استاندار قم با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای رفع معظل ریزگردها در استان از تشکیل همایش دریاچه نمک با حضور مسئولان استان های همجوار و معطوف نمودن توجه ملی به بحران در این حوزه در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قم، سید مهدی صادقی استاندار قم در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان طی سخنانی ضمن قدرداني از تلاش سازمان مدیریت و برنامه ریزی جهت تهیه برنامه بودجه استان اظهار کرد: مدیران دستگاهها با توجه به سرفصل های مشخص شده و بودجه سازمانی در جهت توسعه استان در مجموعه ذیربط خود بکوشند.
وی با تأکید بر اهمیت واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصي افزود: همه ي دستگاه ها این مهم را وظیفه ملی خود بدانند و در راستاي اجرايي شدن اصل 44 جدي تر از گذشته باشند.
رئیش شورای برنامه ریزی و توسعه استان رسیدگی به موضوع بیابان زدایی حوزه آبریز قم را از ديگر مباحث مهم و نيازمند توجه دانست و ادامه داد: تعیین حق آبه استان در جهت تأمین منابع آبی این منطقه نقش مهمی دارد که برنامه ریزی برای برگزاری همایش دریاچه نمک در فصل سوم سال با حضور استان های همجواره این دریاچه در حال انجام است و در جلب توجه ملی به بحران در این دریاچه تأثیر گذار خواهد بود.
در ابتدای این جلسه مهندس رضوی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با اشاره به فرصت کافی در این سازمان برای تدوین و برنامه ریزی بودجه استان اظهار کرد: مدل های توزیع این بودجه ها در بخش های مختلف برای رأی گیری در شورای برنامه ریزی استان آماده شده است.
وی همچنین با تأکید بر نقش تعیین کننده بودجه های ملی در اجرای پروژه های استان، تصریح کرد: مدیران دستگاهها باید تمام اهتمام خود را در جهت جذب حداکثری این بودجه ها بکار بگیرند تا درجهت توسعه استان منابع مالی لازم تأمین گردد.
لازم به ذکر است در این جلسه پس از بیان نظرات و پیشنهادات اعضای شورای برنامه ریزی استان، در مورد مدل توزیع اعتبارات هزینه ای دستگاهها اجرایی استان در سال 95 و نیز مدل توزیع اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان در سال 95 رای گیری شد که به اتفاق آرا مورد تصویب قرار گرفت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 559682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =