قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی با بیان اینکه اکثریت مجلس از اصلاح‌طلبان نیست، می گوید: لیست امید، لیست خاص اصلاح‌طلبان نبود بنابراین فراکسیون امید نیز به همین نحو در مجلس تشکیل شده است.

رسول منتجب‌نیا در گفت‌وگو با خبرآنلاین در ارزیابی خود از عملکرد اصلاح‌طلبان و فراکسیون امید مجلس، گفت: این انتظار که اصلاح طلبان در انتخابات 7 اسفند 94 و 10 اردیبشهت 95 باید اکثریت مجلس را کسب می‌کردند انتظار به جایی نبوده و نیست، با توجه به ردصلاحیت های گسترده‌ و فضایی که برای اصلاح‌طلبان ایجاد کردند نمی توان ادعا کرد که اکثریت با اصلاح طلبان است.

وی ادامه داد: نهایتا دیدیم افراد غیرسرشناس در جریان اصلاحات به مردم معرفی شده و کسب رای کردند. پس فعالیت‌های انجام گرفته در مجلس نیز باید با همین سطح انتظار مورد ارزیابی قرار گیرد.

این نماینده پیشین مجلس خاطرنشان کرد: چون اکثریت مجلس از اصلاح‌طلبان نبود، اعضای هیات رییسه مجلس نیز با اکثریت اصلاح طلبان تشکیل نشد اما درصد بالایی از نظر و اهداف این جریان تامین شد که نمونه آن انتخاب نواب رییس و برخی از دبیران و منشی‌های هیات رییسه بود، نمی توان انتظاری بیش از این با توجه به نحوه تشکیل مجلس داشت.

منتجب نیا با اشاره به اینکه ما در تصمیمات خود نظر جبهه فراگیر اصلاح طلبان و اعتدال گرایان را در نظر گرفته بودیم، خاطرنشان کرد: لیست امید، لیست خاص اصلاح طلبان نبود بنابراین فراکسیون امید نیز به همین نحو در مجلس تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه در فراکسیون امید چند دستگی وجود ندارد، تصریح کرد: در انتخاب هیات رییسه مجلس و کمیسیون ها عوامل متعددی دخیل بود که منجر به آن نتایج شد و معنای اختلاف در فراکسیون را نمی دهد.

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی یادآور شد: درحال حاضر فراکسیون امید باید قویا و در کمال انسجام کار خود را دنبال کرده و برای مجلس، کمیسیون ها و اداره کشور به خوبی برنامه ریزی کنند به خصوص که به انتخابات ریاست جمهوری 96 نزدیک می شویم و لازم است وحدت و انسجام خوبی در میان آنها وجود داشته باشد و دیگر بحث رای به آقایان عارف و لاریجانی نیست. همگی باید متحد باشند چون نتیجه انتخابات نهایتا به نام اصلاح طلبان و حامیان دولت و معتدلین تمام می شود.

منتجب نیا در ادامه در ارزیابی خود از نقش محمدرضا عارف در مجلس دهم تاکنون و برخی شائبه ها مبنی بر دلخوری او از دولت، گفت: اجمالا و سر بسته می گویم که ایشان از آقای لاریجانی، برخی نمایندگان و تعدادی از وزرا گلایه دارند که با ایشان همکاری نکردند و به نحوی به رای فراکسیون امید و وحدت جبهه فراگیر اصلاح طلبان احترام نگذاشتند.

وی تاکید کرد: اگر برخی وزرا، نمایندگان لیست امید و تعدادی از اصلاح طلبان خارج از مجلس حمایت لازم را از آقای عارف داشتند می توانست بر تعداد آرای ایشان در انتخاب ریاست مجلس بیفزاید.

این فعال سیاسی خاطر نشان کرد: با این وجود امیدواریم در ادامه راه آقای عارف با قدرت فراکسیون را هدایت و مدیریت کنند چون از طریق فراکسیون خیلی کارها می توان انجام داد و نتایج مفید ومثبتی برای کشور دارد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 555663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    15 4
    وقتی به زوراصولگرایان راتوی لیست خودتون قرارمی دیدنتیجه اش همین میشه.