمیکنه. اینها اگر نباشند میزان کرایه ها سر به فلک میزنه و تعداد مسافر بر های تحت نظارت ترمینالها هم محمدوده.لطفا مسئولان محترم برای سازماندهی واستفاده از این قشر وتوسعه ناوگان حمل ونقل به سمت این چنین افرادی که بار زیادی از حمل ونقل مردم را به عهده دارند بردارند.