برای اولین بار یک رئیس جمهور آمریکا مقاله علمی نوشت/لینک مقاله  اوباما در مجله انجمن پزشکی آمریکا

برای اولین بار در تاریخ آمریکا یک رئیس جمهور این کشور مقاله‌ای آکادمیک در یکی از مجله‌های معتبر علمی منتشر کرده است. مقاله باراک اوباما با مشخصات لازم یک مقاله علمی در مجله انجمن پزشکی آمریکا(جاما) منتشر شده است.

این مقاله {اینجا} با عنوان «پیشرفت تا به امروز اصلاحات نظام بهداشت آمریکا و قدم‌های بعدی آن» به بررسی روند اجرا و آینده لایحه حفاظت از بیمار و مراقبت مقرون به صرفه که در آمریکا به «اوباما کر»(Obama care) مشهور است می‌پردازد. برای اولین بار در تاریخ آمریکاست که یک رئیس جمهور در حال فعالیت این کشور مقاله‌ای آکادمیک به نام خود منتشر می‌کند و این مقاله در یکی مجله معتبر علمی به چاپ می‌رسد. مجله انجمن پزشکی آمریکا یا جاما (JAMA: The Journal of the American Medical Association) که مقاله اوباما در آن به چاپ رسیده یک مجله پزشکی داوری همتا است که ۴۸ بار در سال توسط انجمن پزشکی آمریکا منتشر می‌شود.

روسای جمهور پیشین آمریکا هم مطالبی به عنوان تحلیل یا نظر در مجلات علمی نوشته‌اند اما این مطالب مشخصات مقالات علمی و آکادمیک را نداشته‌اند. به عنوان نمونه بیل کلینتون در سال 1997  تفسیری را در مجله ساینس منتشر کرد یا جورج بوش مقاله‌ای در همین مجله جاما درباره دسترسی به بیمه درمانی به چاپ رساند.

مقاله باراک اوباما اما به صورت آکادمیک به بررسی داده‌های جمع آوری شده از گزارشات و مطالعات صورت گرفته پرداخته  تا به موفقیت‌های «اوباما کر» را  از جمله در زمینه کاهش تعداد آمریکایی‌های فاقد بیمه سلامت بپردازد. هدف این تحقیق بررسی عوامل تاثیرگذار در تصمیم‌گیری برای اصلاحات سیستم بهداشت و درمان آمریکا،جمع‌آوری و جمع‌بندی شواهد درباره تاثیر لایحه  حفاظت از بیمار و مراقبت مقرون به صرفه و شناسایی آموخته‌های اساسی از این لایحه برای سیاست‌های عمومی عنوان شده است.  لایحه حفاظت از بیمار و مراقبت مقرون به صرفه یا اوباماکر از قوانین فدرال ایالات متحده است که در کنار Health Care and Education Reconciliation Act مهمترین مقررات پیاده شده در خصوص نظام بهداشتی آمریکا از زمان تصویب مدیکر و مدیکید در ۱۹۶۵ است. 

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 557171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
    11 0
    اینو به اون بی شخصیت هایی بگین که تو صفحه اینستاگرامش توهین میکنن
  • بی نام A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
    1 9
    عجیبه مگر اوباما دکتری نداره وقتی شما دکتری می گیرید حتما باید از تز تخصصی خودتون مقاله چاپ کنید این در همه جای دنیا مرسوم است. شاید خبر رو اشتباهی ترجمه کرید
    • بی نام A1 ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
      3 0
      "برای اولین بار در تاریخ آمریکاست که یک رئیس جمهور در حال فعالیت این کشور مقاله‌ای آکادمیک به نام خود منتشر می‌کند و این مقاله در یکی مجله معتبر علمی به چاپ می‌رسد. " به نظر می رسد منظور متن فوق این است که اوباما اولین رئیس جمهوری است که در طول دوران ریاست جمهوری خود یک مقاله علمی نوشته است.
  • شهاب IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
    16 0
    ما هم دوره ی قبل یک استاد دانشگاه داشتیم که رییس جمهور شد و متاسفانه کشور را به آزمایشگاه تئوری های مخرب خود تبدیل کرد. اونهم 8 سال
  • محمد A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
    4 8
    در ایران مقرون به صرفه تر است که دکتر نروید و از خود درمانی استفاده کنید . اگر گذرتان به بیمارستان افتاد آن هم از نوع غیر خصوصی اندک سلامتی خود را در طبق اخلاص نهاده اید .