۰ نفر
۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲
راه دور برای بیمه‌شدگان سلامت

روزنامه همشهری زنجان نوشت: جابه جایی محل اداره کل بیمه سلامت استان به مسیر منتهی به جاده گاوازنگ موجب انتقاد افراد زیر پوشش این بیمه شده است.

متولیان امر باید از قبل ساز و کار جابه جایی بیمه‌گذاران، مشخص شدن سرویس در مسیرهای مشخص و اطلاع رسانی محل مستقر شده را از طریق رسانه‌ها و تبلیغات شهری به اطلاع آنها می‌رساندند. موضوعی که این روزها موجب سردرگمی بیشتر ارباب رجوع‌ها به این اداره کل شده است.
یکی از بیمه‌شدگان بیمه سلامت با انتقاد از طولانی بودن مسیر این اداره کل می‌گوید: رفت و آمد برای‌ بیمه شدگان پایین‌ترین نقطه شهر بسیار دشوار است؛ چرا که برای طی مراحل کار بیمه‌ای باید متحمل هزینه و صرف زمان طولانی شویم.
این بیمه شده زنجانی با تأکید بر دسترس بودن خدمات بیمه‌ای در مرکز شهر زنجان می‌گوید: این اقدام باید با درنظر گرفتن سطح معیشتی بیمه‌شدگان پایین دست جامعه انجام می-گرفت.
وی به خدمت‌رسانی در محل بیمه سلامت خیابان صفا به دلیل استقرار در مرکز شهر اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: اغلب قشر زحمتکش زیر پوشش خدمات این بیمه قرار گرفته اند و انتظار نداشتیم برای تمدید و صدور مراحل دفترچه مسافت طولانی را طی کنیم.
دیگر بیمه شده شهر زنجان درباره انتقال محل اداره کل بیمه سلامت استان به جنب شمالی بیمارستان آیت‌الله موسوی می‌گوید: باید مسئولان انتقال محل بیمه سلامت به محل گاوازنگ هماهنگی‌های لازم را با مدیران شهری برای خدمات جابه جایی انجام می‌دادند که این انجام نگرفته است.
به گفته وی، برای طی مسیر طولانی باید متقبل هزینه‌های بالایی شویم که برای طبقات پایین دست جامعه که از سایر شهرهای دور و نزدیک می‌آیند بسیار دشوار است.
از سوی دیگر برخی از بیماران و خانواده‌های طبقات پایین جامعه که از شهرهای همجوار برای تمدید دفترچه درمان رهسپار مرکز استان میشوند باید با پرس و جو، سراغ محل جدید اداره کل بیمه سلامت استان را بگیرند.
این اقدام در حالی انجام گرفته است که هنوز هماهنگی‌های لازم با مدیریت شهری برای تعیین مسیر مشخص برای اتوبوس و حتی تاکسی‌های سواری انجام نگرفته و در20 روز اخیر بیشتر مراجعان انتقادهایی را داشته اند.
تماس‌های چند روز اخیر بیمه‌شدگان سلامت با روزنامه برای پیگیری دلایل انتقال مکان این مرکز به مجاورت مرکز رادیوتراپی انجمن مهرانه مستقر در محل جاده گاوازنگ و راه دشوار دسترسی مردم به دلیل نبود خودرو شخصی موجب شد تا سراغ مدیر عامل بیمه سلامت استان برویم. این زمین در زمان مدیر کل سابق بیمه سلامت استان به این اداره کل تحویل داده شد و در آن زمان وی مخالف هرگونه جابه جایی به این نقطه از شهر بود که در نهایت با روی کار آمدن مدیر کل کنونی زمینه برای ساخت پروژه در 2 سال گذشته با اعتباری بالغ بر17 میلیارد تومان فراهم شد.
مدیر کل بیمه سلامت استان می‌گوید: سال91 در این نقطه از شهر زمین برای بیشتر ادارات با هدف استقرار محل مجتمع ادارات شماره2 تخصیص یافت و به دلیل نبود زمین مناسب در محل مجتمع ادارات شماره 1 محل جدید اداره کل بیمه سلامت در این نقطه شهر مشخص شد.
دکتر مجید صادقی در این باره می‌گوید: در چند سال گذشته به دلیل نبود منابع مالی امکان ساخت اداره کل نبود که امسال با تزریق منابع لازم از مرکز زمینه برای ساخت مهیا شد.
صادقی با اعلام این‌که در این مجتمع سایر اداره‌ها و ارگان‌های دولتی مانند ثبت اسناد و املاک، پزشکی قانونی استان، فناوری اطلاعات و آمار استانداری، مرکز رادیوتراپی مهرانه و نیز ساختمان بیماران MS مستقر شده است، اظهار می‌کند: تنها مشکل در استقرار محل اداره کل بیمه سلامت استان در این مجتمع، نبود سرویس مشخص برای جابه جایی ارباب رجوع‌ است و مکاتبات لازم با شهرداری زنجان نیز انجام گرفته است. به گفته مدیر کل بیمه سلامت استان در محل ساختمان خیابان صفا فضای لازم برای پارک خودرو مهیا نبود و اکنون در2 طبقه ظرفیت پارک70 خودرو تدارک دیده شده است.
وی در بخش دیگر صحبت‌هایش از برون‌سپاری برخی امور بیمه‌ای به پیشخوان‌های دولت در استان خبر می‌دهد و می‌گوید: با هماهنگی انجام گرفته انواع خدمات بیمه‌ای از طریق 25 دفتر پیشخوان دولت انجام می‌گیرد که از این تعداد9 دفتر در مرکز استان مستقر است.
صادقی درباره فراهم شدن واریز هزینه درمان بیماران زیر پوشش این بیمه به بیمارستان‌های خصوصی می‌افزاید: برای رفاه حال بیماران و مراجعان، طی تماس تلفنی مبلغ هزینه کرد را با مراجعه به بانک دریافت می‌کنند.
مدیر کل بیمه سلامت با اعلام این‌که محل اداره کل در زمینی به مساحت2 هزار مترمربع ساخته شده است، در پاسخ به پرسش همشهری درباره نتیجه مکاتبات انجام گرفته با شهرداری برای تخصیص اتوبوس و تاکسی‌های خطی می‌گوید: با وجود رایزنی‌های انجام گرفته اقدام خاصی از سوی شهرداری انجام نگرفته و طی جلسه‌ای حضوری موضوع اختصاص خط ویژه اتوبوس و تاکسی‌های خطی را مطرح خواهیم کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 559400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =