ظریف در نیجریه دربارۀ بوکوحرام چه گفت؟

وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد که ایران برای مبارزه با القاعده و بوکوحرام در کنار نیجریه است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدجواد ظریف در دیدار با وزیر خارجه نیجریه، اظهار کرد: همکاری‌های ما به حوزه روابط دوجانبه محدود نمی‌شود و در مجامع و سازماهای بین‌المللی مانند اوپک، همکاری‌های اسلامی، غیرمتعهدها و کشورهای صادرکننده گاز و .... همکاری داریم.

او گفت: من با یک هیات بزرگی تجاری از بخش‌های مختلف به نیجریه آمده‌ام و این نشان‌دهنده علاقمندی بخش‌های دولتی و خصوصی ما برای گسترش روابط و همکاری است.

ظریف با بیان این که با نیجریه روابط دیرینه دوجانبه داریم، گفت: روابط فرهنگی مردمی میان دو کشور در سطح خوبی قرار دارد. دانشجویان زیادی از نیجریه مهمان ما و در حال تحصیل در ایران هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما در کنار شما برای مبارزه با القاعده و بوکوحرام هستیم.

جفری اونیاما، وزیر خارجه نیجریه نیز در این دیدار با بیان این که ایران کشور بسیار مهمی در منطقه و جهان است، گفت: ما بسیار علاقمند تعمیق و گسترش روابط در همه حوزه‌ها و زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، علمی، فرهنگی و بین‌المللی هستیم.

او با اشاره به این که روابط بسیار خوبی با ایران داشته و داریم، گفت: از رفع تحریم‌های ایران بسیار خرسندیم و از آن استقبال می‌کنیم
وی تصریح کرد: همکاری دو کشور در ثبات بازار جهانی نفت بسیار مهم است.

وزیر خارجه نیجریه گفت: ما نمی‌خواهیم کشوری تک محصولی و متکی به نفت باشیم، از این رو آماده استفاده از تجربیات ایران و گسترش روابط با آن هستیم.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 560136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    4 0
    اينا كه 1000 تا شيعه رو تازگيا راحت كشتند