ایسنا نوشت: معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: رویکرد وزارت کشور در تأمین امنیت مبتنی بر مدیریت پدیده‌های سیاسی اجتماعی و بسترهای بروز و ظهور ناامنی است تا از وقایع و بحران های امنیتی جلوگیری شود.

حسین ذوالفقاری در همایش مشاوران امور روحانیت استانداری های سراسر کشور اظهار کرد: هرگاه آسیب‌های داخلی یک کشور اعم از اجتماعی، اقتصادی ، سیاسی و ... به طور نامتعارفی افزایش یابد و از طرفی تهدیدات خارجی نیز بالفعل و عملیاتی گردد و آن کشور نتواند پاسخگوی تهدیدات خارجی باشد و توان کنترل نداشته باشد ، پدیده ناامنی در جامعه رخ خواهد داد که نمونه‌هایی از این نوع ناامنی را در برخی کشورها شاهد هستیم .

وی با اشاره به آسیب های داخلی کشور تأکید کرد : ریشه اصلی و اساسی این نارسایی‌ها فاصله گرفتن و یا کم توجهی به رعایت قاعده‌ها و اخلاق دینی در عمل است که در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و حتی مدیریتی بروز و ظهور می‌یابد. بنابراین تا فرهنگ که اصل و اساس همه امور است مورد توجه جدی قرار نگیرد روند آسیب‌ها ادامه خواهد یافت.

معاون وزیر کشور همچنین گفت: در حوزه تهدیدات خارجی نیز کشور ما با دشمنی‌های مستمر و خباثت‌گونه برخی قدرت‌های بزرگ ، رژیم صهیونیستی و برخی دولت‌های مرتجع و معاند منطقه‌ای و گروهک‌های متعدد تروریستی در پیرامون کشور مواجه است که در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی را برای ایجاد ناامنی در کشور و درونی‌سازی آن بعمل آورده ولی موفق نشده‌اند.

دبیر شورای امنیت کشور عنوان کرد: امنیت امروز کشورمان تصادفی نیست بلکه عوامل متعددی در تولید این امنیت در شرایط کنونی که اکثر نقاط مختلف جهان گرفتار اقدامات تروریستی است ، نقش دارند .

وی با اشاره به هوشیاری و همراهی و همکاری مردم و حساسیت آنها نسبت به امنیت کشور، نعمت نظام مبتنی بر ولایت فقیه و رهبری معظم انقلاب که با درایت و هوشیاری سکان نظام را در دست دارند و نقش عمود خیمه امنیت کشور را در سطح کلان دارند گفت: وجود نیروهای نظامی، انتظامی،امنیتی و اطلاعاتی و بسیجی متعهد، شهادت‌طلب، با اراده و عزم و وفادار به نظام و مردم و همچنین ساختار مستحکم و چند لایه امنیت کشور از جمله توانمندی‌هایی است که قدرت کنترل و دفع تهدیدات را فراهم کرده و امنیت مثال زدنی در موقعیت کنونی را رقم زده اند .

ذوالفقاری در پایان با اشاره به عوامل اصلی سه گانه تولید ناامنی تأکید کرد: راه حل این است که هرکدام در موقعیت و شرایطی که قرار داریم اولاً تلاش کنیم آسیب‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و کارکردی را کاهش دهیم . ثانیاً در جهت تقویت مولفه‌های قدرت داخلی اقدام عملی داشته باشیم و ثالثاً با استفاده از تمام ظرفیت‌های داخلی و خارجی تهدیدات خارجی را کاهش، خنثی و دفع کنیم.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 560120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =