تسنیم نوشت: در ادامه تشدید اقدامات امنیتی در ترکیه پس از کودتای نظامی نافرجام، حدود ۳۰۰ نفر از مأموران گارد ریاست جمهوری ترکیه بازداشت شدند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، با گذشت یک هفته از وقوع کودتای نظامی نافرجام در ترکیه، سرکوب مخالفان همچنان ادامه دارد و در تازه ترین اقدامات امنیتی، 283 نفر از ماموران گارد ریاست جمهوری ترکیه بازداشت شده‌اند.

ادامه سرکوب مخالفان در ترکیه در شرایطی است که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا هرگونه اطلاع قبلی واشنگتن از این کودتا و دست داشتن در آن را تکذیب کرده است.

تاکنون ده ها هزار نفر در ترکیه در ارتباط با این کودتا بازداشت شده اند و این اقدام آنکارا با انتقاد بین‌المللی روبرو شده است.

یک مقام رسمی ترکیه بازداشت 283 نفر از ماموران گارد ریاست جمهوری را تأیید کرده است. گارد ریاست جمهوری ترکیه حداقل 2500 مأمور دارد.

در عین حال، دولت ترکیه 10856 روادید را که بیشتر برای مقام های رسمی بوده، لغو کرده است. افکان علا وزیر کشور ترکیه نیز تأکید کرد: ژاندارمری از این پس بخشی از وزارت کشور ترکیه خواهد بود و نه بخشی از ارتش.

ژاندارمری ها که نقش مهمی در برقراری امنیت داخلی دارند، همواره بخشی از ارتش بوده اند و این یک اقدام مهم پس از کودتای نافرجام نظامی از سوی دولت ترکیه به شمار می رود.

تلویزیون ترکیه نیز گزارش داد که اردوغان نشست 2 ساعته‌ای را با هاکان فیدان رئیس آژانس ملی اطلاعات ترکیه داشته است.ترکیه روز پنجشنبه وضعیت فوق العاده به مدت 3 ماه اعلام کرده و اجرای کنوانسیون حقوق بشر اروپا را به حالت تعلیق درآورده است.

بن علی ییلدریم نخست وزیر ترکیه نیز تأکید کرد: ترکیه کشور قانون است و بر اساس انتقام گیری، هیچ اقدامی انجام نمی دهد. ترکیه آنچه را کودتاچیان انجام دادند، انجام نخواهد داد. ما با عدالت رفتار خواهیم کرد.

اردوغان اعلام کرده است که تاکنون بیش از 10410 نفر در ارتباط با کودتا بازداشت شده‌اند که شامل 100 نفر از ژنرال‌ها و مقام‌های ارشد نظامی است.

نعمان کورطولموش معاون نخست‌وزیر ترکیه نیز گفت: هیچ مقررات منع رفت و آمدی وجود نخواهد داشت و تدابیر ویژه و فوق العاده تنها 45 روز اعمال خواهد شد. ما می‌خواهیم تا وضعیت فوق‌العاده هر چه زودتر پایان یابد. این به معنای اعلام حکومت نظامی نیست.

5050

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 559248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    2 2
    پس بفرما همه مخالف اردوعانند دیگه پس کاش رفته بود