فروش خیره‌کننده مستند هیلاری کلینتون

در نمونه‌ای دیگر از دنباله ساختن برای فیلم‌های پرفروش هالیوود، «پیشتازان فضا: ماورا» به کارگردانی جاستین لین به پردۀ نقره‌ای معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این فیلم به صورت گسترده در 3928 سینما نمایش داده شد و با فروشی برابر با 59.6 میلیون دلار هفته را به پایان رساند.

اگرچه «پیشتازان فضا: ماورا» پرفروش‌ترین فیلم این هفته سینمای آمریکا بود، اما نشان داد که دنباله‌های هالیوودی به اندازۀ فیلم‌های پیش از خود موفق نیستند. پیش از این دو فیلم «پیشتازان فضا: به سوی تاریکی» در سال 2013 و «پیشتازان فضا» در سال 2009 به ترتیب در افتتاحیه 70.2 میلیون دلار و 75.2 میلیون دلار فروش داشتند.

البته حال روز «پیشتازان فضا» بسیار بهتر از دنبالۀ دیگری است که این پایان هفته در آمریکا اکران شد. استقبال اندک تماشاگران از انیمیشن «عصر یخبندان: دورۀ برخورد» فروش افتتاحیه این فیلم را به رقم ناامیدکنندۀ 21 میلیون دلار رساند که درست 55 درصد کمتر فروش افتتاحیه فیلم قبلی «عصر یخبندان» است. با این میزان فروش «عصر یخبندان: دوره برخورد» کم‌فروش‌ترین افتتاحیه را برای یک انیمیشن در این سطح در یک دهۀ اخیر به نام خود ثبت کرد. این در حالی است که در چند هفته گذشته گیشۀ سینمای آمریکا به صورت مطلق در اختیار انیمیشن‌هایی چون «در جستجوی دُری» و «زندگی پنهان حیوانات خانگی» بود.

«عصر یخبندان: دوره برخورد» پیش از اکران در آمریکا در 60 کشور دیگر اکران شده بود و تا کنون در سطح جهان 199 میلیون دلار فروش داشته است.

به نظر می‌رسد که تماشاگران بیشتر تمایل داشتند تا به تماشای یک انیمیشن با ایده‌ای جدید بنشینند. از این روی «زندگی پنهان حیوانات خانگی» از کمپانی یونیورسال در سومین هفتۀ نمایش بر پرده سینما با 29.3 میلیون دلار فروش پس از «پیشتازان فضا: ماورا» رده دوم پرفروش‌ترین‌های هفته را به خود اختصاص داد. این انیمیشن پس از سه هفته نمایش در سینماهای آمریکا به فروشی برابر 260.7 میلیون دلار دست پیدا کرده است. مجموع فروش جهانی «زندگی پنهان حیوانات خانگی» 323.7 میلیون دلار است.

در این میان فروش بالای فیلم ماورایی و ترسناک جدید کمپانی برادران وارنر با عنوان «خاموشی» بیش از انتظار بود. این فیلم که با بودجۀ اندک پنج میلیون دلار ساخته شده است به صورت گسترده در 2818 سینما اکران شد و 21.6 میلیون دلار فروخت. بیشتر تماشاگران این فیلم را جوانان تشکیل می‌دادند که 38 درصدشان زیر 18 سال سن داشتند.

در نقطه مقابل فیلم «پیشتازان فضا: ماورا» با 185 میلیون دلار بودجه ساخته شده است و برای فرار از زیان نیاز به فروشی بالا در دیگر کشورها دارد. این فیلم در حال حاضر در 46 درصد از بازارهای بین‌المللی اکران شده است که 30 میلیون دلار به فروش جهانی فیلم افزوده است.

یکی از ده فیلم پرفروش هفته گذشته مستندی سیاسی درباره هیلاری کلینتون با عنوان «آمریکای هیلاری: تاریخ پنهان حزب دموکرات» بود که با فروشی برابر با 3.7 میلیون دلار در جدول پرفروش‌ها در مکان دهم ایستاد. اکران گسترده این فیلم با گردهمایی ملی دموکرات‌ها که دوشنبه با فیلادلفیا برگزار می‌شود همزمان شده است.

