بهرام قاسمی، انتخاب شهر مقدس مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال آینده از سوی سازمان همکاری اسلامی، را فرصت مناسبی دانست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه در پاسخ به سئوال خبرنگاری ، انتخاب شهر مقدس مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال آینده از سوی سازمان همکاری اسلامی، را فرصت مناسبی برای معرفی ریشه ها و نمادهای فرهنگ و تمدن اسلامی در کشورمان به سایر ملتها ارزیابی نمود.

بهرام قاسمی تصریح کرد:وزارت امور خارجه ضمن حمایت از برنامه های مربوط به شهر مشهد ،پایتخت فرهنگ اسلامی، در جهت هرچه بهتر برگزار شدن این مناسبت فرهنگی - اسلامی تلاش خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ابراز امیدواری نمود :عزم جمهوری اسلامی ایران در برگزاری هرچه باشکوه تر رویداد « مشهد ،پایتخت فرهنگی جهان اسلام » به تحکیم و تعمیق وحدت و همبستگی کشورهای اسلامی در عرصه های مختلف فرهنگی و تمدنی منجر شود وجهان اسلام از این فرصت برای افزایش انسجام بین ملتها و دولتهای اسلامی در مقابل دشمنان بیرونی بهره برد.

بهرام قاسمی خاطرنشان ساخت :در شرایطی که متاسفانه تلاشهای مرموزی برای معرفی اسلام به عنوان دین خشونت و تروریسم در جهان جریان دارد ،اینگونه اقدامات بستر مناسبی برای ارائه جلوه های اسلام واقعی و همچنین تبیین اعتدال و معرفی تمدن ،عرفان و فرهنگ اسلام اصیل به سراسر گیتی خواهد بود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 560182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =