ایسنا نوشت: سخنگوی وزارت بهداشت ضمن تکذیب برخی شایعات مبنی بر نگارش بیانیه ای از سوی انجمن جراحان ایران برای خودداری از جراحی هنرمندان و افراد صاحب‌نام، اظهار کرد: خبری که درباره یک بیمارستان و همچنین تمام جامعه جراحان منتشر شده، کاملا کذب و بی پایه و اساس است.

دکتر ایرج حریرچی در حاشیه نشست خبری صبح امروز وزارت بهداشت افزود: جامعه شریف پزشکی و جراحی در زمان جنگ علاوه بر خدمت‌رسانی به مجروحان ایرانی، اسرا و مجروحان عراقی را نیز درمان می‌کردند. ما نمی‌دانیم چه کسانی از این موضوع نفع می‌برند.

قائم مقام وزیر بهداشت در ادامه تاکید کرد که ما این اخبار را از فضای مجازی دریافت کردیم. برخی نوشته‌اند که وزیر بهداشت در این موضوع پادرمیانی کرده است، اما واقعیت این است که هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشده و این اخبار و شایعات واقعیت ندارد.

برای ورود به حوزه سلامت عینک سیاسی را برداریم

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن اشاره به ضرورت همکاری همه دستگاه‌ها و جناح‌ها برای تحقق اهداف نظام سلامت تاکید کرد: کسانی که به حوزه سلامت وارد می‌شوند عینک سیاسی را بردارند و برای خدمت به مردم بیایند.

دکتر ایرج حریرچی در نشست خبری صبح امروز وزارت بهداشت که در خصوص حاشیه‌های افتتاح یک پروژه درمانی در استان البرز اتفاق افتاد، اظهار کرد: روز شنبه دوم مردادماه اقدام مبارکی در زمینه خدمات بهداشتی درمانی در استان البرز اتفاق افتاد. طی چندین دهه گذشته علیرغم تمام تلاش‌های وزرای بهداشت دوره‌های مختلف همچنان عقب افتادگی‌های جدی در حوزه سلامت وجود دارد. در اطراف استان تهران به دلیل رشد بسیار سریع جمعیت مشکلات زیادی در زمینه درمانی وجود دارد در حال حاضر به ازای هر 1000 نفر 1.5 تخت بیمارستانی موجود است که این رقم در استان البرز 1.5 تخت به ازای هر 0.06 درصد جمعیت است. این به معنی عقب بودن استان البرز از متوسط کشوری است.

وی افزود: حدود هشت شهر با جمعیت نزدیک به 700 هزار نفر در اطراف تهران وجود دارد که تعداد تخت بیمارستانی در آنها کمتر از 100 مورد است. وزارت بهداشت نیز در این زمینه اقداماتی را انجام داد که شاخص‌ترین آن در استان البرز است.

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن اشاره به حاشیه‌های مصاحبه وزیر بهداشت با یکی از رسانه‌ها که روز شنبه دوم مرداد در حاشیه افتتاح یک پروژه درمانی در استان البرز اتفاق افتاد اظهار کرد: در این برنامه مصاحبه‌ای با دکتر هاشمی به صورت سرپایی و منقطع انجام شد. ایشان کمترین اظهارنظر را در مورد افراد دوره‌های قبل داشته‌اند و همیشه سعی کردند با تجلیل از آنها یاد کنند.

حریرچی ادامه داد: سخنان وزیر بهداشت درباره یک بیمارستان خاص در استان البرز بود که ناشی از مشاهده شخص ایشان و من در مرداد سال 93 بود. این بیمارستان قبلا مرکز بهداشتی درمانی بوده و که آن را تبدیل به بیمارستان کرده بودند. بیماران نیز روی برانکار مراقبت می‌شدند و تخت کافی وجود نداشت. من این مشکل را در نقاط دیگر نیز مشاهده کرده بودم به همین خاطر یکی از بسته‌های اصلی طرح تحول نظام سلامت ترویج زایمان طبیعی و ایجاد واحدهای تک نفره زایمان بوده است.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه با تاکید بر اینکه اگر دست یکدیگر را نگیریم اهداف نظام سلامت حاصل نمی‌شود اظهار کرد:‌ هر کس در این حوزه وارد می‌شود عینک سیاسی را بردارد و برای خدمت به مردم بیاید این حوزه داخل خود مسائل سیاسی ندارد.

وی همچنین از جناح‌های سیاسی خواهش کرد که تا زمان انتخابات ریاست جمهوری رقابت‌های سیاسی خود را داشته و تنور آن را گرم نگه دارند اما آن را به حوزه سلامت وارد نکنند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: طرح تحول نظام سلامت در دولت یازدهم با هماهنگی مجلس نهم که ترکیب آن اصولگرا بود انجام شد و قریب به اتفاق نمایندگان این دوره از آن حمایت کردند. در داخل وزارت بهداشت نیز از تمام جناح‌های سیاسی حضور دارند که با معیار کارایی و موثر بودن انتخاب شده‌اند و بدون هیچ موضع گیری سیاسی فعالیت خود را انجام می‌دهند.

حریرچی در پایان ضمن اشاره به اقدامات وزارت بهداشت در راستای بهبود وضعیت درمانی استان البرز افزود: امیدواریم با این برنامه‌ها از شرمندگی این استان در بیاییم.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 560071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =