رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر؛ بهره مندی از مفاهیم قرآنی مشکلات جامعه را رفع می کند

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج گفت: بهره مندی از مفاهیم قرآنی از مشکلات اقتصادی، فرهنگی، علمی و اجتماعی جامعه می کاهد چرا که از مفاهیم این کتاب آسمانی در تمامی زمان ها می توان بهره جست.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، فاطمه اسکندری در حاشیه برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات سراسرسی قرآن کریم که به همت سازمان اوقاف و امور خیریه استان البرز در تالار شهیدان نژاد فلاح برگزار شد با بیان این مطلب اظهار داشت: بهره مندي از فرامین قرآن، به معنای فراهم آوری مقدمات، پیمودن مراحل و مراتب، و سیرعلمی و عملی است برای آشنایی، درک، فهم و استفاده ازعلوم، معارف وحقایق آن، جهت نیل به ثوابها، نتایج، برکات و مقامات بی شمار مترتب بر آن.

وی تاکید داشت: در این راستا، بهره مند شدن از قرآن و بهره مند ساختن دیگران از آن وظيفه ي فطري، عقلي و شرعي هر فرد، خانواده، جامعه و حاکمیت آگاه، مؤمن به خدا و مسؤليت مدار مي باشد.

وی با بیان اینکه حفظ و قرائت قرآن مقدمه ای بر درک مفاهیم آن می باشد افزود: انس با این کتاب آسمانی نصیب انسانهای پاک می شود و درک مفاهیم آن، مقدمه عمل به دستورهای الهی است.

اسکندری با اشاره به آغاز مسابقات سراسری قرآن کریم اظهار داشت: این مسابقات در دو مرحله خواهران به مدت دو روز دوم و سوم مرداد از ساعت 9 صبح و مرحله برادران دو دو روز چهارم و پنجم مرداد ماه از ساعت 14 برگزار می گردد.

گفتنی است تعداد 80 نفر شرکت کننده به عنوان نفرات برتر شهرستانی در این مسابقات توسط داوران ممتاز بین المللی داوری می شوند و نفرات اول تا سوم طی دوره آموزشی آماده و به مسابقات کشوری راه خواهند یافت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 559562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =