۰ نفر
۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۳

روزنامه همشهری زنجان نوشت: یکی از اهالی شهرک نانوایان یا همان کوی خرداد در گفت‌وگو با همشهری از سهل‌انگاری مدیران شهری در خصوص سر و سامان دادن به این شهرک سخن می‌گوید و می‌افزاید: یک سال است که شهرداری این شهرک را تحویل گرفته اما با وجود این‌که هزینه رفع نواقص و ایجاد فضای سبز به شهرداری پرداخته شده اما تاکنون هیچ نوع عملکردی را از سوی این سازمان ندیده‌ایم.

«محمود حیدری» با بیان این‌که در طول سال گذشته شهرداری فقط کار پیاده‌رو‌سازی و جدول‌کشی در ورودی شهرک را انجام داده است، می‌افزاید: این اقدام‌ها در سال 94 انجام شده و پس از آن دوباره این شهرک را به حال خود رها کردند.
با پیگیری‌هایی که داشتیم اعضای شورای شهر حدود 2 هفته قبل از آغاز ماه رمضان از این محله بازدید کرده و در تماس تلفنی با شهردار منطقه یک، خواستار رسیدگی به این محل شدند که شهردار نیز در آن تماس اظهار کرد که ظرف 2 هفته کار رسیدگی به این محل آغاز می‌شود. اما با وجود گذشت 2 تا 3 هفته از ماه رمضان همچنان منتظر اجرای قول شهردار منطقه هستیم.

کمبود وسیله حمل و نقل
حیدری با اشاره به این‌که مردم این محله برای تردد در مرکز شهر با مشکل کمبود وسایل نقلیه عمومی چون تاکسی و اتوبوس مواجه هستند، ادامه می‌دهد: باید گفت که مردم این شهرک از هیچ امکاناتی برخوردار نیستند. برای مثال تنها وسیله نقلیه‌ عمومی که در این محل رفت و آمد دارد اتوبوس است که این اتوبوس‌ها نیز از نیمه راه باز می‌گردند. یکی از دلایل رانندگان اتوبوس برای دور زدن از نیمه شهرک، آسفالت نبودن پل موجود در شهرک است و دلیل دیگر این افراد نیز رفتن به شهرک ثمین است. چرا که این اتوبوس‌ها پس از شهرک کوی خرداد به سمت شهرک ثمین حرکت می‌کنند. این ساکن کوی خرداد با بیان این‌که این شهرک از هیچ نوع امکاناتی مانند فضای تفریحی، درمانی و آموزشی برخوردار نیست، اظهار می‌کند: مهم‌ترین فضای موجود درهر محله‌ای وجود فضای آموزشی است ولی مردم این محل از وجود چنین فضای مهمی بی‌بهره هستند. نکته قابل توجه این است که اهالی کوی خرداد در سال 86، یک میلیون تومان برای تکمیل سیستم فاضلاب و یک میلیون تومان دیگر برای احداث یک مدرسه در این مکان به شرکت تعاونی نانوایان پرداخت کردند اما با گذشت حدود 9 سال از این ماجرا و با توجه به این‌که این مبلغ در زمان گفته شده مبلغ قابل توجهی بود، هیچ مدرسه‌ای در این شهرک ساخته نشد. ساکنان این محله عموما از قشر کارگر هستند و برای فرستادن فرزندان خود به مدرسه سرویس گرفته‌اند که از توان مالی آنها خارج است. در سال 86 مجوز ساخت مسکن برخی از اهالی لغو شد که دلیل این امر نیز پرداخت نکردن حق مدرسه بود که اهالی پس از پرداخت حق مدرسه، مجددا مجوز ساخت مسکن را دریافت کردند.

شهرک هیچ‌ مدرسه‌ای ندارد
عضو اصلی هیات مدیره و شرکت تعاونی مسکن کارگران نانوایان زنجان با اشاره به این‌که شهرک نانوایان دارای 3 فاز است که در حال حاضر 2 فاز آن تحویل داده شده است، می‌گوید: فاز یک و 2 هر یک دارای 818 قطعه و فاز 3 دارای 725 قطعه است.
در سال 88 از مردم تقاضا شد تا برای ایجاد مدرسه و فاضلاب 2 میلیون تومان را به حساب شرکت واریز کنند که تاکنون حدود 98 درصد از ساکنان این مبلغ را واریز کرده‌اند.
«صابر الماسی» با بیان این‌که طی مصوبه‌ای قرار بود تا در این شهرک 3 مدرسه توسط آموزش و پرورش و اداره نوسازی و یک مدرسه نیز توسط خیرین ساخته شود، می‌گوید: طی این مصوبه شرکت تعاونی شهرک نیز ملزم به ساخت یک مدرسه 15 کلاسه بود که در این خصوص هزینه احداث مدرسه از اهالی جمع‌آوری و به اطلاع آموزش و پرورش نیز رسانده شد، اما طی این 9 سال آموزش و پرورش اقدامی نکرده است و به تازگی پیگیر این موضوع هستند.
وی در جواب این سوال که آیا شرکت هزینه اخذ شده از مردم را در دست دارد یا نه؟ توضیح می‌دهد: در مورد هزینه اخذ شده از مردم باید گفت که این مبلغ طی سال‌های گذشته و به دلیل راکد ماندن صرف هزینه‌های عمرانی شرکت شده است، اما این شرکت دارای اموال است، با این‌که از حوزه حقوقی آموزش و پرورش پیگیری‌هایی انجام شده اما تا به امروز آموزش و پرورش برای باز پس گرفتن این پول‌ها برای ساخت مدرسه مراجعه نکرده است.

مردم حق خود را بگیرند
عضو اصلی هیات مدیره و شرکت تعاونی مسکن کارگران نانوایان زنجان با اشاره به این‌که در سال 92 مصوب شد که از این پس هزینه ساخت مدارس از عهده تعاونی‌ها خارج می‌شود، اضافه می‌کند: با وجود این مصوبه شاید برخی قصد سوء استفاده داشته باشند، اما آن چیزی که مسلم است، اخذ پول از مردم و هزینه نکردن آن است. چرا که اگر با این قانون جدید پیش برویم باید پول‌های گرفته شده به مردم بازگردانده شود، اما به دلیل این‌که پول‌ها قبل از سال 92 اخذ شده است باید در راستای ساخت مدرسه هزینه شود.
الماسی به پول‌هایی که بابت ایجاد سیستم فاضلاب از مردم اخذ شده نیز اشاره کرد و گفت: از هر قطعه یک میلیون تومان برای ایجاد سیستم فاضلاب اخذ شده ، اما در نهایت فقط 530 میلیون تومان صرف آن شد که در این باره نیز باید گفت که به مردم بدهکار هستیم.
وی با اشاره به ایجاد فضای سبز نیز می‌افزاید: برای رفع نواقص، آماده‌سازی، پیاده‌رو و ایجاد فضای سبز فاز 2، 875 میلیون تومان باید به شهرداری پرداخت شود که از این مبلغ 480 میلیون تومان پرداخت شده و مردم نیز انتظار دارند فعلا در حد همین پول‌های داده شده شاهد عملیات‌های عمرانی از سوی شهرداری باشند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 559533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =