پاسخ بانک پاسارگاد به واگذاری سهامش به بابک زنجانی

بانک پاسارگاد در پی انتشار گزارشی درباره واگذاری سهام تامین اجتماعی به شرکت سورینت قشم متعلق به بابک زنجانی که در زمان مدیرعاملی سعید مرتضوی اتفاق افتاده بود، پاسخی را ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ روابط عمومی بانک پاسارگاد در پاسخش به گزارش «شرکت‌هایی که مرتضوی به زنجانی داد: ایران‌ایر، کشتیرانی، هتل‌های هما، بانک پاسارگاد، پارسیان و...» که روز گذشته در خبرآنلاین منتشر شد، خطاب به مدیرمسئول این خبرگزاری، چنین نوشته است؛

"روابط عمومی بانک پاسارگاد" اعلام نمود پیرو خبر درج شده در بعضی از خبرگزاری‌ها مبنی بر معامله سهام تعدادی از شرکتها از جمله بخشی از سهام بانک پاسارگاد در ماجرای تخلفات آقای سعید مرتضوی در سازمان تأمین اجتماعی بر اساس گزارش تحقیق و تفحص مجلس نهم از سازمان تأمین اجتماعی، چنین عنوان شده که: " براساس تفاهمنامه‌ای در تاریخ 27/9/1391 فیمابین سازمان تأمین اجتماعی و شرکت هلدینگ سورینت قشم به مدیر عاملی آقای بابک زنجانی مقرر شده بود تعداد 138 شرکت از مجموع 207شرکت متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی(شستا) شامل شرکت‌های... و بانک پاسارگاد، به شرکت مزبور منتقل گردد.

"روابط عمومی بانک پاسارگاد" بدین وسیله به اطلاع عموم می رساند که بر اساس سوابق رسمی و قانونی موجود در سامانه سهامداری بانک پاسارگاد، در تاریخ انعقاد تفاهم‌نامه فوق‌الذکر (27/9/1391)، "شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی"(شستا) و "سازمان تأمین اجتماعی"، هیچکدام حتی مالکیت یک سهم از سهام بانک پاسارگاد را در اختیار نداشته و اطلاعات ارائه شده در این مورد، به هیچ وجه صحیح نمی باشد. اضافه می‌نماید که شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) بر اساس اطلاعات موجود در سامانه سهامداری بانک پاسارگاد، برای اولین بار در تاریخ21/8/1393 با خرید دو میلیون سهم به جرگه سهامداران خرد بانک پاسارگاد پیوست و بلافاصله در تاریخ 24/8/1393 با فروش سهام مزبور از این مجموعه خارج گردید. همچنین "شرکت صبا تأمین" وابسته به شستا، از تاریخ1/8/1390 لغایت 19/8/1393 به تناوب در حد معاملات خرد و ریز اقدام به خرید یا فروش تعداد محدودی از سهام بانک پاسارگاد در حد یک الی دو میلیون سهم نموده که معاملات مزبور فاقد ارزش معاملاتی با اهمیت می‌باشد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 557942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =