به گزارش مهر، رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به لغو اردوی تیم ملی کشتی فرنگی در اصفهان گفت: با توجه به احتمال آسیب‌دیدگی ملی‌پوشان در آستانه المپیک، در این زمینه تجدید نظر صورت گرفت.

 رسول خادم ظهر امروز در حاشیه سفر به اصفهان و در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌ای گروهی با اشاره به شرایط مناسب اصفهان در رشته کشتی اظهار داشت: اصفهان شهری است که در آن نگاه مثبتی به ورزش کشتی و کشتی‌گیران وجود دارد و این در شرایطی است که بسیاری از استان‌های کشور با مشکلاتی نظیر کمبود توجه و عدم حمایت مسئولان از این ورزش پرطرفدار مواجه هستند.

وی با بیان اینکه نصف‌جهان رویکرد مناسبی به ورزش کشتی دارد، ادامه داد: متأسفانه برخی برنامه‌های کشتی به دلیل عدم توجه مسئولان استان‌های مختلف چندان به خوبی پیش‌نمی‌رود اما در اصفهان شرایط مناسب بوده و امیدوار هستم که با توجه به این موضوع، رقابت‌های ملی کشتی در این شهر برگزار شده و زمینه پیشرفت کشتی اصفهان فراهم شود.

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به خواهرخواندگی نصف‌جهان با شهرهای مطرح جهان ادامه داد: با توجه به این موضوع، به نظر من فرصت این وجود دارد که از این ظرفیت‌ها استفاده شده و کاری کرد که از این طریق، زمینه اعتلاش کشتی اصفهان فراهم شود.

وی با بیان اینکه واگذاری خانه‌های کشتی در شهرستان‌های مختلف کشور با مشکلاتی مواجه است، ادامه داد: در حال حاضر وزارت ورزش و جوانان مشغول رفع این مشکلات و چالش‌ها بوده و هیئت‌ها باید بتوانند برای رفع مشکلات خود، به دنبال فعالیت‌های جانبی باشند.

خادم با اشاره به مشکلات موجود درباره برگزاری اردوی تیم ملی کشتی فرنگی در اصفهان گفت: با توجه به نزدیکی روزهای آغازین الپیک و فرصت اندکی که تا آن زمان وجود دارد، در حال حاضر مشکلات کوچک زمینه بروز آسیب‌های بسیار به کشتی‌گیران می‌شود و با توجه به این موضوع، نباید اجازه دهیم که برای آنها فراز و نشیبی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: بنابراین تیم ملی کشتی فرنگی به خاطر جلوگیری از آسیب‌هایی از این دست، در برنامه‌های خود بازنگری کرد و در حال حاضر اردویی در شهرستان‌های کشور برگزار نمی‌کند.

رئیس فدراسیون کشتی اضافه کرد: در حال حاضر و با توجه به رسانه‌ها و صدا و سیما به موضوع کشتی و حمایت از این ورزش، انگیزه مردمی برای حضور در این ورزش پرطرفدار زیادتر شده و امیدوار هستم که این انگیزه‌ها در ادامه نیز بار دیگر افزایش پیدا کند.

وی درباره شرایط اصفهان در ورزش کشتی اضافه کرد: یکی از پیشنهادات من برای بهبود شرایط کشتی اصفهان، میزبانی مسابقات کشتی فرنگی و آزاد جام جهانی است که قرار است اسفند امسال در اصفهان برگزار شود و در صورتی که شرایط کار در نصف‌جهان فراهم باشد، فدراسیون آمادگی ارائه این میزبانی به اصفهان را دارد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 556877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =