30 درصد حقوق کارمند به عنوان حق بیمه پرداخت می شود که 23 درصد سهم کارفرما است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کاربری در صفحه مشکلات مردم نوشته است:" من حدود سه سال هست که در اموزشگاهی بیمه اجباری هستم اما کارفرما کل مبلغ بیمه رو (سال جاری نزدیک به ۳۰۰ هزار تومان) رو از حقوق من کسر می کنن.آیا پرداخت حق بیمه با خودم هست اگه نیست آیا می تونم این سه سال حق بیمه که از جیب خودم دادم رو از کارفرما به صورت قانونی مطالبه کنم؟

در این زمینه روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی پاسخ داد :  30 درصد حقوق واقعی فرد بعنوان حق بیمه باید پرداخت شود. از این 30 درصد 23 درصد سهم کارفرماست،و کارفرما نمی تواند از حقوق کارگر برداشت کند. باقیمانده یعنی 7 درصد آن سهم بیمه شده است که کارفرما مجاز است از حقوق کارگر کسر کند. برداشت بیشتر از این از حقوق کارگر در مورد بیمه غیر قانونی است و می توان به هیاتهای حل اختلاف وزارت کار شکایت کرد.

 

46232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 554779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دلیرپور A1 ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    0 0
    کارمند جهاد کشاورزی هستم. در مورد مشاغل سخت با این که شامل من و برخی همکاران می شود اما وزارت خانه اعلام کرده به دلیل نبود بودجه سابقه پرسنل تایید نشود. برخی از این افراد حکم کارگری دارند. اما مابه التفاوت به بیمه پرداخت نمی شود. در ضمن عده ای که در اول اقدام کرده بودند سنوات آنها مورد تایید قرار گرفته و بازنشسته شده اند ولی پرونده بقیه نگه داشته شده. آیا راهی هست که بتوان به نتیجه رسید