حقوق کارکنان سازمان های عمومی غیردولتی افزایش می یابد؟/ باید هزینه مصوبات دارای بار مالی تامین شود

برخی از کاربران سرویس مشکلات مردم درباره عدم افزایش حقوق کارکنان سازمان تامین اجتماعی اعتراض کرده اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برخی از کاربران سرویس مشکلات مردم که پیداست کارمند سازمان تامین اجتماعی هستند می گویند این سازمان به مصوبات دولتی درباره افزایش حقوق کارمندان توجهی ندارد.
در این رابطه یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم نوشته است: سلام من برای سومین باره پیام می زارم شما خودتون میگین مشکلات رو با ما در میون بذارین تامین اجتماعی مصوبه های دولت که براش بار مالی داره اجرا نمی کنه ومیگه سازمان یه نهاد عمومی غیر دولتی است و از بودجه دولت استفاده نمی کنه مثل افرایش۳۵٪ فوق العاده ویژه کارکنان لطفا مطرح کنین با تشکر
سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در برنامه تلویزیونی نگاه یک درباره این مشکل هم توضیح داد. او گفت: سازمان تامین اجتماعی دارای قانون مستقلی است که در آن، عنوان شده افزایش مستمری بیمه شدگان بازنشستگان مربوط به ماده 92 این قانون است که عنوان می کند باید حقوق ها متناسب با نرخ تورم افزایش یابد.
گفتنی است در قانون تامین اجتماعی عنوان شده که افزایش حقوق کارمندان این سازمان با مصوبه هیات امنا این سازمان انجام می شود. در این صورت می توان گفت مصوبات دولت درباره میزان افزایش حقوق کارمندان دولتی قابل اعمال در این سازمان نیست و نمی توان انتظار داشت افزایش حقوق های کارکنان تامین اجتماعی متناسب با افزایش حقوق کارمندان دولت ارزیابی شود.
نوربخش درباره مصوباتی که بار مالی برای سازمان تامین اجتماعی داشته باشند نیز توضیح داد: هر مصوبه ای که بار مالی بر عهده سازمان بگذارد، باید این بار مالی در بودجه سنواتی کشور پیش بینی شود و این سازمان آماده است چنانچه بار مالی پیش بینی شده در بودجه سالانه تحویل شود، مصوبات را اجرا کند.

 

46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 556418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارشناس بهزیستی IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
    1 2
    اگه کارکنان تامین اجتماعی مشکل حقوق و مزایا دارن پس کارکنان سازمان بهزیستی چی بگن؟