سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان البرز در همایش ترویج فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای، ترویج فرهنگ پهلوانی را جزو ضروریات امروزی ورزش عنوان کرد.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان البرز؛ امیر عفراتی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان البرز در همایش ترویج فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای البرز با گرامیداشت روز 17 شوال گفت: 17 شوال روزی است که مولا علی (ع) به همه ی ما درس پهلوانی، رادمردی و توجه به رضای پروردگار را آموخت و وظیفه ی ورزشکاران است که با تاسی از آن امام همام، این حماسه و جوانمردی را پاس و زنده نگه دارند.

وی ادامه داد: این مراسم نیز در جهت بزرگداشت و توجه دادن افراد به امر مهم روحیه پهلوانی و اخلاق ورزشی در جامعه برگزار شده و می بایست همواره تکرار شود.

عفراتی افزد: نامگذاری 17 شوال به عنوان روز حماسه ای دینی به عنوان روز ورزش پهلوانی و زورخانه ای، تقارنی مبارک میان ورزش و دین است که ورزشکاران را بیشتر به سمت رشد و نمو اخلاق ورزشی سوق می دهد.

وی با اشاره به جاودانگی ورزشکاران اخلاق مداری همچون تختی و پوریای ولی گفت: آن چه امروز باعث شده بعد از ده ها سال هنوز هم نام تختی و پوریای ولی در تاریخ ورزش کشور زنده بماند و همواره مردم از آن ها به نیکی یاد کنند، کسب قهرمانی و یا مدال های مختلف نیست، بلکه روحیه ی جوانمردی و اخلاق و طبع بلند آن ورزشکاران بود که باعث شد تا در تاریخ این کشور جاودانه شوند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان البرز اخلاق در ورزش را مهم تر از مسائل فنی دانست و خاطر نشان کرد: اولین چیزی که یک ورزشکار باید به آن توجه و در راه پرورش آن تلاش کند، رعایت ادب و اخلاق ورزشی است که بدون این مهم هیچ قهرمانی و افتخاری ارزشمند و ماندگار نخواهد شد.

وی با تشکر از دست اندرکاران برگزاری همایش ترویج فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای در البرز گفت: از تمام کسانی که برای بزرگداشت این روز و برگزاری این همایش تلاش کردند کمال تشکر ار دارم و امیدوارم این حرکت هیئت ورزش های پهلوانی و زورخانه ای استان البرز به عنوان الگویی در سایر استان ها نیز اجرا شود.

عفراتی در پایان تصریح کرد: امیدوارم با کارهای فرهنگی و موثری که در این راستا صورت می گیرد، بتوانیم تمامی جامعه ی بزرگ ورزش و جوانان را به جامعه ای اخلاق مدار و به دور از آسیب های اخلاقی و زشتی های تبدیل کنیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 559618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =