جعفر شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با روزنامه آرمان گفت: نباید از احمدی‌نژاد و غیر ذلک ترسیده و نباید به دنبال آن به کسی توهین کنیم.

بخش هایی از گفتگوی این روحانی اصولگرا را در ادامه بخوانید؛

دولت مطلوب از نظر شما كه مدت‌ها از دولت احمدي‌نژاد حمايت كرديد، چه دولتي است؟

دولت مطلوب دولتي است كه به دنبال آرمان‌هاي امام و افكار اصولگرايي (جامعه مدرسين و جامعه روحانيت) باشد. حال عده‌اي در اين ميان مدعي شده‌اند كه مي‌خواهيم كشور را اصلاح كنيم. بعد هم مشخص نيست درصدد اصلاح كدام يك از شرايط كشور بوده، يا حتي به دنبال چه برنامه‌ مشخصي هستند. معلوم نيست مي‌خواهند موضوعات مطرح‌شده درباره امام (ره)، قانون اساسي وبقيه چيزها را اصلاح كنند، يا كدام نهاد و جريان ناپسند است كه مي‌خواهند اصلاحش كنند.

آيا اين مواردي كه برشمرديد، در دولت مورد حمايت شما يعني دولت آقاي احمدي‌نژاد رعايت مي‌شد؟

۴سال با دولت احمدي‌نژاد همگام بودم، وقتي كه او حاشيه پيدا كرد، تمام‌قد مخالف او و دولت متبوعش شديم و بعد از آن در مصاحبه‌ها از مخالفت خود با دولت احمدي‌نژاد سخن به ميان آوردم. احمدي‌نژاد بارها گفته بود اسامي ۳۰۰نفر از مفسدين را در جيب خود نگهداري مي‌كند. ما خطاب به او درباره اين ادعا گفتيم كه اين اسامي در جيب شما چي كار مي‌كند؛ اين اسامي را به دستگاه قضا تحويل بدهيد تا به اين مساله رسيدگي شود. يادآور شديم كه آقاي احمدي‌نژاد، اين فسادها دارد منافع كشور را تحت تاثير قرار مي‌دهد. البته گوش شنوايي نبود.

شما در جايي گفته‌ايد دوران احمدي‌نژاد تمام شده است، اما او اين روزها ميتينگ‌هاي سياسي برگزار می‌کند و به مسافرت‌هايي مي‌رود و سخنراني‌ مي‌كند. باز هم به سخنان گذشته خودتان اعتقاد داريد؟

ما يك نگهباني در بالاي سر داريم كه از آن در قانون اساسي به نام شوراي نگهبان نام برده مي‌شود و به هركسي كه صلاحيت بدهد، مي‌تواند فعاليت كند و مردم هم مي‌توانند به او راي بدهند. ما اسم كسي را فعلا نمي‌بريم، به خاطر اينكه اصولگرايان هنوز به نتيجه نرسيده‌اند كه كارنامه چه شخصي مي‌تواند اين جريان را متقاعد كند كه در انتخابات رياست‌جمهوري از او حمايت كنند. منتظرهستيم جامعه مدرسين و جامعه روحانيت مبارز كه در اين چند سال امتحان خودشان را پس داده‌اند، در اين باره چه خواهند كرد. حالا اينكه برخي در حال حاضر سخنراني مي‌كنند، مثل اين مي‌ماند كه بنده در حال رانندگي هستم، اما گواهينامه مربوط به رانندگي را ندارم. پس اين عمل تا زماني كه نيروي انتظامي من را واجد اين گواهينامه بداند و اجازه رانندگي بدهد، غيرقانوني محسوب مي‌شود. گواهينامه كانديداهاي رياست‌جمهوري را شوراي نگهبان صادر مي‌كند؛ به طوري كه اين ارگان اگر صلاح بداند، به افرادي اجازه مي‌دهد تا در زمان مشخصي مراسم برگزار كرده و به سخنراني بپردازد.

پس شما معتقد هستيد اقدامات و سخنراني‌هاي احمدي‌نژاد در اين مقطع غيرقانوني است؟

تشخيص آن با وزارت كشور و مراجع قانوني است. نبايد از احمدي‌نژاد و غير ذلك ترسيده و نبايد به دنبال آن به كسي توهين كنيم. درصورت اجازه وزارت كشور هركسي مي‌تواند ميتينگ انتخاباتي بگذارد.

شما در جايي به سه نفر از كانديدهاي احتمالي اصولگرايان به نام هاي جليلي، قالبياف و حدادعادل اشاره كرديد. آيا از اين سه نفر يكي را انتخاب مي‌كنيد؟

من از جهت قحط‌الرجالي نام اين افراد را بردم. ممكن است در آينده افرادي پيدا بشوند كه بين اين سه نفر نام آنها نباشد. هنوز چيزي مشخص نشده است.

امكانش هست، رقم فيش حقوقي خودتان را اعلام كنيد؟

بنده سالي يك ميليون تومان هم از هيچ كسي دريافت نمي‌كنم. يك روحاني مبارز بوده و هستم كه در اين كشور بارها به زندان افتاده‌ام. در حال حاضر سالي يك هزار تومان هم دريافت نمي‌كنم. خوب اين طبيعي است. من نه شاغل بودم و نه كارمند كه حقوق مشخصي از جايي بگيرم. منبري و واعظ هستم و براي اين كار به بعضي از شهرستان‌ها هم سفر مي‌كنم. يك ريال غير از منبر از جايي دريافت ندارم.

در گذشته مدعي شده بوديد كه قادر به انجام معجزه هستيد؟

من اهل معجزه نيستم. گاهي اتفاقاتي براي من پيش آمده و دوستان رفته‌اند و مشاهده كرده‌اند كه همان اتفاقي كه بر من الهام شده درست از آب در آمده است. در اين باره آيه، روايت و شعر هم موجود است. در روايت آمده به برخي، چيز‌هايی الهام مي‌شود و اينها نوعي از احوالات انساني است. ما درباره مسائل روحي و معنوي و به ويژه ماوراء‌الطبيعه كار نكرده‌ايم. لذا در اين زمينه عقب‌افتاده هستيم. در اين باره من امكانش را براي شما بازگو كردم و هيچ ادعايی ندارم. من يك آدم روسياهي هستم.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 559853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =