ایرنا نوشت: 'رولند هایمبرگر' رییس اداره جنایی بایرن آلمان اعلام کرد: اگرچه بیشتر قربانیانِ حمله به رستورانی در مونیخ خارجی تبارند، ولی قربانیان به صورت هدفمند انتخاب نشده بودند.

به گزارش ایرنا، هایمبرگر امروز در واکنش به این سخنان که گفته می شود کشته شدگانِ مونیخ هم کلاسی های ضارب بوده اند و قبلا نیز به عنوان هدف انتخاب شده بودند، آن را رد کرد.
وی این سخنان را در یک نشست خبری مشترک با 'توماس اشتاینکراس کوخ' دادستان عالی و 'ورنر فایلر' معاون رییس پلیس مونیخ بیان کرد.
به گفته رییس اداره جنایی بایرن، پدر ضارب وقتی ویدئوی تیراندازی در مک دونالد را دید، به ایستگاه پلیس 42 مونیخ مراجعه و اعلام کرد که شخص تیرانداز ممکن است پسر او باشد.
هایمبرگر افزود: والدین قاتل تاکید کردند که پسرشان بیماری ترس اجتماعی از جمله مشکل برقراری ارتباط با مردم داشت. اتاق وی همیشه بسته بود و به بازی های کشتار رایانه ای بسیار علاقه داشت.
حمله مسلحانه یک جوان به رستورانی در مونیخ، روز جمعه رخ داد.
رییس اداره جنایی بایرن تصریح کرد: نمی توان روی اطلاعاتی که والدین ضارب به ما دادند به تنهایی تکیه کرد. فعلا یکی از مشکلات عمده ای که با آن رو به رو هستیم تماس با همکلاسی ها و روانشناس مدرسه است که به تعطیلات تابستانی رفته اند.
وی گفت: ضارب برای کسب درآمد روزنامه پخش می کرده است.
هایمبرگر درباره محل قتل ها گفت: 5 نفر در داخل رستوران مک دونالد، 2 نفر مقابل مک دونالد، یک نفر جلوی مغازه لوازم برقی و یک نفر هم در مرکز تجاری اولمپیا کشته شدند.
توماس اشتاینکراس کوخ دادستان عالی مونیخ نیز گفت که ضارب در سال 2012 توسط هم کلاسی های خود مورد آزار و اذیت قرار گرفته که همین امر ممکن است انگیزه ای برای انتقام جویی باشد.
به گزارش خبرنگار ایرنا در برلین، امشب نیز یک مراسم یادبود به مناسبت قربانیان مونیخ برگزار خواهد شد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 559777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =