مراسم رونمایی آلبوم «سیاه مشق» با صدای عبدالحسین مختاباد و موسیقی بهزاد خدارحمی و با اشعار و قطعاتی از سیمین بهبهانی، حبیب‌الله بدیعی، حسن یوسف‌زمانی و ... در خانه‌ هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آلبوم «سیاه مشق» با صدای عبدالحسین مختاباد و موسیقی بهزاد خدارحمی شامل آثاری از بزرگان شعر و موسیقی ایران به همت انجمن موسیقی ایران تولید و توسط پخش هنر شهر بدر سراسر کشور منتشر می‌شود.

مراسم رونمایی این آلبوم با حضور هنرمندان سرشناس موسیقی کشور، ساعت 3 بعدازظهر روز دوشنبه 4 مرداد ، در تالار امیرخانی خانه‌ هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

سید عبدالحسین مختاباد در نوشتاری با عنوان «سیاه مشق» در بروشور این آلبوم نوشته است: «اثر «سیاه مشق» مجموعه‌ای از ترانه‌های قدیمی و معاصر موسیقی ایران را به محضر شما دوستداران و حامیان هنر اصیل تقدیم می‌نمایم. این که چرا یک ملودی یا ترانه مرز زمان را در می‌نوردد و در ذهن و جام نسل‌ها می‌نشیند و زمزمه می‌گردد «لطیفه‌ای است نهانی که عشق از آن خیزد». در ذهن و جان من، ملودی‌های جاودانه موسیقی ایران به مفهوم عام اعم از سنتی، پاپ، محلی و ترانه‌های عامیانه، همواره موج می‌زند و باید بگویم که در بیش از سه دهه از حضور در عرصه موسیقی صدها املودی از ژانرهای مختلف موسیقی ایرانی و غیرایرانی را در ذهن سپرده‌ام و با بسیاری از آنها صرف‌نظر از نوع و دسته‌بندی‌اش زندگی کرده و نیز برای ساخت آهنگهایم الهام بخش مستقیم و غیرمستقیم گرفته و می‌گیرم.»

وی در بخش دیگری از این یادداشت که در زمستان 94 به رشته تحریر درآورده، نوشته است: «انتخاب این مجموعه نیز، بیان و تکرار خاطرات شخصی‌ام از ترانه‌هایی است که در طی سالیان دراز با خود نجوا می‌‌نمودم و انیس خلوت و جلوتم بوده‌اند. بسنده است از هنرمند گرامی جناب «بهزاد خدارحمی» برای تنظیم زیبای قطعات انتخابی و نیز از انجمن موسیقی به سبب نشر این اثر، سپاسگزاری نمایم. درود و سپاسم را نثار هنرمندان و اساتیدی می‌نمایم که در ساخت و اجرای این آثار از دل و جان و روح عمیق هنرمندانه شان مایه گذاشته و به مصداق «سخن کز دل برآید لاجرم بر دل نشیند» روح و جان چند نسل را با این آثار تسخیر نموده‌اند. باور قلبی‌ام این است که این آثار، توسط خوانندگان بزرگ تاریخ موسیقی ایران که شوربختانه بسیاری از آنها روی در نقاب خاک کشیده‌اند به استادانه‌ترین وجه اجرا شده و اینجانب با الهام و سرمشق از صداها و اجراهای جاودانه و بی‌بدیلشان تنها «سیاه مشقی»ارائه نموده‌ام. «تا چه قبول افتد و چه در نظر آید».        

قطعات آلبوم «سیاه مشق» عبارتند از: «سرگشته» فولکلور شعر از اسحاق انور، «چشم به راه» (کوچه باغ) به آهنگسازی حسن یوسف‌زمانی شعر از قدمعلی سرامی، «به من نخند» به آهنگسازی صدرالدین مهوان شعر از سعید دبیری، «مجنون بی‌لیلا» (مریم) به آهنگسازی ایرج امیرنظامی شعر از اسحاق انور، «بی‌وفا» (گل آغوش) به آهنگسازی جهانبخش پازوکی شعر از جهانبخش پازوکی، «چرا چرا» به آهنگسازی حبیب‌الله بدیعی شعر از سیمین بهبهانی، «شمع شبانه» به آهنگسازی مجید وفادار شعر از تورج نگهبان، «آرزوی فردا» به آهنگسازی جهانبخش پازوکی شعر از جهانبخش پازوکی، «شب انتظار» (منتظرت بودم) به آهنگسازی مجید وفادار شعر از محمود صانعی.

 

57247

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 559713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =