استاندار همدان: مدیرکل آموزش و پرورش قرار بود معاون من باشد!

استاندار همدان گفت: وقتی قصد داشتم فولادوند را به عنوان معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر منصوب کنم قاطبه مدیران آموزش و پرورش جبهه گرفتند که نباید این کار را کنید، حتی به بنده مراجعه کردند و نامه نوشتند.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ محمدناصر نیکبخت، استاندار همدان در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل آموزش و پرورش استان، از عبدالرضا فولادوند به علت رفتن از استان انتقاد کرد و با بیان اینکه فولادوند بنده را تنها گذاشت، افزود: قصد داشتم که آقای فولادوند را به عنوان معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر منصوب کنم.


استاندار همدان با تاکید بر اینکه اگر آقای فولادوند به سمت معاون استاندار منصوب شده بود وزیر آموزش و پرورش نمی‎توانست او را از استان بگیرد، تصریح کرد: به دلیل مسائل خانوادگی تصمیم بر رفتن فولادوند گرفته شد و خانواده ایشان هم ما را تنها گذاشت و از طرفی خود فولادوند نیز بی‎لطفی کرد.

وی یادآور شد: همسر آقای فولادوند فرزند شهید گرانقدری است که بنده نیز در برابر خانواده شهدا تسلیم هستم.

نیکبخت در ادامه با بیان اینکه معلمی شغل انبیاست و خداوند پیامبران خود را برای تربیت و معلمی فرستاد، تصریح کرد: هم اکنون در کشور از نظر رسالت کاری و جمعیت مهمترین سازمان، وزارتخانه و تشکیلات کشوری آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اینکه جمعیت فرهنگی کشور یک میلیون نفر است و 13 میلیون دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند، افزود: رسالت معلمان هم در حال و هم آینده است چراکه نسل آینده و مدیریت‌های کشور را فرهنگیان می‎سازند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه هیچ آموزش و پرورشی و فرهنگی در شان کار و رسالت خود مزد نمی گیرد، بیان کرد: امیدواریم که وضعیت بودجه و اعتبارات کشور به جایی برسد تا دولت بتواند به مسائل آموزش و پرورش در حد شایستگی و تلاش پاسخگو باشد.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش مهمترین سازمان هر استان است، افزود: در استان همدان 40 هزار نفر فرهنگی شاغل و بازنشسته وجود دارد که این خود جمعیت کمی نیست.

نیکبخت معلمان هر کدام یک فکر، ایده و علم و این افراد عالمان استان هستند، افزود: آقای فولادوند به جمعیت فرهنگیان بی‎لطفی کرد و با این همه شرایط نیاز دوستی و اهتمام فرهنگیان و ما را پاسخ نداد و بحث خانواده را به میان کشید.

وی در ادامه خطاب به معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: از تهران خرده فرمایشات به آقای فولادوند زیاد بود اما او مقاومت می‎کرد در خواست دارم که تهران از این خرده فرمایشات به آقای خزائی مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان نداشته باشند و اجازه دهند کار خود را کند.

استاندار همدان با بیان اینکه آقای خزائی نیز نباید زیر بار فشارهای دستوری برود، افزود: تهران نمی‌تواند برای استان تصمیم بگیرد چراکه شرایط هر استانی را مدیران آن استان بهتر می‎دانند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 559365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =