پرویز هادی حسابی از دست مسئولان فدراسیون کشتی ناراحت است؛ از اینکه چرا شرایط را طوری رقم زده اند که او نتواند به المپیک برود.

مرتضی رضایی - خبرگزاری خبرآنلاین؛ پرویز هادی، کشتی گیر سنگین وزن ایران که در چند سال گذشته نتایج خوبی گرفته و درخشش قابل توجهی داشته، فرصت حضور در المپیک را باز هم از دست داد. او همان طور که المپیک قبلی را از دست داده بود، در این المپیک هم حضور نخواهد داشت و کمیل قاسمی نماینده سنگین وزن ایران خواهد بود. نحوه کنار گذاشتن پرویز هادی از تیم ملی برای المپیک طوری بود که جمعی از پیشکسوتان کشتی هم به آن ایراد گرفتند. اما این تصمیمی است که فدراسیون گرفته و حالا پرویز هادی هم زورش نمی رسد که این تصمیم را عوض کند. پرویز هادی که مهمان کافه خبر بود، درد دل هایش را مطرح کرد.


*خیلی ها از همان اول منتقد روند برگزاری مسابقه انتخابی بودند. چهار سال قبل شما سهمیه گرفتید و به المپیک نرفتید الان هم همینطور. شما به این روند انتخابی اعتراضی دارید؟
بالاخره درست است که اسمش فرآیند است ولی فدراسیون در این 4 سال فقط شعار داده. من ده سال است در رده های مختلف عضو تیم های ملی هستم. در المپیک قبلی من آسیایی کره اول شدم، بعد در چین سهمیه گرفتم بعد از آن هم در هر مسابقه ای که کشتی گرفتم به نحو احسن نتیجه گرفتم. بعد از آن هم در باکو همان گرج که در المپیک دوم شد و در جهانی 2011 استانبول فردین معصومی را شکسته داده بود، شکست دادم. یکی دو ماه بعد از جام جهانی این در المپیک دوم شد. بعد از آن دیگر کار تمام شده بود و برای هیچ وزنی انتخابی نگذاشتند، اما مظلوم تر از من گیر نیاوردند که بگویند ما طبق انتخابی کار می کنیم. آمدند حساب کتاب کردند دیدند که در هر وزنی بخواهند انتخابی بگذارند طرف نمی گذارد. یک بازی هایی کردند که کدام عاقلی می آید برای میدانی مثل المپیک اینطور انتخابی برگزار کند. 6 کشتی پشت هم به قول آقای صدرالدین کاظمی ماراتن گذاشتند در حالی که من کجا و او کجا؟ همه میدان ها را من رفته بودم این آقا راحت استراحت کرده و... کاری ندارم المپیک قبلی به این صورت نرفتم. حرفی نزدم گفتم می روم تمرین می کنم برای المپیک بعد. حتی گفتن ندارد من از خارج پیشنهاد داشتم

*آذربایجان؟
من گفتم اگر بخواهم هر افتخاری کسب کنم برای کشور خودم باشد. در این 4سال هم کمیل قاسمی را هر سال با اقتدار بردم. بعد از المپیک که آن زمان 7-0 کشتی تمام می شد، من او را 7-0بردم. سال بعد انتخابی در قزوین من این را بردم آقا آمد اول شدن من را نادیده گرفت. در اردو قرار شد من هم مسابقات جهانی و هم آسیایی را بروم. مثل حسن رحیمی. تازه او سبک وزن است و بیشتر وزن کم می کند و بیشتر به او فشار می آید. حسن رحیمی، مسعود اسماعیل پور، آقای یزدانی و همه بچه ها هر دو را می روند، فقط من بدبخت تا روز آخر اردو و دقیقه نود، که قرار بود به لهستان اعزام شویم، آقای خادم بالاخره مربی است هم من را می شناسد و هم او را، دید اگر باز هم من بروم سنگینی ترازو به نفع من می شود، زنگ زدند گفتند اینطور بگوییم که یک نامه ای را امضا کردیم که یک تورنمنت را من بروم و یکی را کمیل قاسمی. اختیار را هم به کادر فنی می رویم. من اعتراض کردم گفتم من نفر اولم می خواهم هر دو را بروم، من را تهدید کرد گفت اگر قبول نکنید کلا خط می خوری. من این انتقادها را می کنم، می گویم تو قهرمان المپیکی، تحصیلکرده ای، پهلوانی بیا جواب بده. یک انتقادی هم شدیدا دارم که واقعا متاسفم که از زبان آقای رضایی مصاحبه کرده بودند که پرویز هادی استنباط شخصی خودش بوده. من واقعا ناراحت شدم. چون علیرضا رضایی مربی شخصی من بوده، ایشان برای من زحمت کشیده و نه تنها مربی بلکه در یک دوره ای هم مثل برادرم بوده...
*دلیل خداحافظی اش هم شما بودید؟
نمی دانم. خودشان در مصاحبه اعلام کرده بودند. این را می خواهم بگویم که این در این مدت هر حرفی خواسته بزند از زبان آقای رضایی گفته. چون می داند من شدیدا به ایشان احترام می گذارم، هر حرفی هم به من بزند مثل پدرم است، خجالت می کشم روی حرفش حرف بزنم. این اواخر هم آقای رضایی با من در تماس بود می گفت حق تو با مصوبه های شورای فنی این است که مستقیم باید به المپیک بروی. می گفت من گفتم حق این را مثل دوره قبل ضایع نکنید. خلاصه از زبان ایشان هم حرف زدند و می خواستند ما را رودرروی هم قرار بدهند و رابطه ما را خراب کنند. خبرنگارها به من زنگ زدند گفتند از زبان آقای رضایی این را گفتند، گفتم من آن قدر برای ایشان احترام قائلم که نمی توانم حرفی بزنم. ولی تاسف می خورم چطور این حرف را زده. بعدا فهمیدم اینها از زبان او این حرف را زدند. یعنی یک رئیس فدراسیون و سرمربی جرات ندارد جلوی تلویزیون بیاید و به 80میلیون نفر جواب بدهد. اصلا یک کلام بگوید من از این خوشم نمی آید و نمی خواهم در تیم باشد. این حرفهای ایشان به صورت کتبی در سایت فدراسیون هست. حرف هایی هم که در این چند وقت شفاها به من گفته من حاضرم بیایم و روی قرآن دست بگذارم و قسم بخورم که همه این حرف هایی که می زنم حقیقت است. چرا حق منی که 8سال است از خانواده ام دور هستم و درتهران تنهایی در یک آپارتمان 40متری با چه مشقت هایی زندگی می کنم به این امید که به یک المپیک بروم و مدال بگیرم و زندگی ام سر و سامان بگیرد ضایع می شود؟
*یک زمانی آقای خادم گفتند ما مسابقه داخلی برگزار نمی کنیم، ملاک مسابقات خارجی است. اگر در مسابقات خارجی هم دو نفر روبه روی هم قرار گرفتند شورای فنی تصمیم می گیرد. این یک مقدار با هم تناقض ندارد؟
آخر فروردین انتخابی مرحله نهایی بود که چند وزن 70کیلو، 74، 84 و ... انتخابی داشتند. بحث من این بود که آقای خادم از پارسال به من کم لطفی کرد.
*کمیل با شما مسابقه نمی داد؟
او هیچ جا داخلی مسابقه نمی گیرد. بعد از بازی های آسیایی که اول شدم گفت اگر جام تختی مسابقه نگیری سهمیه نداری. دوباره رفتم کرمانشاه جام جهانی گرفتم بعد به جام جهانی رفتم.
*چرا همین مسابقات را فروردین نگذاشتند؟
می خواهم به همین جا برسم. 20روز مانده به مسابقات جهانی قبل پای من در اردو وسط تمرین و داخل کفش پیچ خورد و شکست. کفشم را درآوردم پایم ورم کرد. درد من را کشت. بعد از آن پای من را گچ گرفتند و به من نگفتند پایت شکسته. عکس را به من نشان دادند گفتند رباط پایت کشیده شده یک مقدار کشیدگی هم دارد باید ده روزی در گچ باشد تا جهانی خوب شود.
*آن موقع شرایط کمیل چطور بود؟
کمیل قاسمی هم در انتخابی سال قبل در مشهد هم با من 10-0 شده بود هم به جعفر شمس ناطقی با اختلاف باخته بود. بعد از آنها هم فقط یک بار در لیگ جهانی کشتی گرفت هر دو بار در یک دقیقه 10-0 شد. کمیل قاسمی رزومه اش این بود.
*در این مدت کمیل قاسمی با شما تماس نگرفت؟
اصلا. اصلا الان بحث من این است که کمیل قاسمی با چه فرآیندی وارد تیم ملی شده؟ چیزی که مصوب شده این است که هر کسی که به تیم ملی می آید باید از استانی، کشوری، اپن کشتی گرفته باشد و در نهایت جام تختی. یعنی کسی که آنها را بگیرد مرحله اول جام تختی را نگیرد در تیم ملی جایی ندارد. همه موظف بودند در جام تختی کشتی بگیرند که نفر نهایی تیم ملی مشخص شود. کمیل قاسمی هیچ جا کشتی نگرفت مستقیم به او سهمیه المپیکدادند. من جام تختی اول شدم من را به آسیایی تایلند برد. همه را بردم. آنجا هم در کشتی اول یک ضربه خورد استخوان صورتم شکست، پایم هم ضرب خورد، با همین آسیب ها سه تا کشتی گرفتم اول شدم. 20روز بعد کمیل قاسمی آسیایی دوم که سهمیه المپیک بود رفت همان حریف ها که من برده بودم را برد سهمیه گرفت. من هم همان حریف ها را 20روز قبل برده بودم.
*در مسابقه انتخابی با کمیل اعتراض شما به داوری بود. واقعا داوری مشکل داشت؟
من یک کشتی گیرم نمی خواهم زیاد وارد شوم. ولی کارشناس ها کشتی را نگاه کنند ببینند من کشتی دوم سوم یک سره حمله کردم یک اخطار ندادم. در حالی که کشتی اول دست دادیم به من اخطار دادند به او امتیاز.
*الان شما پیش وزیر رفتید به چی اعتراض کردید؟
اعتراض من این است که اولا چرا به مصوبه های خودشان عمل نکردند. آقای خادم یک بحث این بود که کمیل اگر سهمیه گرفت آخر فروردین انتخابی می گذارید. این سهمیه گرفت انتخابی نگذاشتید. من اعتراض کردم گفت هزار بار تو کمیل را ببری هزار بار او تو را ببرد، برای من ذره ای ارزش ندارد.
*آقای خادم گفت؟
بله. گفت چون بحث ملی مطرح است فقط ملاک من این است که هر کس با خارجی ها خوب کشتی گرفت او را ببرم. این را در تورنمنت مشخص می کنم. یک بهانه اش این بود که چون او از مسابقه آمده باید ریکاری شود. حالا اول فروردین بود 28فروردین انتخابی بود. 28روز زمان بود. در صورتی که من در ارمنستان اول شدم 5روز بعد انتخابی گذاشت. چطور آنجا در 28روز ریکاوری نمی شود، من اینجا در 5روز ریکاوری شدم؟ تازه من در عرض کمتر از 15روز سه بار وزن کم کردم هر بار 7کیلو. شما اگر یک کارشناس بیاورید من 7کیلو برای جام جهانی آمریکا کم کردم، 5روز بعد 7کیلو برای ارمنستان کم کردم و.... بدنم جنازه بود. تا مسابقات انتخابی 15روز وقت بود یک باره گفت فقط 5روز وقت داری. دوباره آنجا 7کیلو کم کردم.
*یعنی 21کیلو؟
بله. در حالی که حریف من اولا وزن کم نمی کند، دوما به اندازه من کشتی نگرفته. در مسابقه ای که گفتی فقط ملاک انتخابی ارمنستان است من هر چه داشتم گذاشتم اول شدم، او همان کشتی اول اوت شد. دوباره ما را هم ردیف گذاشتی 5روز بعد انتخابی گذاشتی؟ بحث من اینها بود. تو می گویی انتخابی نیست. می گفتم فروردین انتخابی بگذار 20تا تورنمنت هم بگویی من می آیم.
*اگر آن موقع کشتی نمی گرفتی محروم می شدی؟
تهدید کرده بودند. الان همه راحت می گویند کاش کشتی نمی گرفتی شما روی قضیه را می بینید.
*یک خبر آمد که بعد از انتخابی شما به تمرین تیم ملی رفتی؟
نه. مگر من حریف تمرینی ام؟
*تیتر خبر این بود که کمپینی که هادی را به تیم ملی برگرداند.
یک کانالی که نمی دانم زیر نظر کجا بود یک نظرسنجی گذاشتند، 96 درصد من رای آوردم 4 درصد ایشان. سریع آن را کنار گذاشتند. بحث این بود که من را حریف تمرینی به اردو دعوت کرده بود. بعد از این همه سال که من اولم بیایم حریف تمرینی بایستم؟ حق من را خوردی با چه رویی می خواهی من را بیاوری حریف تمرینی بایستم؟ نمی آید هم جواب بدهد. رئیس فدراسیون و سرمربی که جرات این را ندارد بیاید بگوید خوب کردم؛ دوست داشتم اینجوری کنم؛ دلم نمی خواهد تو را ببرم. 70میلیون منتظرند تو جواب بدهی، چرا جواب نمی دهی؟ چرا بازی می کنی و مهره می چینی؟ همه را هم دیکته می کند. نه اینکه کسی بیاید خودش مصاحبه کند. می نویسد که تو برو این را بگو. بابا آن را خودت بیا بگو. تو یعنی این قدر... نمی دانم چه اصطلاحی به کار ببرم. بعد به من می گویند تو ماخوذ به حیا بودی در این چند وقت حرف نمی زدی. من در این چند وقت همه چیز را از دست دادم فقط به عشق المپیک. الان دو المیپک از دست من رفته یعنی 8سال.
*4سال بعد معلوم نیست چه اتفاقی بیفتد.
هزار تا ضرب خوردگی و هزار مشکلات و... تو با زندگی من بازی کردی انتظار داری من بنشینم نگاه کنم؟ این چند وقت نشستم نگاه کردم این شد و این بلا سرم آمد. مظلوم تر از من گیر نمی آید. می گوید پرویز هادی است دیگر! سرش را انداخته پایین هر بلایی بخواهیم می توانیم سرش بیاوریم.
*این یکی از معدود دفعاتی بود که اعتراضات به مجلس کشیده شد، فکر می کنید چقدر مجلس می تواند در این اتفاق نقش داشته باشد؟ اصلا خوب بود که به مجلس کشیده شود؟

اصلا آن اوایل من حرفی نمی زدم. مجلس خودش یعنی نماینده های مردم پیشقدم شدند. ملت ایران همه ناراحتند، مخصوصا مردم آذربایجان. مردم به نماینده ها فشار آوردند که در مجلس مطرح شود. مردم می گویند اگر نماینده ها همان اول ورود می کردند در این المپیک اینها نمی توانستند این کار را بکنند و این بار حقش را بخورند و زیر مصوبه خودشان بزنند و خلاف آن عمل کنند. مردم این را گفتند من که به نماینده نگفتم وارد این مساله شود.
*الان چی شده که پرویز هادی که این همه آرام بوده یک باره مثل انبار باروتی که آتش گرفته باشد منفجر می شود؟
در این چند سال جمع کردم و هیچی نگفتم.
*تا به حال علیه هیچ کس حرف نزده بودی، سرت پایین بوده فقط کشتی گرفتی.
بدبختی من همین بوده. همینطور بوده که اینها سو استفاده کردند. گفتند این چه می خواهد بگوید؟
*خود کمیل را هم مقصر می دانی؟
من با او کاری ندارم با هم رفیق هستیم و سلام علیک داریم. با هیچ حریفی مشکل ندارم همه با هم تلاش می کنیم پرچم کشورمان
*روزی که رسول خادم هم رئیس فدراسیون هم سرمربی شد، حرف این بود که یک نفر از جنس خود کشتی آمده. آن موقع این اتفاق خوب قلمداد شد. در فوتبال مثلا همیشه این بحث است که طرف فقط مدیر است و از جنس فوتبال نیست.
در هر صورت مدیر خوبی است، یک نفر را از جنس فوتبال می آورد می گذارد کار می کند. خوب مدیریت می کند. رسول خادم هم خوب بود وقتی رئیس فدراسیون شد ولی وقتی خودش هم سرمربی شد... من نمی خواهم خیلی وارد این بحث بشوم، ولی بحث من در این چارچوب این است که اگر رئیس فدراسیون شخص دیگری بود نمی گذاشت قوانینی که تصویب شده اجرایی نشود. این می گوید ما گفتیم ببینیم چه می شود. همانجا نوشتند 120،65 کیلو را همانجا تمام می کنیم برای 96کیلو ارزیابی می کنیم. ولی برعکس عمل کرده. مجموعه را زیر سوال می برد. خودش برای خودش حاشیه درست می کند.
*الان تقریبا 20 روز تا المپیک مانده، پرویز هادی تلاشش را می کند فکر می کنی به نتیجه برسد؟
من همان اول هم گفتم به خدا واگذار می کنم بالاخره ما مسلمانیم و اعتقاداتی داریم. گفتم واگذار می کنم به خدا، حقشان باشد نوش جانشان ولی اگر حق مرا خورده باشند خدا می داند و خودش.
*یعنی الان تیم ملی به المپیک برود و موفق نشود...
من برای تیم ملی آرزوی موفقیت دارم چون خودم هم در این چند سال تلاشم این بوده که پرچم کشورم را بالا ببرم.
*امید داری؟
بالاخره من می گویم قسمت هر چه باشد راضی ام به رضای خدا.
*اگر الان بگویند یک بار دیگر انتخابی بدهید شرکت می کنید؟
بله.
*در سالن عده ای درگیر شدند می گفتند آدم های پرویز هادی بودند.
همه آمدند کشتی را تماشا کنند. هر جا من کشتی می گیرم، کرمانشاه، مشهد و... کل سالن من را تشویق می کنند. این محبت مردم به من است. اینجا هم هر کس شنیده بود انتخابی است آمده بود و تشویق می کرد. اینجا هم من کشتی ام را گرفتم و رفتم لباسم را عوض کردم و از سالن بیرون رفتم. با اینجور حاشیه ها نه کار داشتم و نه کار دارم.
*پیش بینی شما از المپیک چیست؟ قرعه در سنگین وزن یک مقدار پیچیده شده.
کشتی یک ورزش بی رکوردی است و مخصوصا در المپیک نمی شود پیش بینی کرد. ممکن است یک نفر یک قرعه خوبی بخورد و راحت طلا بگیرد.
*شما خودتان همه این حریف ها را بردید.
من در این چند سال همه اینها را بردم. ولی شاید قسمتم اینجور بود. راضی ام به رضای خدا. از این طرف هم دعا می کنم بچه ها موفق شوند اصل این است که ملت ما شاد شوند و نتیجه ای که کسب می شود بهترین نتیجه باشد.
*این قبول. ولی بعضی جاها دیگر قضیه شخصی می شود.
خدا خودش شاهد است که همیشه آرزویم این است که تیم مان و بچه ها موفق شوند ولی در بحث خودم به خدا واگذار می کنم. غیر خدا کسی را ندارم که بگویم می روم دست به دامن فلانی می شوم. فقط خدا را دارم در این چند سال هم فقط خدا را داشتم. هیچ کس پشتم نبوده هیچ کس هم نمی تواند ادعا کند در این چند سال کاری برای من کرده. هر موفقیتی هم بوده به کمک خدا، ائمه اطهار، خانم زینب کبری بوده و نان بازوی خودم را خوردم. در قزوین من اول شدم یک نامه جلویم گذاشتند که این را باید امضا کنی، نکنی آن یکی تورنمنت هم نمی بریم. نامه را نوشته بودند که پرویز هادی با کمیل قاسمی به این نتیجه رسیدند که هر کدام یک تورنمنت بروند. در حالی که نامه را به اتاق من آوردند گفتند این را انگشت بزن. این همه سال من حرف نزدم برای این المپیک بود دیگر چیزی برای از دست دادن ندارم.
*از فدراسیون با شما تماس گرفتند؟
جالب اینجاست که یک عده که تا حالا علیه من موضع می گرفتند حالا به من زنگ می زنند و علیه او موضع می گیرند. می گویند او دیکتاتور است و حرف حرف خودش است. از آن طرف هم علیه من موضع می گیرند. اینجا برای من جای تعجب دارد. من اصلا توقعی ندارم به من زنگ بزنند.
*یک نفر در شورای فنی روبه روی او نمی ایستد؟
شورای فنی را فدراسیون انتخاب می کند، رئیس فدراسیون خودش است. سرمربی خودش است، می گوید این است، آنها هم به احترام او می گویند درست است.
*نظر علیرضا رضایی چیست؟ ما با او صحبت کردیم می گوید تا 15 روز مانده به اعزام هنوز مشخص نیست چه کسی می رود.
الان چطور یک ماه مانده به المپیک اسامی را اعلام کردند؟ فقط به خاطر من است. می خواهد من را بکوبد.
*مشکل شخصی دارد؟
شما روند یک سال پیش تا الان را نگاه کنید فقط علیه من است. یک بار نشده به نفع من حرف بزند. خدا خودش شاهد است که از نظر روحی روانی چقدر من را اذیت کرده. فقط قصدش این است که من بگذارم بروم. یک جوری تبعیض قائل می شود و برخورد می کند که من بروم. من اعصابم بهم می ریزد به خانواده ام زنگ می زنم می گویم. آنها می گویند تو به خاطر المپیک صبر کردی این هم رویش، بالاخره آخرش چی؟
*می خواهد شما را بکوبد یا می خواهد برای کمیل قاسمی کار ویژه ای انجام بدهد؟
الان می گوید سطح ارمنستان زیاد خوب نبود نمی توانستیم از آنجا انتخاب کنیم. ایرادی ندارد سطحش خوب نبود، ولی در همان سطح من اول شدم، آن کسی که او می خواهد در مسابقه اول اوت شد. چرا این را نمی گویی؟ من جز خدا کسی را ندارم. همان آقای رضایی بود که به خاطر من استعفا داد. از زبان او علیه من مصاحبه کردند. تو چرا جرات نداری بیایی جواب مردم را بدهی؟ من الان 5سال است شب و روز با اینها زندگی می کنم. کسی که مسلمان است و اعتقادی دارد یا اصلا مسلمان نیست، وجدان که دارد. عذاب وجدان آدم را می کشد. با زندگی من بازی کرده. من 8سال است از خانواده ام دور است در یک خانه تک و تنها زندگی می کنم و فقط تمرین می روم به این امید که به المپیک بروم و مدال بگیرم. همه زحمت های خانواده ام را به باد فنا داده. نفر دوم جام تختی یا نفر سومش را می آورد، من می گفتم عیبی ندارد او حقش است. این آمده کمیل قاسمی را یک جوری وارد کرده که مشخص است می خواهد چه کند.


43 43

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 65
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    اززمانی که خادم سرمربی شده هنوز یک مدال طلا هم کشتی آزاد جهان نداشته ایم درست میگم یادارم اشتباه میکنم
    • گرشاسبی A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
      13 29
      دوست مغرض همین رسول خادم بود که سال 2013 کشتی رو 11 سال بعد از کسب آخرین عنوان قهرمانی تهران 2002 و 48 سال بعد از آخرین قهرمانی در خارج از کشور منچستر 1965 در مسابقات جهانی مجارستان و بالاتر از روسیه قهرمان جهان کرد و فقط سال 2014 و 2015 بوده که طلا نگرفتیم مگر قبلاً هر سال طلا می‌گرفتیم؟؟؟؛ لطفاً حرف‌های عوامانه‌ای که این طرف و اون طرف می‌شنوی نیا اینجا بنویس، استاد
    • بی نام A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
      9 13
      اشتباه
  • بی نام A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    حق با توست پهلوان
  • علیرضا م IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    نرفتن پرویز هادی به المپیک نمود کامل حق کشی و بی عدالتی توسط آقای رسول خادم بود؛ ایشان باید پاسخگوی افکار عمومی، ورزش دوستان و اهالی کشتی باشند. ظلم و بی عدالتی در هر جایگاه و در هر شرایطی محکوم است. از آقای پرویز هادی بخاطر روحیه پهلوانی و صبر و اقتدای ایشان به پهلوان پوریای ولی، پهلوان بلندآوازه آذربایجان و شهر تاریخی خوی و شادروان تختی سپاسگزارم.
  • مجيد EU ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    ياشاسين آذربايجان
  • 021 IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    آقا جون عزیزتون این پرویز هادی رو پرت کنین بیرون از کشتی..خو پسر جون انتخابی کشتی گرفتی باختی...حق چیتو خوردن؟؟جناب خادم این هادی رو کلا باید حذف کنی از کشتی. نه اینکه بهش رو بدی که هرروز شاخ تر از دیروز شه.
    • پرویز A1 ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
      45 10
      کمیل پسرم، خودتی؟
    • ایرانی IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
      21 8
      جناب خادم که نمی دونه که خیلی چیزها را نمی دونه خودش ختم اینکارهاست تو نمی خواد یادش بدی
    • بی نام A1 ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
      15 5
      اشتباه مثبت دادم
    • بی نام US ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
      22 6
      برو انتخابیارو نگاه کن برد این 73 بوده دوتا برد اون 22 و با اخطار شماری
  • بی نام IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    حقش اين نبود
  • بی نام IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    انصافا حق آقا هادی رو خوردن خدا ازشون نگذره
  • بی نام DE ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    95 13
    چه راحت با سرنوشت یک جوان که همه عمراش را با تمرین های سخت ورزشی گذرانده بازی می کنند. حالا این مدیران خود ورزشی هستند که اینطور درک نمی کنند. درضمن دو شغله بودن مگر ممنوع نیست که خادم دو شغل دارد؟؟؟
  • ایرانی A1 ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    کسی که قهرمان المپیک رو شکست داده باید بره المپیک همین
  • بی نام A1 ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    72 25
    ایرانیا واقعا حسودن
  • مهدی IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    79 16
    خداییش حقشو خوردن خود اقا کمیل انصراف بده حقش نیست
  • رضا A1 ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    90 25
    واقعا فدراسیون و خصوصا رسول خادم در حق این کشتی گیر متعصب ، با استعداد و محجوب جفا کرد. ایشان سهمیه را با زحمت فراوان گرفت ولی در اوج خستگی به مسابقه انتخابی رفت. حقش رفتن به المپیک بود
    • بی نام IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
      33 80
      عمو جان سهمیه را کمیل گرفت
    • بی نام IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
      11 23
      الان فاز اینایی که به گرفتن سهمیه توسط کمیل منفی دادن چیه؟ بی اطلاعی یا خصومت؟؟
    • بی نام RO ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
      19 12
      پدر جان هنوز تو باغ نیستی.سهمیه رو پرویز با شکست دادن قهرمان قبلی المپیک گرفت.چرت و پرت چرا میگی؟ معمولا کسی که با اینجور حق خوری بره همون اول ضربهمیشه چون مشخصه که کمیل کاملا سفارشی به تیم ملی تپانده شده پس همون اول هم آه این پهلوان میگیرتش و بلا سرش میاد.حالا ببینید دیگه. کمیل اگر مردی برو انصراف بده چون حقت نیست و میری ضربه میشی و آبروریزی میکنی
  • بی نام A1 ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    63 8
    قیافه اش که رسمن در حال گریه است
  • حسین IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    ایشان به عنوان یک کشتی گیر نمیداند که حتی اگر در کشتی سوم به کمیل اخطار و به او امتیاز میدادند، باز هم به خاطر امتیاز درشت، کمیل قاسمی برنده بود، بعد هم حرفهای ایشان سراسر تناقض است که کشتی دوستان به خوبی آنرا درک میکنند و این حرفها فقط برای عوام خریدار دارد، فقط میتوان ابراز تاسف کرد که کسی مثل ایشان به خودش اجازه میدهد که خود را رودر روی رسول خادم قرار دهد.واقعا نمیفهمم خودش را لایق پوشیدن دوبنده تیم ملی میداند هم در المپیک قبلی و هم الان، به چه دلیل خودت را محق میدانی؟؟؟؟
    • مسعود A1 ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
      20 9
      عزیز دل برادر تو که از کشتی هیچی نمیدونی نظر ندی بخدا بهتره نمیگن لالی. خادم اگر واقعا حق باهاش بود مثل این میومد دست به قران میگذاشت که همه وعده ها و حرفهایی که به این پهلوان زده دروغه.
  • حسین IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    آقای هادی شما همه جا میگویی کمیل دور اول اوت شده و شما 4 دور کشتی گرفتی در حالیکه کمیل دو دور و شما سه دور گرفتی. در آمریکا هم کمیل یک دور بیشتر کشتی گرفت شما کدام کشتی گیر مطرح دنیا را برده ای؟؟ شما به مسابقات جهانی رفتی تنها کشتی گیری بودی که سهمیه نگرفتی کشتی ات با بلال ماخوف نیز بماند بعد میگویی چون تنها آمدی تهران زندگی میکنی و از خانواده ات دوری باید بروی المپیک؟؟ لطفا به شعور مخاطبتان احترام بگذارید.
  • بی نام IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    ناراحت نباش پهلوان با غیرت ایرانی و آذری ما....یادمون نرفته چطور قهرمانی جام جهانی را امسال برامون آوردی، ولی متاسفانه همیشه حق به حقدار نمیرسه و پشت پرده مسایلی هست... وای بر ما
  • بی نام RO ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    99 14
    طفلكي به نظر من كه حق با ايشان است
  • حسین IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    37 67
    آقای هادی عزیز تمام حرفهایت درست مسابقه رو در رو را باخته ای شما اگر یک دقیقه آخر کشتی سومت را مدیریت میکردی الان شما به المپیک میرفتی و خادم آدم خوبی بود.
