«دیجی‌کالا» برگزار می‌کند؛ بزرگترین مسابقه ربات‌های پرنده

فروشگاه بزرگ «دیجی‌کالا»، پیشرو در فروش آنلاین کالا در نظر دارد با رویکردی جدید، خدمات‌دهی به کاربران خود را در آینده‌ای نه‌چندان دور دگرگون سازد.

فروشگاه بزرگ «دیجی‌کالا»، پیشرو در فروش آنلاین کالادر نظر دارد با رویکردی جدید، خدمات‌دهی به کاربران خود را در آینده‌ای نه‌چندان دور دگرگون سازد. از این‌ رو مسابقه «ربات‌های پرنده حمل کالا» در شهریور ۱۳۹۵ برگزار خواهد شد.

ارائه سرویس برتر، کاهش حجم ترافیک شهری، دغدغه‌های زیست محیطی و دریافت کالاهای مورد نیاز فرد سفارش‌دهنده در بازه زمانی کوتاه با روشی مطمئن از مهمترین دلایل برگزاری این رویداد توسط «دیجی‌کالا» است.

این روش می‌تواند شروعی تازه باشد در به چالش کشیدن راه‌هایی که تا امروز وجود داشته و همواره هزینه‌های متعددی را برای شرکت‌‌ها دربردارد.

تا امروز تعداد زیادی از فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ دنيا، نمونه‌هاي متنوعی از ربات پرندۀ حمل کالای خود را آزمایش کرده‌اند. تدوین مقررات مربوط به ربات‌هاي پرنده هم در بعضی از كشورها با سرعت زیادی در حالا انجام است. اما «دیجی‌کالا» تصمیم گرفته است به‌جای خريد يك ربات آماده يا حتي ساخت آن از طریق يك تولیدكنندۀ صنعتی، با اعتماد به توانمندی نخبگان رباتيك کشور،از همۀ ظرفیت‌های موجود استفاده کند. با همین رویکرد هم، در حال اجرای مسابقه‌ای برای ساخت «ربات پرندۀ حمل کالا» است.

برگزاري مسابقه «ربات‌های پرنده حمل کالا» بر پایۀ مدل نوآوري باز، تعریف و طراحی شده است. در این رویداد افراد می‌توانندبا ايمان به توانايي خود برای رویارویی با چالشی بزرگ داوطلب شوند. همچنين، رويدادهایی ازاین‌دست، زمینه همکاری فعالان و کسب‌وکارهای حوزۀ رباتیک کشور رابراي روزهای آتي اين جامعه و پيشرفت در اين حوزه فراهم می‌کند.

مقدمات مسابقۀ «ربات‌های پرندۀ حمل کالا»، زمستان سال گذشته آغاز شد. پس از ثبت‌نام ۶۳ تیم از سراسر كشور، غربالگری این تیم‌ها توسط شورای مشورتی علمی و بر اساس اطلاعات فنیِ ارسال‌شده، انجام شد و ۱۶ تیم برای حضور در بخش نمایشگاهی و۱۱ تیم برای شرکت در مسابقه انتخاب شدند.

جزئیات قوانين مسابقه در نشست‌های حضوری به گروه‌های منتخب ابلاغ شده است  و طی روزهای آتی اعضای شورای علمی از روند فعالیت تیم‌ها بازدید خواهند کرد. همچنین کارگاه‌هایی آموزشی برای توانمندسازی هرچه بیشتر گروه‌های منتخب برگزار خواهد شد، تا هر گروه پس از محک‌زدن آمادگی خود در پیش‌مسابقه، اواخر تابستان امسال برای قهرمانی در این مسابقه هیجان‌انگیز و تخصصی آماده شود.

دیجی‌کالا بر پایه تفکر و روش سازمانی خود «بررسی» «انتخاب» و «خرید آنلاین» را به کاربران پیشنهاد می‌کند و برگزاری مسابقه «ربات‌های پرنده حمل کالا» را قدمی بزرگ در اجرای این روش سازمانی می‌داند.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 559239