در بازارهای بین‌المللی اما فروش «افسانه تارزان» از «پیشتازان فضا» پیشی گرفت و در 61 کشور به 44.7 میلیون دلار رسید. فروش جهانی «افسانه تارزان» در مجموع تا کنون 260.5 میلیون دلار است که با در نظر گرفتن بودجه 185 میلیون دلار فیلم بسیار کم و ناامیدکننده است.

دو فیلم نخست از سری فیلم‌های «پیشتازان فضا» را جی.جی.آبرامز کارگردانی کرده بود، که در قسمت سوم صندلی کارگردانی را به جاستین لی واگذار کرد و به عنوان تهیه‌کننده در جریان ساخت فیلم حضور داشت. این فیلم با فیلمنامه‌ای از سیمون پگ و داگ جونگ ساخته شده است.

سیمون پگ، کریس پاین، زاکاری کوینتو، زویی سالدانا، جان چو، کارل اوربن و آنتون یلچین نقش خود را در «پیشتازان فضا: ماورا» دوباره بازی می‌کنند، و ادریس البا و سوفیا بوتلا چهره‌های تازه‌وارد به این دنبالۀ سینمایی هستند. شگفت اینکه علیرغم تمام انتقادات به ساخت دنباله‌های سینمایی و کمبود ایده‌های اصیل در هالیوود تهیه‌کنندگان فیلم از هم‌اکنون ساخت قسمت دیگری از این دنبالۀ سینمایی را نوید داده‌اند.

«پیشتازان فضا: ماورا» در جلب نظر منتقدان سینمایی موفق بود و اغلب مرورهای منتقدان دربارۀ فیلم مثبت بود. تماشاگران نیز از تماشای فیلم راضی بودند و امتیاز سینمایی A منفی را به فیلم دادند.

در نقطه مقابل منتقدان سینمایی نظر مثبتی به «عصر یخبندان: عصر برخورد» نداشتند که با 13 درصد نرخ تازگی در سایت راتن‌تومیتو کاملا مشخص است. تماشاگران البته نسبت به منتقدان سینمایی با فیلم مهربان‌تر بودند و پس از تماشا به فیلم امتیاز سینمایی B مثبت دادند.

اکنون باید منتظر ماند و دید که آیا کمپانی فاکس از ادامه ساخت دنباله‌های بیشتر برای انیمیشن «عصر یخبندان» دست برمی‌دارد یا خیر. فروش انیمیشن‌های «عصر یخبندان» در جهان در مجموع بیش از سه میلیارد دلار بوده که این عنوان را به موفق‌ترین دنبالۀ انیمیشنی تاریخ سینما بدل کرده است.

این هفته تعداد سینمای محل نمایش فیلم جدید وودی آلن نیز به 50 سینما افزایش یافت. «کافه سوسایتی» در این 50 سالن سینما 875 هزار دلار فروخت و میانگین فروش 17 هزار و 500 دلار در هر سالن را از خود برجای گذاشت. میزان فروش «کافه سوسایتی» محصولی از استودیوی آمازون و کمپانی لاینزگیت، پس از دو هفته اکران محدود 1.4 میلیون دلار است.

عملکرد فیلم در گیشه در قیاس با «نیمه شب در پاریس» یا «جازمین غمگین» چندان موفق نیست اما می‌تواند تنه به تنۀ «تقدیم به رم با عشق» بزند.

ردیف

نام فیلم

تعداد سالن‌های سینما

هفته اکران

فروش آخر هفته / میلیون دلار

فروش کل(در آمریکای شمالی) / میلیون دلار

1

پیشتازان فضا: ماور

3928

1

59.6

59.6

2

زندگی پنهان حیوانات خانگی

4048

3

29.3

260.7

3

خاموشی

2818

1

21.6

21.6

4

شکارچیان روح

3963

2

21.6

86.9

5

عصر یخبندان

3992

1

7.2

21

6

در جستجوی دُری

2576

6

6.4

460.2

7

عصر یخبندان

2844

4

5.4

114.8

8

مایک و دیو همراه عروسی می‌خواهند

2137

3

4.4

40.4

9

کابالی

240

1

4.1

4.1

10

آمریکای هیلاری: تاریخ پنهان حزب دموکرات

1217

2

3.7

3.8

منبع: هالیوودریپورتر / 24 جولای

58241 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 559917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =