محمد کشتی آرای گفت:«ممکن است اتفاق های سیاسی و اقتصادی در کشور های خودشان تاثیر گذار باشد ولی در حوزه بین المللی هیچ اثری نگذاشته است.»

محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در گفت وگو با خبرگزاری خبرآنلاین بازار جهانی را پس از وقوع حملات تروریستی و کودتا تحلیل کرد و گفت:« در بازار داخلی هیچ اتفاق خاصی نیفتاده و هیچ افزایش قیمتی رخ نداده است. بلکه کاهش قیمت نیز داشتیم. این تحولات و اتفاق ها تاثیری بر روی قیمت طلا در بازار داخل کشور نداشته است. »

وی افزود:« در بازار ارز نیز هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است. این مسائل داخلی ترکیه مربوط به مسائل داخلی خود کشورشان است، به همین ترتیب مسائل داخلی فرانسه نیز مربوط به خود فرانسه است. ممکن است این اتفاق ها در کشور های خودشان تاثیر گذار باشد ولی در حوزه بین المللی هیچ اثری نگذاشته است.»

کشتی آرای ادامه داد:« وضعیت بازار جهانی حالت عادی است. بازار داخلی به نظر می رسد تا آخر هفته در همین کانال باقی بماند. »

بر اساس گزارش بازار های جهانی، قیمت طلای جهانی در روز یک شنبه ۸ دلار و ۴۴ سنت یا ۰.۶۴ درصد افزایش قیمت داشت و به هزار و ۳۳۷ دلار و ۲۶ سنت رسید. 

این در حالی است که بازار سکه عکس این روند با کاهش قیمت رو به رو شد. سکه تمام بهار آزادی با کاهش ۵ هزار تومان با قیمت یک میلیون و ۹۰ هزار تومان به فروش رسید. 

به همین ترتیب نیم سکه نیز با کاهش ۲ هزار تومان به ۵۴۸ هزار تومان رسید. ربع سکه نیر مشابه با کاهش قیمت نیم سکه، ۲ هزار تومان افت داشت و به ۲۸۳ هزار تومان رسید. 

بازار ارز نیز مشابه بازار سکه کاهش قیمت را تجربه کرد. دلار آمریکا با کاهش ۲۰ تومان به ۳ هزار و ۵۰۵ تومان رسید. یورو اروپا نیز با کاهش ۲۰ تومان با قیمت ۳ هزار و ۹۰۰ تومان در بازار عرضه شد. 

برخی کارشناسان بر این باورند که حواشی کودتا و نا امنی که از طریق این اتفاق به اقتصاد ترکیه تزریق می‌شود، زمینه‌ساز این خواهد شد که ارزش لیر در بازارهای جهانی تضعیف شود و تقاضا برای خرید دلار افزایش پیدا کند. 

برای مشاهده لحظه ای قیمت طلا، سکه و ارز (ایــــنـــــجـــــــــــــــــا) کلیک کنید.  

 

22439 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 557250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =