همایش فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای با حضور مسئولین ورزش استان، ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش باستانی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قم، همایش فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای و گرامیداشت روز قشر بسیج ورزشکاران از سوی سازمان بسیج ورزشکاران سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) در زورخانه شهید فهمیده ورزشگاه شهید حیدریان برگزار شد.

این همایش با حضور مسئولان استانی و جمعی از پیشکسوتان، ورزشکاران ورزش باستانی و علاقه‌مندان به ورزش‌های پهلوانی به‌منظور ارج نهادن به منش و ترویج فرهنگ پهلوانی برگزار شد.

در این مراسم داود هاشمی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) با اشاره به هفدهم شوال و نبرد تاریخی امام علی(ع) با عمرو بن عبدود در جنگ خندق اظهار داشت: این روز توسط شورای فرهنگ عمومی و با تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی در تقویم کشور به‌عنوان روز فرهنگ پهلوانی ثبت‌شده است.

وی ادامه داد: با بررسی این نبرد و چگونگی فروبردن خشم توسط امام علی(ع) به ابعاد کارهای خدایی و غرق شدن در امور الهی پی می‌بریم.

در ادامه این مراسم ورزشکاران باستانی‌کار به اجرای برنامه‌های ورزشی این رشته پرداختند.

در بخش دیگری از این همایش حسن عابدی مدیرکل ورزش و جوانان قم نیز خاطرنشان کرد: مسئولیت بزرگان و پیشکسوتان این رشته پرافتخار ورزشی که ریشه در دین ما دارد برای معرفی و دعوت نوجوانان و جوانان به این رشته بسیار مهم است.

وی اخلاق‌مداری را جزء منش این رشته دانست و گفت: بزرگان و هیئت‌های ورزشی به تشویق نوجوانان و جوانان به این رشته مملو از معنویت و عدالت اهتمام ورزند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم تصریح کرد: در دو سال گذشته هیئت‌های ورزشی استان ملزم به داشتن کمیته فرهنگی شده‌اند و اقدامات خوبی نیز در کارهای تخصصی و عمومی در این زمان آن‌ها انجام داده‌اند.

در بخش پایانی این مراسم از پیشکسوتان این رشته ورزشی، ورزشکاران بسیجی، ایثارگران و جهاد گران جنگ تحمیلی و خانواده معظم شهدا تجلیل شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 559678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =