همکارانم می ترسیدند اما ریسکش را پذیرفتیم

احسان شیعه می گوید بچه هایش برای پخش زنده کنفرانس مطبوعاتی بازی های لیگ برتر ، کمی دلهره داشتند اما این ریسک را پذیرفتند و اتفاقی بزرگ رقم خورده است.


احسان شیعه مدیر جوان شبکه تلویزیونی ورزش در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین؛ از اتفاقی می گوید که شب گذشته برای اولین بار و به صورت کامل رخ داد و جذابیت بازی های لیگ را به مراتب برای بینندگان تلویزیونی مسابقات افزایش داد. درحالی که مسئولان این شبکه هنوز از پخش بازی های مهم 3 تیم استقلال و پرسپولیس و تراکتورسازی سهمی ندارند ، بعد از بازی استقلال و نفت ، برای اولین بار ، کل طول کنفرانس های مطبوعاتی علی دایی و علیرضا منصوریان را روی آنتن بردند و اینگونه هیجان تماشای بازی را برای بینندگان تلویزیونی دوچندان کردند. برنامه شب های فوتبالی که در روایت از فوتبال ، توفیق چندانی ندارد و جذابیت های بصری لازم برای بینندگان حرفه ای را ندارد اما شب گذشته توانست با این حرکت ، خبرساز شود.

احسان شیعه در گپ کوتاهش با خبرآنلاین از این تجربه می گوید.

*حسابی ساختارشکنی کردید!

همین که برای منتقدانی مثل رسانه شما این اتفاق جالب بوده ، نشان می دهد که کارمان را درست انجام داده ایم.

*قطعا کار خوبی بوده و می شد ، از سال ها قبل انجامش داد.

بله دقیقا اما همین که بالاخره انجامش دادیم ، خودش گام بزرگی است. به هر حال گرفتن چنین تصمیمی خیلی هم ساده نبود. مشکلاتی داشت ، امکانات می خواست و دیدید که ما این ارتباط زنده با سالن کنفرانس را خیلی ابتدایی و با حداقل امکانات انجام دادیم اما بالاخره باید از جایی شروع می کردیم. بازی اول لیگ هم زمان مناسبی بود.

*شاید یکی از دغدغه های بزرگ تان برای انجام ندادن کاری که همه شبکه های مهم دنیا  انجامش می دهند ،ترس از پذیرفتن روی آنتن بردن زنده حرف ها و سئوالاتی است که گویندگان شان را نمی شناختید.

به هر حال این کنفرانس ها را همه شبکه های دنیا پخش می کنند. ما هم به نظرمان رسید با پخش زنده حرف های مربیان ، هیجان بازی های لیگ بالاتر می رود. البته تعدادی از دوستان خوبم ، همین دغدغه ای که شما طرح کردید را داشتند. ولی در نهایت تصمیم مدیریتی مان این بود که مشکلی ایجاد نمی شود. به هر حال وقتی هم خبرنگاران و هم مربیان بدانند که حرف های شان قرار است پخش زنده شود ، مسئولیت رفتارهای شان را می پذیرند و سعی می کنند ، خارج از عرف چیزی نگویند ، حالا ممکن است دو یا سه اشتباه کوچک هم رخ بدهد ولی این اشتباهات خیلی بزرگ نخواهد بود و سریع اصلاح می شود. حتی به نظرم در همین بازی ، همین که مربیان و خبرنگاران می دانستند حرف های شان پخش زنده می شود ، در کیفیت گفت و گو اثر بهتری گذاشته بود. مثلا هم سئوال ها بهتر شده بودند و هم در پاسخ ها می دیدیم که مربیان تمام حواس شان هست که سعه صدر بالاتری داشته باشند. به نظرم این حرمت پخش زنده کنفرانس  در نوع گفته های خبرنگاران و آقایان دایی و منصوریان هم قابل رویت بود.

*همان طور که گفتید اولین تجربه کامل تان در پخش کنفرانس مطبوعاتی بازی ها ، مشکلاتی داشت. این روند را با کیفیت بهتر ادامه می دهید؟

قطعا این کار را می کنیم. مثلا مشکل صدای خبرنگاران را بزودی حلش می کنیم. البته برای پخش کنفرانس شهرستان ها مشکلاتی داریم. اینکه آنجا مراکز استان ها باید امکانش را فراهم کنند و آیا امکانات فنی اش را دارند یا نه ، مشکل اصلی مان است.

*فکر نمی کنید پخش زنده کنفرانس های تان با مخالفت مسئولان ورزش شبکه 3 مواجه شود؟

نه. قطعا دوستان خوبم در شبکه 3 نه تنها مشکلی ندارند که از بهتر شدن کیفیت برنامه های ورزشی و پر مخاطب شدن شان استقبال هم می کنند.

4141

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 560351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =