ایسنا نوشت: مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور از وقوع گرد و غبار در استان‌های خوزستان، ایلام، بوشهر، سمنان، تهران، قم، قزوین، البرز و اصفهان طی سه روز آینده خبر داد.

احد وظیفه گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و خروجی مدل‌های هواشناسی، در سه روز آینده در مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز (شنبه ۱۹ تیر) به سبب نفوذ هوای خنک بر روی سواحل شمالی، کاهش نسبی دما و تشدید بارش را در این نواحی خواهیم داشت و شدت بارش در استان گیلان خواهد بود، اظهار کرد: دریای خزر نیز امروز مواج پیش‌بینی می‌شود، همچنین با افزایش سرعت وزش باد بر روی عراق انتظار می‌رود از امشب و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه ۲۰ و ۲۱ تیر، در استان‌های خوزستان، ایلام و بوشهر پدیده گرد و غبار رخ دهد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی به وضعیت جوی مناطق فوق طی سه روز آینده اشاره کرد و گفت: در روز شنبه ۱۹ تیر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در استان گیلان، غرب مازندران و در ساعات بعدازظهر در نیمه شمالی آذربایجان غربی، برخی نقاط آذربایجان شرقی، زنجان و اردبیل رخ می‌دهد. همچنین در روز یکشنبه ۲۰ تیر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت برای نیمه شمالی آذربایجان غربی و برخی نقاط آذربایجان شرقی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در روز دوشنبه ۲۱ تیر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل و از اوایل شب در استان گیلان رخ خواهد داد، از این رو توصیه می‌شود اقدامات لازم جهت آمادگی و مقابله با حوادث احتمالی به عمل آید.

گرد و غبار در استان‌های خوزستان، ایلام و بوشهر در روز یکشنبه

به گفته وظیفه، با افزایش سرعت وزش باد بر روی عراق انتظار می‌رود از امشب و طی روز یکشنبه در برخی نقاط استان‌های خوزستان، ایلام و بوشهر پدیده گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا رخ دهد. در سه روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و طوفان گردوخاک پیش بینی می شود. در سه روز آینده خلیج فارس و شرق دریای عمان نیز مواج خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه در سه روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و طوفان گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، افزود: در همین بازه زمانی در جنوب استان سمنان، جنوب تهران، قم، قزوین، البرز و اصفهان در بعضی ساعات وزش باد نسبتا شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، همچنین طی سه روز آینده خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در مورد وضعیت هوای استان تهران طی روزهای آینده اظهار کرد: آسمان تهران در روز یکشنبه ۲۰ تیر، صاف، همراه با وزش باد، در بعدازظهر افزایش ابر با حداکثر و حداقل دمای ۳۷ و ۲۲ درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه ۲۱ تیر، صاف همراه با وزش باد، در بعدازظهر افزایش ابر، اوایل شب وزش باد شدید با حداکثر و حداقل دمای ۳۸ و ۲۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 554484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =