نیاز به تعویض ۱۰ ساله ایمپلنت‌ها بی‌معنا می‌شود!/ساخت آلیاژی ۴ برای مستحکم‌تر از تیتانیوم

ایمپلنت‌های مورد استفاده در بدن انسان مانند جایگزین‌های مفصل زانو،لگن یا دندان‌ها معمولا بعد از ۱۰ سال به خاطر نداشتن استحکام لازم نیاز به تعویض پیدا می‌کنند. محققان حالا آلیاژی از تیتانیوم ساخته‌اند که می‌تواند این مشکل را بسیار کمتر از گذشته کند.

محققان دانشگاه رایس در هیوستون {اینجا} اعلام کرده‌اند که آلیاژ جدیدی با ترکیب طلا و تیتانیوم ساخته‌اند که ۴ برابر مستحکم‌تر از تیتانیوم است و قابلیت استفاده برای ساخت ایمپلنت‌ها را دارد. 

به کارگیری هر فلز یا آلیاژ جدید  برای ایمپلنت‌ها نیازمند داشتن خواص تیتانیوم است. تیتانیوم جزو معدود فلزاتی است که در فعالیت استخوان‌سازی و ایجاد پیوند محکم با محل پیوند مشکلی ندارد.این دانشمندان نوعی آلیاژ تیتانیوم-طلا ساخته اند که تا به امروز قوی ترین ترکیب سازگار با بافت های ارگانیک به شمار می رود. شدت مقاومت این ترکیب به اندازه ای است که دانشمندان برای پودر کردن آن به منظور تعیین درجه خلوص با مشکلات زیادی روبرو شدند. برای ساخت این آلیاژ از ترکیب سه سهم تیتانیوم به ازای هر سهم طلا در دمای بسیار بالا استفاده شده، و ساختاری بلورین و فوق العاده مستحکم به وجود آمده است. 



پروفسور امیلیا مورسون، متخصص مهندسی شیمی مواد از دانشگاه رایس می‌گوید: بیشتر دانشمندان از خواص بی‌نظیر طلا و تیتانیوم آگاه هستند، اما ساخت ترکیب هوشمندانه دو عنصر گرانبها با رعایت درصد تلفیق در تولید آلیاژ جدید با مقاومت بسیار بالا بزرگترین چالش بود.

 او تاکید دارد که ساخت آلیاژ جدید طلا و تیتانیوم به زودی باعث تحولی عظیم در پزشکی خواهیم شد و دوره‌های تعویض ۱۰ ساله ایمپلنت‌ها به فراموشی سپرده می‌شوند.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 560407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • gusheli A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    3 0
    چه خبر خوبی