مقایسه صنعت گیم در ایران و آمریکا از نگاه معاون ارتباطات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای

معاون ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه‌ای در گفت و گو با شبستان به سوالات متعدد در حوزه خود پاسخ داد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از بنیاد ملی بازی های رایانه ای، هادی کافی، در این مصاحبه از نگاه دیگری بازی های رایانه ای و تاثیرات آن را بر زندگی افراد بررسیکرده است که با هم برگزیده آن را می خوانیم:

- آنچه تاسف بار است نوع نگاه برخی رسانه ها نسبت به بازی های رایانه ای است. چیزی که در رسانه به عنوان بازی های رایانه ای می شناسند در واقع بیشتر آسیب های این بازی هاست در حالی که بازی محصولی است که با هدف آسیب رسانی تولید نشده است بلکه برای کسب یک سری دستاوردها ساخته و ارایه می شود که از جمله آنها می توان به کسب مهارت های فردی و اجتماعی اشاره داشت.

- ما نمی توانیم تمامی بازی های رایانه ای را زیرسوال ببریم. گاهی پارامترهای فرهنگی ما با کشور تولیدکننده تفاوت دارد و گاهی هم تولیدکننده داخلی ناآگاهانه برخی مسایل را به خوبی رعایت نکرده است، بنابراین مواردی از این دست را نمی توان آسیب زا قلمداد کرد.

- برای مثال در ایالات متحده آمریکا که از بزرگ ترین تولیدکننده های بازی های رایانه ای در سطح دنیا محسوب می شود و بازی های دارای خشونت و مسایل جنسی را در هم تولید می کند، اما محدودیت هایی را نیز قایل شده است و اساسا توزیع برخی بازی ها در این کشور محدودیت دارد و سخت افزاری طراحی شده که بر اساس قانون سنای آمریکا ایجاد شده است، این اقدام در راستای کنترل خانواده برای بازی هایی است که بچه ها از آن استفاده می کنند.

-ما نیز قانون داریم اما مشکل ما در ضعف این قانون ها است. دستگاه هایی که در ایران استفاده می شود یا غیرقانونی وارد کشور شده اند یا نظارتی از سوی والدین بر بازی بچه ها نیست چون آشنایی با این بازی ها ندارند.

- مساله دوم مربوط به گیم نت ها یا محل مصرف بازی هاست. روی گیم نت ها هیچ کنترلی وجود ندارد. یعنی یک فروشنده می تواند بازی +18 را به بچه های پانزده ساله هم بفروشد در حالی که در اروپا و امریکا در صورت بروز چنین مساله ای جریمه های سنگین متوجه گیم نت ها خواهد شد.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 560072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =