انتشار رمان کوتاهی اثر صدام حسین در انگلستان

رمانی کوتاهی که صدام حسین اندکی پیش از آغاز جنگ عراق در سال 2003 نوشته بود، برای نخستین بار به زبان انگلیسی در بریتانیا منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از ناشران مستقل انگلستان که در زمینه انتشار آثار کمیاب یا آثاری که هنوز به انگلیسی ترجمه نشده‌اند فعالیت می‌کند رمان کوتاه صدام حسین را دسامبر 2016 به بازار کتاب عرضه می‌کند. این زمان مصادف با دهمین سالگرد اعدام دیکتاتور پیشین عراق است.

این رمان کوتاه پیش از این به دیگر زبان‌ها با عنوان‌هایی چون «برو بیرون، ای ملعون» منتشر شده است و داستان مقاومت قبیله‌ای خیالی ساکن اطراف رود فرات در 1500 سال پیش با را روایت می‌کند. نیویورک تایمز سال 2005 این کتاب صدام حسین را نوشته‌ای بی‌ارزش و فراموش‌شدنی توصیف کرده بود.

گفته می‌شود که دست‌نوشتۀ این داستان را دختر صدام سال 2003 از عراق خارج کرده است. دختر صدام سال 2005 در اردن اعلام کرد که این کتاب 186 صفحه‌ای را منتشر می‌کند. هرچند که خیلی زود فروش آن در اردن ممنوع شد و در نتیجه این ممنوعیت نسخه‌های غیرقانونی بسیاری از آن در بازار سیاه کتاب موجود شد. سال 2006 یک ناشر ژاپنی این کتاب را با عنوان «رقص شیطان» منتشر کرد. این کتاب علاوه بر ژاپنی به ترکی هم ترجمه شده است. ناشر انگلیسی هنوز اعلام نکرده است که کتاب با ترجمه انگلیسی با چه عنوانی منتشر خواهد شد.

سخنگوی انتشاراتی که قصد چاپ کتاب در انگلستان را دارد سبک داستان را ترکیبی از «بازی تاج و تخت» و نسخۀ انگلسی «خانه پوشالی» توصیف کرد و گفت که داستان سرشار از دسیسه‌های سیاسی است، اما باقی داستان تا کریسمس در خفا باقی خواهد ماند. این انتشارات قصد انتشار دیگر رمان‌ها و خاطرات دیکتاتور پیشین عراق  را نیز دارد.

صدام حسین در دوران حیات خود رمان‌هایی با نام مستعار منتشر می‌کرد که پیش از آغاز جنگ عراق در سال 2003 تمامی این کتاب‌ها در مدارس عراق تدریس می‌شد. انتشار کتاب‌های این دیکتاتور در کشورهای مختلف همواره محل بحث و جنجال‌های بسیاری بوده است.

منبع: گاردین / 11 جولای

58241

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 555395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
    0 1
    با سلام میخواستم بپرسم چرا بند 10 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری رو تو احکام ما کتابداران نمی ذارن؟ آخه بی عدالتی تا به کی خدایا خودت بهمون رحم کن