تدبیر24 نوشت: با حضور حجت الاسلام شهیدی معاون رییس جمهور و نماینده ولی فقیه و دبیر شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت حجت الاسلام دکترسیدمهدی فقیهی معاون محترم شورای عالی فرهنگ ایثار وشهادت از معاونت در این دبیرخانه کناره گیری کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر فقیهی گفت: درجهت ایجاد بستری ارام ;دور از حاشیه ودرراستای پیشبرد اهداف شورای عالی طبق منویات مقام معظم رهبری ازسمت خود استعفا نمودم .

این درخواست درحالی توسط دبیر محترم دبیرخانه شوراعالی مورد پذیرش قرارگرفت که در مراسم تودیع اظهار داشت: آقای فقیهی در طول دو سال گذشته به میزان بیش از 5 سال ماموریتها را به پیش برد و توانست با خدمت به این فرهنگ متعالی ودبیرخانه ادای وظیفه نماید. ایشان از دوستان خوب ما بوده و خواهد بود و در سنگری دیگر از ایشان استفاده خواهد شد.

فقیهی قبلا نیز دوسال معاون حقوقی و پارلمانی بنیاد شهید بود و نقشی فعال در تعامل با مجلس ایفا نموده بود.
در ادامه این مراسم حجت الاسلام کاویانی از مدیران بنیاد شهید به عنوان سرپرست موقت دبیرخانه معرفی شد .

شهیدی اظهار امیدواری کرد بنیاد شهید طبق وظایف تعریف شده ان در قانون جامع همکاری شایسته تری با دبیرخانه داشته باشد.

فقیهی در این مراسم با برشمردن انتظارات رهبر معظم انقلاب و کم کاری های صورت گرفته در این خصوص گفت لازم است با جدیت به حرکت جهادی در عمل به انتظار حضرت اقا حرکت کنیم و اگر موانع داریم آنرا بر طرف کنیم و ادامه داد: فصلنامه فرهنگ ایثار و شهادت چون نگینی می درخشد و اعتبار علمی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شده است.

فقیهی دلیل اصلی کناره گیری خود را عدم همکاری برخی نهادها در پیشبرد ماموریتها عنوان کرد و گفت ، چگونه است که بعد از بیست روز از ابراز گلایه رهبر معظم انقلاب در کم کاری های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کسی به خود نمی آید و اقدام جدی در لبیک به ندای ایشان صورت نمی گیرد و شاید با کناره گیری من بستر های نویی فراروی این مسیر باز شود و مانع تراشی ها کم شود.

معاون مستعفی دبیرخانه گفت : امروز باید بپذیریم که در بنیاد شهید نتوانسته ایم رسالت بلند خود را انجام دهید و علیرغم ظرفیت بالای امکانات در فرهنگی بنیاد شهید غبار کم لطفی به فرهنگ ایثار و شهادت را شاهدیم و راه اندازی دبیرخانه این نوید را داد که می توان با دست خالی نیز با ایثار و شهادت عجین شد. حفظ استقلال و رویکرد استقلالی دبیرخانه شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت نوید بخش دستگاهها و تشکل های شاهد و ایثار گر شد

فقیهی با انتقاد از بنیاد شهید گفت : متاسفانه این تعامل در بنیاد شهید دیده نمی شود و گاها بدنبال حرکت های سطحی و پوشالی هستند بطوریکه نگرانی رهبر انقلاب را در کم کاری های این حوزه موید مطلب ماست.

۱۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 555519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =