اعتمادنوشت: چند روزی است در فضای مجازی عکسی دست به دست می‌شود و نشان می‌دهد که پوشیدن کفش پاشنه بلند برای مردان، سوغات جدید شبکه‌های ماهواره‌ای و بنگاه‌های مد و فشن برای جوانان ایران است.

در این عکس ۲ مرد جوان در یک فروشگاه زنجیره‌ای داخلی مشغول خرید هستند و کفش پاشنه‌بلند یکی از آنان سوژه جدید شبکه‌های اجتماعی شده است. سوغاتی که وقتی کنار پدیده‌های دیگری چون تتوی خط ریش، کاشت ته‌ریش و برداشتن زیر ابرو قرار می‌گیرد، مجموعه‌ای مضحک اما قابل تأمل از خواب جدیدی که برای جوانان ایرانی دیده‌اند، می‌سازد».
احتمالا بسياري از عزيزان اين خبر را خوانده‌اند و آن عكس را هم ديده‌اند ولي يك سوال مهم در اين باره مطرح مي‌شود كه آيا اين مساله را به همين شكل بايد تحليل كرد و فقط «شبكه‌هاي ماهواره‌اي و بنگاه‌هاي مد و فشن» را بايد مقصر دانست؟ آيا اين پديده و موارد مشابه آن به‌تازگي در كشورمان ايجاد شده يا سال‌هاي طولاني است كه رفتارهاي ناسازگار با فرهنگ ملي و مذهبي خودمان را آن هم به صورت وسيع شاهديم؟ در اين كه رسانه‌هاي خاص درصدد الگوسازي از سبك زندگي غيرايراني و غيراسلامي هستند ترديدي نيست اما چرا ميزان مقاومت داخلي جامعه ما اين همه كاهش و اثرگذاري از بيرون افزايش يافته است؟ خلاصه آنكه آيا با فحش دادن به ديگران مي‌توانيم وضعيت موجود خودمان را تبيين و راهكارهاي مناسب و سازگار با سبك زندگي ايراني- اسلامي را استخراج كنيم كه مقبول افتد و رواج يابد؟
واقعيت اين است كه به دلايل مختلف بخشي از جامعه كه جمعيت بزرگي را هم تشكيل مي‌دهد، با آنچه ما مي‌پسنديم ميانه‌اي ندارد و به سوي اموري ميل پيدا كرده است كه ما نمي‌پسنديم.

 

 

 

45231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 560267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    43 4
    وقتی جوان بیکاره،بی سرانجامه دارای هیچ آینده و شخصیت اجتماعی نیست ،چنین عکس العملها و نتایجی دور از تصور نیست.هست؟
    • بی نام A1 ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
      6 4
      ربطی به بیکاری نداره که شما هم هر چیزی رو می اندازید گردن بیکاری و تورم . میگیم چرا معتاد شدی ؟ میگه چون بیکارم . میگیم چرا دزدی میکنی ؟ میگه بیکارم . میگیم چرا زن گرفتی ؟ میگه بیکارم . میگیم چرا موقع موتورسواری آئین نامه رو رعایت نمیکنی ؟ میگه بیکارم . میگیم چرا ............... میگه بیکارم .
    • بی نام A1 ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
      2 1
      راست میگه این بی کاری فقط بهانه است خیلی از کسانی که معتاد شدند یا این که تخلف می کنند شغل دارند پس دلیل این کار ها بی کاری نیست،جالبه چند وقت پیش قتلی رخ داده بود همین اقایان امدند و گفتند دلیلش فقر و بیکاریه بعد از چند روز مشخص شد که طرف مدیر عامل یک شرکت هست و وضع مالیش هم خوب بود
  • بی نام IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    1 16
    باباجون عکس فتوشاپه بیخیال نمیشین چرا