۰ نفر
۱۹ تیر ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۰
نصیری: طلای ریو را می‌خواهم

روزنامه همشهری زنجان نوشت: «میثم نصیری» نماینده کشتی ایران در وزن 65 کیلوگرم برای المپیک انتخاب شد. این خبری بود که چند روز قبل موجی از شادی دوستداران ورزش استان را در پی داشت.

نصیری در حالی در این وزن کشتی در المپیک ریو کشتی می‌گیرد که برای نخستین بار در تاریخ کشتی استان است که یک ورزشکار با دو بنده تیم ملی در المپیک شرکت می‌کند. وی در گفت وگو با همشهری از تلاش‌های خستگی ناپذیر یک سال گذشته برای حضور در المیپک ریو می‌‌گوید. روزهای سختی که میثم برای رسیدن به آن همه رویاها را به واقعیت تبدیل کرد.

الان چه احساسی داری؟

از این‌که مزد زحمات یک ساله‌ام به بار نشسته خیلی خوشحالم. حضور در المپیک آمال و آرزوی هر ملی‌پوشی است و از این‌که به عنوان یک زنجانی این افتخار نصیب بنده شده، بسیار خوشحال هستم.
آرزوی هر ورزشکاری است که برای کشورش در رقابت‌های المپیک مبارزه کند. من هم حس غرور دارم و امیدوارم نماینده شایسته‌ای برای کشتی ایران در رقابت‌های المپیک باشم. در مسابقه‌های جهانی و بازی‌های آسیایی حضور نداشتم و از این‌که توانستم بدون حضور در این رقابت‌ها مستقیما راهی المپیک شوم، واقعا خوشحال هستم.

برای حضور در المپیک چه برنامه‌ای داشتی؟

از 5 سال پیش ابتدا حضور در مسابقه‌های جهانی و بازی‌های آسیایی را هدفگذاری کرده بودم اما به هر شکل قسمت نشد راهی این مسابقات شوم اما این بار لطف خدا شامل حالم شد و مزد زحمات و سختی‌های اردوهای تیم ملی را با نتایج مطلوب گرفتم.

شرایط در اردوهای تیم ملی چگونه بود؟

در یک سال گذشته که بیشتر در اردوی تیم ملی برای حضور در رقابت‌های مختلف جهانی و تورنمنت‌ها بودم، تمرینات سخت و دشوار و فشارهای سنگین را تحمل کردم اما حضور در المپیک کامم را شیرین کرد.

برای کسب این افتخار چه مراحلی را طی کردی؟

آرزوی هر ورزشکاری حضور در تیم ملی و کسب مدال در المپیک برای کشورش است و این افتخار در این دوره نصیبم شد تا بتوانم برای کشورم صاحب عنوان شوم.

برای کسب مدال در المپیک ریو چه برنامه‌ای داری؟

تا شروع المپیک طبق برنامه ریزی مربی‌ام تمریناتم را در خانه کشتی تهران زیرنظر کادر فنی دنبال می‌کنم. در این مدت در چند اردوی10 تا 12 روزه شرکت می‌کنم و بعد از چند روز استراحت دوباره تمرینات از سر گرفته می‌شود. با روحیه بهتر تمرینات را ادامه می‌دهم تا بتوانم به عنوان اولین کشتی‌گیر استان زنجان در رقابت‌های المپیک برای کشور و استان افتخارآفرین شوم. در المپیک با جان و دل کشتی می‌گیرم و هدفم رسیدن به مدال طلا است.

شناختی از حریفانت داری؟

حریفانم از جمهوری آذربایجان، آمریکا، کوبا، روسیه، ترکیه و برخی کشورها هستند که در برخی تورنمنت‌ها با آنها کشتی گرفته‌ام. به هر حال کشتی گرفتن در المپیک به دلیل حساسیت بالا و به قول معروف وجود دانه درشت‌ها شرایط خاص خودش را دارد.

در وزن 65 کیلوگرم چه تعداد حریف خواهی داشت؟

طبق آخرین اخبار رسیده در این وزن رقابت نزدیک و پایاپایی بین 20 کشتی‌گیر قدر برگزار می‌شود.

چقدر به کسب مدال در این رویداد بزرگ جهانی امیدواری ؟

توکل به خدا و دعای خیر مردم در کنار تلاش‌های مربیان، مسئولان فدراسیون و خودم راه کسب مدال را برایم هموار خواهد کرد. این افتخار در ورزش کشتی استان برای اولین بار است که نصیب بنده شد و امیدوارم بتوانم بالای سکوی قهرمانی بایستم. من مجدانه به دنبال کسب طلای المپیک ریو هستم و تا آخرین لحظه برایش می‌جنگم.

اکنون به لحاظ تعذیه و امکانات در چه وضعیتی به سر می‌برید؟

اردوی تیم ملی در خانه کشتی تهران زیرنظر کادر فنی برگزار می‌شود و با نظارت جدی آنها و فدراسیون، هم به لحاظ تغذیه و هم امکانات تمرینی شرایط بهتری حاکم است.

محمدی کشتی‌گیر این وزن رقیب اصلی شما برای حضور در المپیک بود. در باره او چه نظری داری؟

در یک سال گذشته رقابت نزدیک و پایاپایی بین من و محمدی بود که در نهایت قرعه کار به نام من افتاد. هر چند در این راه نباید زحمات و تلاش‌های او را نادیده بگیریم. رفاقت بسیار نزدیکی با محمدی دارم. هر وقت او موفق به کسب مدال می‌شد، اولین نفری بودم که به او تبریک می‌گفتم و همیشه برای موفقیتش دعا کرده‌ام.

در جام جهانی آمریکا و تورنمنت ارمنستان چه سختی‌هایی را متحمل شدی؟

در رقابت‌های جام جهانی آمریکا تمرین‌های بسیار پرفشاری را پشت سر ‌گذاشتم و این باعث شد تا آن طور که باید در این رقابت‌ها کشتی نگیرم. در مجموع از عملکردم در این مسابقه‌ها به هیچ وجه راضی نیستم. در تورنمنت ارمنستان معادلات به شکل دیگری رقم خورد به طوری که کشتی‌هایم خیلی بهتر شد و اگر در مسابقه‌ فینال مقابل حریف روس اسیر اشتباه خودم نمی‌شدم، به مدال طلا هم دست می‌یافتم. البته در این میان استرس انتخاب شدن برای حضور در المپیک، فشار روحی زیادی به من و محمدی وارد کرده بود.

چه انتظاری از مسئولان استانی و هیات کشتی استان داری؟

مسئولان استان باید شرایط را برای رشد ورزشکاران برای حضور موفق در رقابت‌های المپیک و سایر رقابت‌های معتبر جهانی فراهم کنند. حمایت هیات کشتی (که این روزها روی ریل برنامه و موفقیت قرار گرفته) از قهرمانان این عرصه، باعث دلگرمی سایر کشتی‌گیران خواهد بود.

چه صحبتی با مردم داری؟

دعای خیر مردم همواره پشت و پناه قهرمانان و ورزشکاران المپیکی بوده است و انتظار داریم ما را برای کسب مدال در این رویداد مهم ورزشی جهان از یاد نبرند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 554288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =