کوثری: قرار بود احمدی‌نژاد به پرونده‌های وزارت اطلاعات دست پیدا کند ولی چنین نشد

نماینده سابق مجلس در رابطه با مباحث مطرح شده پیرامون دسترسی احمدی‌نژاد به پرونده‌های وزارت اطلاعات گفت:قرار بر این بود که دسترسی پیدا کند ولی چنین اتفاقی نیفتاد.

اسماعيل كوثري نماينده اصولگراي مجلس نهم، در بخشی از گفت‌وگوی خود با خبرآنلاين در پاسخ به اين گفته كه« به نظر مي‌رسد احمدی نژاد آتوهایی دارد که به خاطر آنها می‌تواند خودش را در صحنه سیاست نگه دارد»، گفت: نه اصلا چنین چیزی نیست. چون اصلا مدت زمان زیادی نبود که وزارت اطلاعات مستقیم دستش باشد. سر همان قضیه هم شد که ایشان رفت و در خانه نشست.

وي افزود: درست است که از نظر قانونی هر وزارتخانه اگر وزیر نداشته باشد به هر دلیلی، سه ماه رئیس جمهور باید سرپرست آن باشد و قبل از سه ماه باید یک نفر را معرفی کند. اما وزارت اطلاعات یک استثنا داشت که ما به خاطر همین می گوییم ایشان خیلی بالای سر وزارت نبود آن هم این بود که یکی از شرایط وزارت اطلاعات مجتهد بودن است. ایشان که مجتهد نبود به همین دلیل هم این که می گویید به پرونده ها دست پیدا کرده اند، اصلا اینطور نیست.

كوثري در واكنش به تأييد دسترسي احمدي‌نژاد به پرونده‌هاي وزارت اطلاعات از سوي علاءالدين بروجردي و سيد فاضل موسوي،‌اظهار كرد: نه. من قبول ندارم. من خودم چون اطلاع دارم می گویم چنین چیزی نیست. چون قرار بر این بود که دسترسی پیدا کند ولی چنین اتفاقی نیفتاد.

اين نماينده مجلس نهم در پاسخ به اين سئوال كه « براساس گفته شما، يعني جلوي احمدي‌نژاد را گرفتند؟»، گفت: همانجا بود که حضرت آقا بلافاصله آقای مصلحی را برگرداندند. یعنی ایشان یا باید سریع یک نفر را معرفی می کرد. نه اینکه رهبري بخواهد دخالتی کند فقط از جهت مشورت درباره این وزرا نظر می دهند. لذا آنجا بود که باید سریع یک نفر را برای وزارت اطلاعات به مجلس معرفی می کردند، اما این کار را نکردند چون می خواستند خودشان سرپرست باشند. اینجا بود که بلافاصله حضرت آقا از اختیارات خودشان طبق قانون اساسی یعنی حکم حکومتی استفاده کردند و گفتند آقای مصلحی مجددا به سر کارش برگردد.

مشروح اين گفت‌وگو را اينجا بخوانيد.

29217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 555567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
    26 3
    ایشون از کجا میدونن که قرار بر این بود که دسترسی پیدا کند ولی چنین اتفاقی نیفتاد ؟؟؟ فکر میکنم در این مورد باید در دادگاه پاسخگو باشند
  • بی نام IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
    31 4
    با این اوصاف یکی به ما بگه چطور و با دعوت چه کسی احمدی نژاد به مراسم افتتاحیه ی دور جدید مجلس خبرگان دعوت میشه در حالی که می گید آتویی از کسی نداره و در عین حال جلوی نظر رهبر مقاومت کرده و هشت سال مملکت رو با انواع و اقسام فسادهای مالی و اداری به سمت نابودی کشوند.
  • کوچه علی چپ A1 ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
    15 0
    دست پیدا کرد .دی
  • بی نام IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
    24 3
    می گویند علت اینکه احمدی نژاد را پیگیری قضائی نمی کنند این است که او از خیلی آدما اطلاعات داره بهمین دایل اورا کاری ندارند
    • بی نام IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
      3 0
      کاملا درست میگن .
  • بی نام A1 ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
    23 1
    قرار بود دسترسی پیدا کند؟؟؟ یعنی چی؟ یعنی برکناری مصلحی در راستای اجرای یک توطئه از پیش سازمان یافته جهت دسترسی به مستندات و اطلاعات سری سطح بالا بوده ؟؟؟؟ کوثری هم در جریان بوده؟؟؟ جالبه...
  • بی نام IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
    19 2
    یعنی چی قرار بود سردار؟ این قرار رو چه کسی با ایشون گذاشته بود؟ شما از کجا میدونید که قرار بود؟ سردار یادتون باشه که دل ما به شماها خوش بوده ها؟
  • بی نام IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
    15 2
    همچین میگه قرار بود احمدی‌نژاد به پرونده‌های وزارت اطلاعات دست پیدا کند... انگار جزو آرزوهای ایشان بوده است
  • بی نام IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
    22 1
    یعنی دلیل اینکه مجلس نهم نتوانست احمدی نژاد را استیضاح کند اصلا ربطی به آتوهای این شخص ندارد؟
    • بی نام IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
      3 0
      اصلا و ابدا
    • بی نام IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
      6 0
      هم احمدی نژاد و هم سعید مرتضوی ، هر دو آتو دارند .
    • بی نام IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
      3 0
      اصلا ندارد . میگی نه از خواجه حافظ شیرازی بپرس
  • بی نام IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
    18 2
    كوثري در واكنش به تأييد دسترسي احمدي‌نژاد به پرونده‌هاي وزارت اطلاعات از سوي علاءالدين بروجردي و سيد فاضل موسوي،‌اظهار كرد: نه. من قبول ندارم. عجب
  • بی نام IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
    20 2
    آقا مثلا نماینده مجلس بوده و ادعا میکنه از آقای بروجردی بیشتر یادشه در حالیکه قضیه سرپرستی احمدی نژاد برمیگردد به بعد از عزل محسنی اژه ای از وزارت اطلاعات .
  • سرباز انقلاب IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
    28 3
    جناب آقا کوثری ... احمدی نژاد بعد از برکناری وزیر اطلاعات اول یعنی اژه با سرپرستی آن وزارتخانه کار خودشو کرد . میخواست با عزل مصلحی هم مدتی یه کارائی بکنه که نشد و خانه نشینی کرد . شما لطفا حافظه خودتو تقویت کن اخوی .
    • بی نام IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
      1 0
      دوست عزیز کوثری خوبم میدونه اما با عنوان نمودن مسئله خانه نشینی و ارتباط آن به مصلحی میخواد صورت مسئله قبلی را پاک کند که انگار نه انگار احمدی نژاد یکبار در عزل محسنی اژه موفق به کسب سه ماهه سرپرستی وزارتخانه مذکور شده لذا ادعا میکنه احمدی نژاد قرار بود اما نتوانست در حالیکه احمدی نژاد قرار بوده و متأسفانه هم توانست .