تسنیم نوشت: خوزستان یک روز مانده به شروع مردادماه که به فصل خرماپزان مشهور است گرمای ۵۰ درجه و شرجی ۹۰درصدی را تجربه کرد.

در حالی مردم خوزستان تیرماه را به عنوان گرم ترین ماه سال پشت سر می‌گذارند آغاز ماه پنجم سال با شرجی بالای 90درصدی پیش بینی می‌شود.

در دوروز گذشته رطوبت هوا در اکثر شهرهای استان خوزستان بالا است و در مرکز استان خوزستان نیز مردم شرجی 90درصدی را تجربه می‌کنند که شرایط بسیار سختی برای رهگذران و به ویژه افراد سالمند و بیمار ایجاد می‌کند.

کوروش بهادری اظهارداشت: پدیده شرجی در شهرهای بندری و ساحلی استان خوزستان شرایط شدیدتری دارد به طوریکه در ماهشهر، امیدیه، آبادان و هندیجان این میزان شرجی به بالای 85درصد و در برخی مناطق تا 90 درصد نیز رسیده است.

وی با اشاره به پیش بینی این سازمان تاکید کرد: این شرایط با روند افزایشی تا روز جمعه ادامه خواهد داشت و در اکثر شهرهای استان نیز همین پدیده، پدیده غدالب هواشناسی است.


مدیرکل هواشناسی استان خوزستان گفت: در اهواز، مرکز استان خوزستان نیز شاهد زطوبت 85درصدی و تشکیل ابر با ارتفاع پائین هستیم که دلیل تشکیل آن افزایش رطوبت هوا است.

بهادری با اشاره به روند افزایشی دما تا روز جمعه بر اساس نقشه‌های هواشناسی نیز گفت: احتمال وقوع دمای 51 و 52 درجه سانیگراد نیز در روزهای آینده وجود دارد و پیش بینی می‌کنیم از آغاز هفته آینده نیز موضوع وقوع پدیده گردوغبار در استان آغاز شود.

وی دلیل وقوع گردوغبار در هفته آینده را وزش باد شدید و منشا آن را نیز بیابان‌های کشور عراق اعلام کرد.

به گزارش تسنیم امروز مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز اطلاعیه ای صادر کرد و در آن از مردم و مسئولان خواسته شده تدابیر لازم را با توجه به پیش بینی وضعیت هوا در خوزستان اتخاذ کنند.

در این اطلاعیه خطاب به فرمانداران شهرستان‌های استان آمده است: با توجه به هشدار اداره‌کل هواشناسی خوزستان در خصوص افزایش دما و ثبت دماهای 50 درجه سانتی‌گراد و بیشتر در سطح استان از روز چهارشنبه تا پایان هفته جاری، تداوم افزایش رطوبت و پدیده شرجی با شدت و ضعف به ویژه در شهرهای ساحلی تا اواسط هفته آینده پیش‌بینی می‌شود.

ستاد مدیریت بحران استانداری خوزستان تاکید کرده است: دستور فرمایید اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم، اطلاع‌رسانی به شهروندان به ویژه بیماران، کودکان، سالمندان، مسافران، کشاورزان، دامداران و عشایر جهت رعایت نکات ایمنی و بهداشتی مانند عدم خروج غیرضروری از منزل و محل کار و تقلیل فعالیت بدنی در مواقع بالا بودن دما و رطوبت، نوشیدن مایعات به ویژه آب جهت جبران از دست رفتن آب بدن در گرما، رعایت نکات ایمنی و بهداشتی مقابله با گرمازدگی اقدام شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 558421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    11 0
    و اینک هشدار مردم به مدیران بحران
  • بی نام A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    29 3
    جهت رفاه حال شهروندان خوزستانی ،تهران را تعطیل کنید
  • بی نام A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    36 1
    دمای 52 . شرجی 100 درصد و گرد و غبار . چطور خوزستان قابل سکونته؟
  • بی نام IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    31 1
    واقعا مسولین خیلی زحمت می کشن. مدام دارن تلاش می کنن و به مردم هشدار می دن. به نظر من این حقوقهای نجومی حقشونه
  • بی نام A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    29 1
    خداييش ماتو اهواز قاچاقي زنده ايم
  • بی نام DE ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    46 1
    خبر آنلاین می توانید به خوزستان 50 درجه بروید و آزمایشی در آنجا روسری و روپوش بپوشید فقط برای یکروز بخاطر همدردی با زنها ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • محسن FR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    0 0
    جالب اینجاست که حقوق و مزایای ما کارمندا و کارگرا در خوزستان معادل با شهرهای دیگه است.