تدوین استاندارد امنیتی برای اینترنت اشیاء توسط ARM و سیمانتک

دو کمپانی ARM و سیمانتک دست به تدوین استاندارد امنیتی برای اینترنت اشیاء می‌زنند.

به گزارش خبرآنلاین، متحدان جدید می‌گویند فقدان استاندارد امنیتی، مقوله اینترنت اشیاء را وارد وادی خطرناکی می‌کند که منجر به فاجعه خواهد شد و می‌تواند صنایع بزرگ، کمپانی‌های بزرگ و شبکه‌های خانگی را موردحمله قرار داده و خسارات جبران‌ناپذیری را وارد سازد.

در حال حاضر میلیاردها ابزار مجهز به سنسور در اتومبیل‌های، ابزار بیمارستانی و ... وجود دارد که به گفته کارشناسان روزانه 5.5 میلیون شیء جدید وارد حوزه اینترنت می‌شود.

بر اساس آمار 5 میلیارد شیء متصل به اینترنت بوده که این رقم تا سال 2020 به 20 میلیارد خواهد رسید اما تعجب‌برانگیز اینکه استاندارد امنیتی برای ارتباط میان این اشیاء تعریف‌نشده و کارشناسان از وقوع فاجعه اینترنتی در این حوزه در آینده نزدیک خبر داده‌اند.

به همین دلیل کمپانی‌های ARM، Intercede، Solacia و سیمانتک پروتکل جدید OTrP را برای امن کردن ارتباط میان اشیاء در حوزه اینترنت به‌صورت تئوری تعریف کرده و قصد دارند در بخش معماری و مدیریت کدنویسی برای حمایت از ابزارهای اینترنت اشیاء بکار گیرند.

از این پروتکل به‌نوعی دیگر در سیستم بانکی برای نقل‌وانتقال از طریق گوشی هوشمند استفاده می‌شود و قرار است این پروتکل برای سایر ابزارهای اینترنت اشیاء و تعامل آنها باهم مورداستفاده قرار گیرد.

هدف نهایی ارتباط همه ابزار از طریق همه اپراتورها و سرویس‌دهندگان است تا از طریق پلتفرم واحد و یکپارچه‌سازی معماری، همه ابزار با پروتکل‌های امن به هم وصل شده و دیتا میان آنها مبادله شود.


5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 558985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =