۰ نفر
۲۷ تیر ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۳

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از تلاش شهرداری برای گسترش کمربند سبز در شهر قم به میزان ۶ هزار هکتار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قم، پيام جواديان گفت: مديريت جديد شهرداري قم انگيزه بسيار زيادي براي ايجاد كمربند سبز اطراف شهر دارد و اين كار را يكي از اولويت‌هاي خود مي‌داند.

وي در خصوص معضل ريزگردهاي شهر قم تصريح كرد: بايد يك رينگ حفاظتي در اطراف شهر قم از درختان ايجاد شود تا ريزگردها وقتي مي‌خواهند وارد شهر شوند به اين درختان برخورد كرده و سقوط كنند.

وي ادامه داد: برخي مي‌گويند ريزگردها به فضاي سبز ارتباطي ندارد در حالي كه درختان مي‌توانند به عنوان يك مانع براي ورود ريزگردها عمل كنند.

مديرعامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري قم با اشاره به اينكه در شهر قم حدود هزار و ۴۵۰ هكتار فضاي سبز جنگلي به صورت كمربند سبز وجود دارد، گفت: بر اساس برآوردي كه انجام شده به عددي حدود ۶ هزار هكتار فضاي سبزي رسيديم كه مي‌توانيم در اطراف شهر ايجاد كنيم.

وي با اشاره به مكاتبات انجام شده براي در اختيار گرفتن عرصه‌هاي ملي براي درختكاري اطراف شهر قم عنوان داشت: طي مكاتبات صورت گرفته با مديركل راه و شهرسازي ، اعلام شده است كه هر چه زمين توسط اداره راه و شهرسازي به شهرداري قم تحويل بدهند٬ به فضاي سبز تبديل مي شود . ايشان هم اعلام آمادگي كرده كه اين عرصه‌ها را در اختيار شهرداري قرار دهد و اداره‌كل منابع طبيعي هم اين همكاري را با ما دارد.

جواديان به تلاش براي تأمين پساب براي آبياري كمربند سبز شهر قم اشاره كرد و گفت: به دليل محدوديت‌هاي منابع آبي توسعه فضاي سبز در قم بايد با احتياط بيشتري صورت بگيرد چرا كه به ازاي هر هكتار فضاي سبزي كه كاشته مي‌شود، ممكن است يك هكتار فضاي سبز موجود خشك شود.

وي با گلايه‌ از عدم توجه به تأمين منابع آبي براي گسترش كمربند سبز شهر قم، افزود: گاهي ديده مي‌شود كه متوليان امر حاضر هستند آب را به كشاورز بدهند تا محصولات ديگر بكارد اما براي گسترش كمربند سبز كه مانع نفوذ ريزگردها به قم مي‌شود، تلاشي نمي‌كنند.

به گفته مديرعامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري قم، كمربند سبز شهر قم در حال حاضر وضعيت خوبي از لحاظ آبياري ندارد و درختان موجود هم در معرض خشك شدن قرار دارند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 557136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =