وزیر اطلاعات گفت: در حوزه اختلاس هایی که زمینه سازی شده بود و همچنین سرقت های کلان، سربازان گمنام امام زمان(عج) اقدامات بسیار موثری را انجام داده اند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت اطلاعات، حجت الاسلام سيدمحمود علوي در ديدار با نماينده ولي فقيه در خراسان رضوي در مشهد گفت: در حوزه مفاسد كلان هر جا دولت خلافي ديده بلافاصله اقدام شده و اثر لازم را هم در پي داشته است.

وي ادامه داد: بر اساس تاكيدات مقام معظم رهبري (حفظه الله) در مبارزه با مفاسد، مسئوليت مبارزه با مفاسد كلان اقتصادي را بر عهده داريم و مباحث جزئي تر بر عهده دستگاههاي ديگر همانند ديوان محاسبات، سازمان بازرسي كل كشور و دستگاههاي مشابه است.

وزير اطلاعات گفت: در اين حوزه تاكنون هزاران هكتار از زمينهاي متعلق به بيت المال كه مورد تعدي و تعرض قرار گرفته بود شناسايي و با همكاري دستگاه قضايي از تصرف خارج و به بيت المال بازگردانده شده است.

وي افزود: در حوزه اختلاس هايي كه زمينه سازي شده بود و سرقت هاي كلان نيز سربازان گمنام امام زمان(عج) اقدامات بسيار موثري را انجام داده اند.

علوي ادامه داد: تخلف فقط خلاف شرع و قانون نيست بلكه گاه خلاف عرف است چنانكه مواردي از حقوق هاي نامتعارف شايد از نظر قانوني مشكلي نداشت اما خلاف عرف است و بايد با آنها نيز برخورد شود.

وي گفت: در اين ميان بايد برخورد بگونه اي صورت گيرد كه اذهان عموم جامعه نسبت به مسئولان نظام جمهوري اسلامي ايران تخريب نشود.

وزير اطلاعات افزود: اين وزارتخانه در هر عرصه اي كه وظيفه ذاتي آن بوده و ورود كرده به بهترين نحو اقدام نموده و عملكرد درخشاني داشته است.

وي ادامه داد: نيروهاي اين مجموعه مجاهدانه و با اخلاص تمام در خدمت به نظام و ملت تلاش مي كنند و با وجود پييچيدگيهاي عملكردي در اين حوزه و مسائل مربوطه، خدمات موثر آنان بر همه مشهود است.

حجت الاسلام  علوي گفت: در اين راستا تا به امروز تمامي حركات و فعاليتهاي ضدنظام و تروريستي با حساسيت و جديت سربازان گمنام امام زمان(عج) رصد شده و در سايه الطاف خداوندي و رشادتهاي صورت گرفته تمامي گروهها، جريانها و افراد با انگيزه هاي تروريستي، شناسايي و با آنان برخورد شده است.

وي در ادامه به عملكرد وزارت اطلاعات در انتخابات مجالس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري نيز اشاره و بيان كرد: در اين حوزه بسيار حرفه اي، بيطرفانه و با رعايت مصالح نظام و حقوق مردم عمل شد.

وزير اطلاعات افزود: در اين دوره تلاش شد تخريب، تقابل و تعارض افراد و نامزدها و گروههاي سياسي به حداقل ممكن برسد و نتيجه اين تلاش نيز حاكم شدن نشاط سياسي به جاي التهابات سياسي ناشي از اين تخريبها بود.

وي گفت: تلاشها بر عمل بر اساس عقلانيت بود و در اين راستا هم امور پيگيري شد به ويژه در حوزه بررسي صلاحيتها كه براي ما همانند شمشير دو لبه بود و در هر دو سو حق الناس هم فردي و هم جمعي قرار داشت لذا سعي كرديم هر دوي اين حقوق حفاظت شود.

حجت الاسلام و المسلمين علوي افزود: اين عملكرد كاملا خالصانه و براي رضاي خدا با رعايت مصالح نظام بود از اين رو هيچ موردي از گلايه در بحث عملكرد وزارت اطلاعات در اين حوزه نداشتيم و همچنين در حوزه امنيت انتخابات نيز به بهترين نحو عمل شد.

امام جمعه مشهد هم در اين ديدار گفت: سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات در مقابله با جبهه گسترده اي كه در مقابل نظام قرار گرفته از قدرت و ايستادگي بي نظيري برخوردار بوده و هستند.

آيت الله سيد احمد علم الهدي افزود: اين قدرت هم ناشي از آن است كه نيروهاي اين مجموعه براي رضاي خدا گام بر مي دارند و وقتي كار براي خدا باشد قدرت خداوند در حمايت و پيشرفت كار قرار مي گيرد.

وي همچنين به عملكرد خوب وزارت اطلاعات در موضوع انتخابات اشاره و بيان كرد: افرادي كه در عرصه انتخابات اقدامات ناشايست، فحاشي و تخريب عليه ديگران را اعمال مي كنند بطور قطع خود بيش از هر كسي از اين اقدامات آسيب مي بينند.

امام جمعه مشهد همچنين از تلاشهاي وزارت اطلاعات در حفظ امنيت، سلامت جامعه و حفاظت از نظام قدرداني كرد.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 557691

برچسب‌ها