  • بی نام IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    18 45
    یعنی چی با شاخ و شونه که آدم به حقش نمی رسه
  • بی نام IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    46 24
    هادی جان حق با توئه
  • بی نام IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    22 78
    خادم بهترین آدم کشتیه ، این حرف ها شرم آورن
  • بی نام IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    24 65
    واقعا که چی؟ مگه چاله میدونه؟ کشتی رو باختی ، نرفتی المپیک ،این شلوغ بازی ها چیه؟
  • بی نام IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    63 0
    عزت و ذلت دست خداست
  • بی نام IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    14 43
    بیا مارووووووووووووووووووووووووووووووو بزن
  • بی نام IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    17 29
    اصلا خوب نیست که کسی با اسطوره کشتی اینجوری صحبت کنه
  • بی نام IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    44 4
    واقعا باید بررسی شود. اگر واقعا حق او را خورده اند، من خودم شخصا از مسئولان بلند پایه ورزش کشور تقاضی دارم که به این اتفاق رسیدگی کنند.
  • بی نام IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    48 4
    تو همیشه پهلوونی مرد
  • بی نام IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    35 39
    دوست عزیز شما کشتی ها رو باختی و این حرفها دیگه مفهومی نداره هموطنان عزیز هم احساستی نشوید کسی که میگه حق منه باید در 3 کشتی با امتیاز بالا طرف مقابلش رو اوت میکرد این حرفها هم ذره المثفالی ارزش نداره سهمیه المپیک رو هم کمیل گرفته بود.
  • بی مام EU ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    12 33
    این چرا قیاقه اش شبیه ماتمه؟
    • بی نام A1 ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
      10 2
      خوب حقشو خوردن روز روشن
  • محمد EU ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    28 3
    آقا جان این مشکلات واسه همه هست. بیچاره ورزشکارای ایران.
  • حسین عزیزی EU ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    37 4
    حق داری داداش. امیدوارم که در آینده موفق باشی. البته می گن کمیل سهمیه رو گرفته بود. باز ما نمی دونیم والا. مسئولا بیان مشکل رو حل کنن
  • تسلا EU ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    37 3
    ای بابا. به خدا ورزش شده همش پر از مشکل و آه و ناله
  • محمدعلی EU ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    69 5
    داداش درست گفتی. به خدا واگذار کن
  • بی نام A1 ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    14 66
    کشتی را باخته عربده کشی هم میکنه... فکر کرده مملکت صاحب نداره
  • بی نام A1 ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    17 37
    وقتی بازی را باختی به چی اعتراض میکتی؟
  • بی نام A1 ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    27 3
    سهمیه المپیم توو مشتش بود... حقش بود
  • بی نام A1 ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    17 49
    مگه چاله میدونه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ عزیز باختی باخت را هم قبول کن
  • بی نام A1 ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    71 24
    برو آذربایجان پناهندگی بگیر تو المپیک با کمیل کشتی بگیر
    • بی نام A1 ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
      16 6
      مگه بی غیرت و وطن فروشه؟؟؟
  • بی نام A1 ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    9 13
    من هنوز نفهمیدم داستانش چیه. سهمیه رو که قاسمی گرفته انتخابی گذاشتن قاسمی برد داستان چیه ؟ توقع آقای هادی دقیقا چیه؟ یعنی اگه قاسمی رو نمیبردن المپیک خیلی غیرمنطقی نبود؟ خداییش من از کشتی آقای هادی خوشم میاد ولی تو دو تورنومنت باخت. هم بازیای جهانی همه سهمیه گرفتن باخت نتونست سهمیه بگیره و قاسمی سهمیه گرفت و هم انتخابی رو باخته. من جات باشم برای هموطنم آرزوی موفقیت میکنم این دنیا انقدرام ارزش نداره. طلای المپیک هم بگیری 2 روز دیگه مردم فراموشت میکنن مهم مرام و مردانگیه
    • بی نام RO ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
      13 2
      خود هادي تلويزيون حرف مي زد من گوش مي كردم مي گفت خادم به من قول اكييد داده بود كه بدون مسابقه ي انتخابي يا يه چيزي تو اين مايه ها شما رو انتخاب مي كنم براي المپيك، و مي گفت من اصلا خيالم راحت شده بود.
  • محسن A1 ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    10 12
    آقای هادی کلی حرف اشتباه و نادرست تو این مصاحبه زده و مصاحبه کننده هم که اطلاعات کشتی نداشته هیچ سوالی نپرسیده. کجا آقای هادی هرسال کمیل رو برده ؟ کی کمیل رو 100 برده ؟ ایشون که میگه همه نفرات مطرح این وزن رو برده میشه بگن که دقیقا تو کدوم مسابقه طه آکگول ، گنو پتریاشویلی یا بلال ماخوف رو برده که ما خبر نداریم ؟ ایشون یه چیزی میگه و عوام هم که خبر ندارن جوگیر میشن. سال 2014 تو تمام اوزان آزاد که ایران دوتا کشتیگیر خوب داشت یکی رو فرستاد جهانی ، یکی رو هم بازیهای آسیایی. فقط 23 نفر مثل یزدانی که اختلاف زیادی با نفرات بعدی داشتن هر دو مسابقه رو رفتن. یعنی این آقا که کمیل رو میلیمتری با رای مشکوک داور و اخطار در انتخابی برد انتظار داشت هردو مسابقه رو بره ؟ همون سال کمیل جهانی نقره گرفت
  • بی نام RO ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    6 13
    برادر من کمیل برنز المپیک داره. دیگه اینجوریام که شما میفرمایید نیست.
  • بی نام A1 ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    8 14
    کمیل بهتره عزیزان
  • بی نام A1 ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    12 3
    من ادم مذهبی نیستم و کلا تو سبکهای اینجوری نیستم ولی خداییش حق مظلوم رو نخورید و ضایع نکنید حق دیگران رو وگرنه به طریقی از دماغتون کشیده میشه بیرون ب صورت خیلی فجیع ترش
  • بی نام A1 ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    7 2
    راست میگه پهلوان همه جا زمین خداست اگه این پیامو خوندی یک آیه قرآن هست که میگه مستضعف ها و ظلم شده ها رو میریزن جهنم میگن ما دستمون به هیچ جا نمی رسید جواب میدن مهاجرت می کردید زمین خدا وسیع است. در واقع برو به جایی که در حقت ظلم نشه اورادا اوزومیزینکی دیاونجا هم ما خودمونه
  • بی نام A1 ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    6 3
    واقعا بنظرم مساوات این بود ک سه تا انتخابی میذاشتن در شرایط یکسان... پرویز هادی چقد عالی کشتی گرفت و جام جهانی رو گرفت حقش اینجوری برخورد نبوده با آرزوی کسب مدال برای کمیل قاسمی عزیز
  • شهاب الدین DE ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    15 5
    مردم میدونند حق با کی هست آقا هادی. رو سیاهی به زغال میمونه. تو تو کشتی هایی که گرفتی نشون دادی چه یلی هستی. خادم نه فقط با تو که با ملتش هم داره لج میکنه، داره بد میکنه. امیدوارم تو بری المپیک. اگر نری ته مونده شخصیت خادم هم پیش من خرد میشه و واسه همیشه میذارمش کنار.
  • رضا US ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    4 12
    این روزها بحث پرویز هادی و مسابقه انتخابی که برگزار شد در کشتی داغ است نظر شما جناب منصور خان برزگر چیست؟ من نمیدانم آقای هادی به چه چیزی اعتراض می کند. بازی انتخابی برگزار شده و شما بازی را واگذار کردی. شما از سه بازی دو بازی را واگذار کردی و جای هیچ حرف و حدیثی باقی نمی ماند. هادی می گوید مصدوم بود. آقای هادی اگر شما مصدوم بودی باید نامه ای به فدراسیون می نوشتید و شرایط خود را برای آنها توضیح می دادی. شما وقتی روی تشک حاضر می شوی یعنی آماده کشتی گرفتن هستی. به نظر من جای هیچ حرف و حدیثی نیست و اشتباه از خود پرویز هادی بود.
  • توحید A1 ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    9 4
    واقعا اگه این حرفایی که از طرف ایشان گفته شده ، درست باشه حق با ایشان است و باید از طرف این ملت بزرگ نماینده ایران عزیز در المپیک باشد . ما دیدیم که ایشان در جام جهانی چطور مقتدرانه کشتی گرفت . فدراسیون کشتی و شخص اقای خادم باید متوجه باشد که مردم به عملکرد ایشان توجه دارند و قضاوت می کنند ضمن اینکه اقای خادم موضع گیری های سیاسی مشخصی هم دارند .
  • بی نام IR ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    1 5
    براي حرف زدن هميشه وقت هست آقاي هادي و خبرآنلاين نسبتاً محترم شما يكطرفه به قاضي و يا شايد .... رفتيد
  • mehdi IR ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    9 22
    پرویز هادی که تو 28 سالگی حتی یک مدال جهانی نداره با چه رویی حرف از نادیده گرفتن حقش می زنه. میگه تو المپیک قبلی هم حقم رو خوردن. خب عزیز من تو بعد از المپیک سه سال وقت داشتی که در مسابقات جهانی بری و مدال بگیری. اگه فقط یه مدال می گرفتی اون وقت نظر کادر فنی را به خودت جلب می کردی. رسول خادم عاشق چشم و ابروی کمیل قاسمی نیست اما اون دو تا مدال داره و تو هیچی. طبیعیه که دوست داشته باشه کمیل بره المپیک. مثل محمد بنا که امید نوروزی و قاسم رضایی و حبیب اخلاقی را بدون مسابقه انتخابی برای المپیک انتخاب کرد چون اونها مدال جهانی داشتن ولی رقباشون نه. آقای هادی ، عزیز دلم، در مسابقات جهانی سال قبل اگه مدال می گرفتی قطعا الان عضو تیم ملی میشدی اما به بدترین شکل ممکن به بلال ماخوف باختی
  • بی نام A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    14 1
    تا بوده حق کشی تو این مملکت وجود داشته مشکل اصلی فدراسیون کشتی اینه که تکلیفش با خودش معلوم نیست در امریکا و روسیه تمام وزنها با انتخابی مشخص میشه و حتی اگر بهترین قهرمان جهان هم در انتخابی شکست بخوره کنار گذاشته میشه مشکل اصلی یک بام و دو هوای در ایران است
  • مسعود IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    19 6
    هادی جان تو پهلوان کشوری هستی.به پیشنهادهای خارجی فکر کن.اینا حق خوری رو خوب بلدن ساده بودن عشق است.تو قهرمان المپیک دل مایییییییی.از مشهد مقدس