رئیس شبکه هپاتیت ایران در باره وضعیت کنونی هپاتیت کشور گفت: سال گذشته 4500 بیمار را درمان کردیم، برنامه داریم امسال 7 هزار نفر، سال بعد 10 هزار نفر و دو سال دیگر 20 هزار تقر را درمان کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ نمایی از دارو سوفیرا با حضور مسایمو کلمبو پروفسور بیماری های دستگاه گوارش در میلان، سید موید علویان رئیس شبکه هپاتیت ایران، رضویان مدیر شرکت دکتر عبیدی و بسیاری از پزشکان کشور برگزار شد.

وضعیت هپاتیت در ایران

علویان در رابطه با تاریخ روش های مختلف درمان هپاتیت سی در ایران گفت: پس از اینکه هپاتیت سی شناخته شد، از آن زمان برای درمان از اینترون ها استفاده کردیم. عوارض شدیدی داشت و تا 20 درصد تاثیر می کرد. پس از مدتی آمریکا ما را تحریم کرد، از اروپا روفروم گرفتیم و به بیمار ها دادیم، اثر بخشی آن 35 درصد بود پس از آن اروپایی ها هم ما را تحریم کردند.

او در ادامه گفت: پس از آن ما از کوبایی ها کمک گرفتیم دارو آنها عوارض بسیار شدیدی داشت سپس ایرانی ها دارویی ساختند که عوارضش کمتر بود اما باز هم تاثیر گذاری آن 30 تا 35 درصد بود.

رئیس شبکه هپاتیت ایران با اشاره به دارو های شکست خورده دیگر در رابطه با دارویی که امروز از آن رونمایی می شد عنوان گرد: بالاخره سوفوسبوویر یا همان «سوفیرا» از جعبه تاریخی بیرون آمد. اکنون ستون فقرات همه درمان های سوفوسبوویر است.

او سپس ابراز امیدواری کرد که به کمک سازمان های دیگر به بیمار یابی و درمان بیشتر در سرار کشور کمک شود.

رئیس شبکه هپاتیت ایران در باره وضعیت کنونی هپاتیت کشور گفت: سال گذشته 4500 بیمار را درمان کردیم، برنامه داریم امسال 7 هزار نفر، سال بعد 10 هزار نفر و دو سال دیگر 20 هزار تقر را درمان کنیم.

علویان در رابطه با وضعیت هپاتیت ایران در متطقه هم گفت: ما در زمینه تشخیص هپاتیت سی در منطقه اول هستیم.
او همچنین گفت که امیدوار است در سال 1410 هپاتیت سی در ایران ریشه کن شود.

درباره دارو سوفیرا

اما سوفیرا چه ویژگی هایی دارد ؟

* سوفیرا که به شکل قرص خوراکی تولید شده است، به عنوان درمان قطعی بیماری هپاتیت سی برای بیشتر بیمار ها شناخته می شود.

*این دارو عوارض جانبی خاص و شایعی ندارد و در پیشگیری از عوارض بلند مدت هپاتیت سی و همچنین پیشگیری از انتقال بیماری به فرد دیگر بسیار موثر است.

* مصرف این دارو، بر خلاف درمان های قبلی باعث درمان بیماری و عدم بازگشت آن می شود؛ در نتیجه این بیماری در طول 20 یا 30 سال منجر به ریشه کنی این بیماری از جامعه می شود

*احتمال درمان بیماری ظرف 3 تا 6 ماه با استفاده این دارو، حدود 90 درصد است.

گفتنی است این دارو از شهریور ماه عرضه می‌شود.

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 558848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید RO ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    4 7
    سوفوسبوویر که یک داروی آمریکایی است. جوری نوشتید که انگار ایرانیها اونو کشف کردند.
    • بی نام GB ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
      9 2
      حمید خان هم اینکه توانستند به این مهم برسند وعده زیادی از هموطنان وبالطبع خانواده آنها را از نگرانی برهانند کار بسیار ارزشمندیه فراموش نکنیم که همین قرص تو امریکا دانه ای هزار دلاره..حالا شما ارزش اینکار را برای بیمار بسنج..دمشون گرم زنده باد محققین جامعه داروسازی که کاری کردند کارستان ..درود ایولا...
    • بهنام GB ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
      14 0
      من یک بیمار هپاتیتی هستم یکدفعه با پگاسیس داروی تزریقی یکساله که پدرم را درآورد درمان شدم کلی هزینه کردم ولی بعد شیش ماه ویروس برگشت .نمیدانی حمید خان در چه وضعیتی زندگی میکنم امرار زندگی الان مصیبته چه رسد به اینکه درگیر این بیماری صعب العلاج هم باشی..تصمیم داشتم خودمو بکشم چون فقط یک درمان شده با اینترفرون میدونه من چی میگم ..با کلی هزینه دوباره شدم همون کاسه همون آش.. دیروز که خبر ساخت داروی قطعی بیماری را شنیدم ازاین رو به آن رو شدم.امید تو رگهام جریان یافته اخلاقم عوض شده برای آینده ام فکر هایی کردم.نه نه شما باید بیمار باشی وبیست سال با این تصور که بیماری ات درمان نداره زندگی کرده باشی تا بفهمی من چی میگم.نگاهتو عوض کن داداش ..درود بر جامعه داروسازی کشور..ایولا
  • ابوالفضل A1 ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    12 1
    من دارای بیماری هستم برای درمان کجا مراجعه کنم
  • بی نام DE ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
    24 2
    قدردانی میکنم من پول ندارم کسی میتونه برای خرید. دارو کمکم. کنه
  • کورش A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۲
    11 0
    من به هپاتیت دچار شدم در آزمایش خون متوجه شدم خواهشمند هستم ارزانترین و راه تهیه آن راهنمایی ام کنید شرمندگی دارم که از فرط ناراحتی بی ادبانه سلام نکردم
  • بی نام A1 ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
    14 1
    سلام ما تازه ديروز متوجه شديم برادرم هپاتيت سي داره باhivميخواستم از كسايي كه دچار همچين بيماري هستند بپرسم ايا هپاتيتشان خوب شده يا خير؟؟؟ايا حالشون خيلي بد ميشه؟؟
    • علی A1 ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
      22 3
      سلام دوست عزیز من دوستم هم اچ ای وی داره و هم سی با مصرف قرص سوفیرا هپاتیت سی کلا منفی شد تو بدنش