موضوع مالیات بر ارزش افزوده زیورآلات تهیه شده از جنس طلا همچنان مورد سئوال مخاطبان است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین برخی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم پرسیده اند چرا مالیات بر ارزش افزوده طلا از کل فاکتور گرفته می شود. یکی از مخاطبان در این باره استدلال جالبی دارد که در کامنت خود مطرح کرده:
سلام چرا از مبلغ کل طلامالیات بر ارزش افزوده گرفته میشه ؟ در حالی که طلا ذوب و مجددا ساخته می شود، مالیات بر ارزش افزوده از مزد ساخت باید گرفته بشه ،گرفتن مالیات بر ارزش افزوده از کل مبلغ طلا ، هم به ضرر مصرف کنندست و اعتمادشون کم میشه ،هم این صنعت و داره روز به روز ضعیف می کنه
پیش از این سرویس مشکلات مردم گزارشی را درباره نحوه اخذ مالیاتها از صنوف مختلف تهیه کرده بود و در آن اشاره به این نکته شده بود: برخی از حقوقدانان و مودیان مالیاتی می گویند دریافت مالیات 9 درصد ارزش افزوده از کل فاکتور مشتریان، در مخالفت با ماده 3 قانون مالیات بر ارزش افزوده قرار دارد که می گوید تنها باید بر تفاوت نرخ خرید با فروش، مالیات ارزش افزوده تعلق گیرد.(اینجا)
با این حال، در بهمن ماه گذشته امین زاده نماینده دولت در کمیته ماده 76 مالیاتی درعین حال ریاست این کمیته را برعهده دارد، گفته بود: اتحادیه طلا و جواهر باید قوانین مربوط به حوزه خود را شناسایی و هر آنچه به اصلاح و با حذف نیاز دارد را به کمیته اعلام کند. دستگاه های تصمیم گیر در این بخش نیز باید طبق قانون از نظرات مشورتی اتحادیه های مربوط به صنعت طلا کمک بگیرند. در این بین آیین نامه های موجود در صنعت طلا مصوبات شورای پول و اعتبار بوده و بانک مرکزی تنها اجرای آنها را برعهده دارد.
طبق این گزارش در نهایت مقرر شد موضوع کاهش مالیات بر ارزش افزوده صنعت طلا از طریق کارگروهی با اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر و نقره و سنگ های قیمتی ایران بررسی شود.
گفتنی است مشکلات مطرح شده درباره مالیات به روابط عمومی سازمان امور مالیاتی ارجاع شده است و در انتظار پاسخگویی این سازمان درباره مشکلات مطرح شده مردم هستیم.


46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 560075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =