تسنیم نوشت: نیروی هوایی ارتش اعلام کرده که مهارت بالای خلبان جنگنده سوخو ۲۴ که هواپیمایش امروز در حوالی شیراز سقوط کرده بود، مانع از سقوط جنگنده در منطقه مسکونی شده است.

روابط عمومی نیروی هوایی ارتش اعلام کرده که جنگنده‌ای که صبح امروز در حوالی شهرستان استهبان از توابع استان فارس سقوط کرده بود، متعلق به پایگاه شهید دوران (پایگاه هوایی شیراز) بوده است.

صبح امروز یک فروند جنگنده سوخو24 نیروی هوایی ارتش در حوالی شهرستان استهبان از توابع استان فارس دچار سانحه شده و سقوط کرده بود. در جریان این سقوط، 2 خلبان جنگنده موفق شدند که از داخل هواپیما ایجکت کرده و سالم روی زمین فرود بیایند.

خلبانان این جنگنده، پس از خروج موقت از هواپیما و فرود روی زمین، آسیب جزئی دیده بودند که بلافاصله با یک فروند بالگرد نظامی به بیمارستان منتقل شدند. هم اکنون این دو خلبان در سلامت کامل به سر می‌برند.

آنطور که نیروی هوایی ارتش اعلام کرده است، سوخو 24 پایگاه هوایی شیراز، در حین ماموریت آموزشی و به دلیل نقص سقوط کرده است. احتمال این وجود داشته که جنگنده در منطقه‌ای مسکونی سقوط کند که بنابر اعلام نهاجا، "با مهارت بالای خلبان" جنگنده به منطقه غیر مسکونی هدایت شده و نهایتا در همانجا هم سقوط کرده است.

این جنگنده صبح امروز و حدود ساعت 9 و 20 دقیقه در حوالی روستای قش‌قاوی در کنار دریاچه بختگان در منطقه خیر شهرستان استهبان استان فارس سقوط کرده بود.
29213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 554913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    79 8
    و بازهم هواپیمای روسی
    • بی نام A1 ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
      21 0
      این هواپیماهای روسی نیاز به جنگ و درگیری هوایی ندارند..خودشون میافتند......
  • بی نام A1 ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    50 68
    احتمالا در ایران در آینده برای سقوط هواپیما هم مدال حواهند داد چون سقوط را نشانه مهارت خلبان خواهند نامید
  • رافایل A1 ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    37 1
    باید بگم که خلبانان ایران جزو بهترین خلبانان دنیا هستند سندش هم هشت سال دفاع مقدس که به نظر خبه های نظامی دنیا غیر ممکن ترین عملیات ها را انجام می دادند قدرت خلبانان ایرانی با هواپیمای اف 14 هنوز هم یاد خلبانان عراقی هست با اون موشک فینیکس و قدرت بالای مانورشون خدا قوت خلبان ایرانی ودلاور مردان نهاجا
  • یوسف RO ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    18 0
    بنده به شخصه افتخار میکنم به این خلبانان غیور... دل شیر میخواد با جنگنده ی 40 سال پیش که مثلا اوورهال شده پرواز کرد
  • منصور A1 ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
    9 3
    چه ربطی داره این هواپیما مگه نو بوده؟ اینا تولید چند دهه پیش هستند که خدا میدونه چند بار اورهال شد تازه با تحریم قطعات هواپیما که علیه ایران وجود داشته خدا میدونه اینا از کی تاریخ مصرف قطعاتشون تموم شده و نیاز به قطعه داشتن. یه جوری بعضیا حرف میزنن انگار اینا دیروز ساخته شدن. واقعا یه عده از هر فرصتی میخوان برای عقده گشایی علیه دومین قدرت برتر نظامی جهان استفاده کنن. تا حالا صد بار خبر سقوط هواپیما های جدید ساخته شده امریکا تو سایتا منتشر شده.
  • علی A1 ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
    0 0
    بعضی از دوستان خیلی کم لطفی می کنند یادمان باشد خلبانان این کشور سرمایه های کشور هستند چه بسیار خلبانان.شهیدی که در تلاش برای نجات دادن پرنده های خود در اخرین لحضه فرصت اجکت را هم ازدست دادند حال این دوستان معظم خودشان قضاوت کنند ایا اگر این دو خلبان عزیز که از نخبه های نیروی هوایی هم هستند اجکت نمی کردند شما چه قضاوتی می کردید . خدا را شکر که این بار به خیر گذشت به هر حال وسیله فنی است و هر احتمالی وجود دارد اانشا اله که دیگر شاهد هیچ سقوطی چهبا اجکت سالم و چه بی ... نباشیم