مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) گفت: «چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) با محوریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری بیش از 360 نهاد دولتی و غیردولتی در دهه کرامت برگزار خواهد شد.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین سید جواد جعفری، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در نشست خبری چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) گفت: « جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در این دوره با محوریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری بیش از 360 نهاد دولتی و غیردولتی در دهه کرامت برگزار خواهد شد. »

وی افزود: « هرساله دامنه این جشنواره در سطح داخلی و بین‌المللی توسعه پیدا کرده و امروز در آستانه چهاردهمین دوره، علاوه بر 31 استان کشور بخش‌های مختلفی شامل دو هزار و 400 نقطه در 77 کشور جهان زیر پوشش جشن‌های دهه کرامت و جشنواره قرار گرفته‌اند. »

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) تاکید کرد: این دوره از جشنواره چهار ویژگی یا بخش برجسته دارد. نخست توجه به برنامه‌های کتاب و کتابخوانی با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به این موضوع و نیاز روز جامعه است. این دهه فرصت بسیار خوبی برای ترویج آموزه‌های اهل‌بیت (ع) است. دومین بخش مهم کودک و نوجوان است، چراکه برنامه‌های تربیتی اگر از سنین کودکی آغاز شوند، نقش ماندگارتری دارند که این بخش به همت مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پررنگ‌تر از دوره‌های قبل برگزار می‌شود. سومین ویژگی توجه به بخش مردمی جشنواره و چهارمین مورد هم توسعه در بخش بین‌الملل جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) است.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سلیمانی، دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور نیز در این نشست گفت: از زمانی که برنامه‌های جشنواره آغاز شد، یکی از نکات قابل توجه، استفاده از ظرفیت‌های بخش مردمی بوده است. با توجه به اینکه بیش از 80 هزار مسجد و مرکز دینی در کشور وجود دارد و این مراکز ارتباط مستقیمی با مردم و جامعه دارند، مسئولیت این بخش به ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور واگذار و به همین منظور شورایی برای به ثمررساندن اهداف تشکیل شد.

مسئول شورای هماهنگی برنامه‌های مردمی دهه کرامت ادامه داد: برای رسیدن به این اهداف کارگروه‌هایی تشکیل شد که از آن‌جمله می‌توان به کارگروه‌های محتوایی و فرهنگی، بقاع متبرکه، دانشگاهیان، رسانه، نیروهای مسلح، بسیج مستضعفین، بانوان، ورزش و جوانان و دانش‌آموزی اشاره کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمانی درباره چالش‌ها و ضرورت‌های فراروی شورا اظهار کرد: اتخاذ تدابیر لازم در راستای حفظ جایگاه مردمی در تمامی سطوح، استفاده از فضای مجازی با همکاری شورای عالی فضای مجازی، تلاش جدی برای جلوگیری از ورود بدعت‌های ناروا، تربیت شوراهای استانی با همکاری وزارت کشور، ارزیابی اقدامات براساس مصوبات و اسناد بالادستی، تلاش مضاعف در راستای تحقق سند مشترک اعضای شورا، تشکیل بانک اطلاعات و محصولات مرتبط با دهه کرامت و استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها برخی ضرورت‌های فراروی این شورا را تشکیل می‌دهد.
/6262

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 558615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =