کره جنوبی اولین شبکه اختصاصی برای اینترنت اشیاء را در این کشور راه‌اندازی کرد.

به گزارش خبرآنلاین، کمپانی مخابراتی SK Telecom باهدف تجاری‌سازی اینترنت اشیاء در سطح ملی شبکه جدیدی را به نام LoRaWAN افتتاح کرد که بر مبنای رنج طولانی دسترسی و بهینه‌سازی پروتکل شبکه بی‌سیم کم‌مصرف/LPWAN تعریف‌شده و دیتا با سرعت‌پایین و مصرف حداقل باتری منتقل می‌شود.

گفتنی است شبکه مشابهی در سال 2015 در آمستردام هلند آنهم در سطح یک شهر افتتاح شد اما شبکه LoRaWAN در سطح کشوری تعریف‌شده است. البته کمپانی KPN هلند اخیراً دسترسی به اپ های اینترنت اشیاء را در سطح ملی گسترش داده است.

شبکه LPEAN در مقایسه با بلوتوث، بی‌سیم و شبکه‌های موبایل مصرف انرژی کمتری دارد.

 «لی هیونگ هی» پرزیدنت SK Telecom در ای باره گفت فرصت تجاری جدیدی با اینترنت اشیاء در این کشور ایجادشده که می‌تواند سودآور و مردم دیتا مصرف کرده و به ازای آن پول پرداخت می‌کنند.

از اولین مزایای اینترنت اشیاء در سطح ملی، روشن کردن لامپ خیابان‌ها در مسافت‌های دور و دور از دسترس، پیدا کردن حیوانات خانگی گم‌شده و یافتن گوشی‌های موبایل است که در پروژه کره جنوبی تعریف شد است.

سرعت‌بالای دسترسی به اینترنت در کره جنوبی یکی از دلایل پیشرفت سرسام‌آور این کشور در حوزه اینترنت است و 99 درصد از مردم این کشور اینترنت دارند.

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 553360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    4 1
    البته هلندی ها زودتر از کره ای ها این کار و انجام دادن حالا کره ای ها یه ذره بزرگترش رو اجرا کردن. با این طرح تمام ابزار لازم به هم وصل می شن و دیتا بینشون منتقل می شه. مثلا کارمند اداره برق با موبایلش لامپ فلان خیابون رو روشن یا خاموش می کنه. یکی از کارهاش اینه نه اینکه در اداره باشه و این کار و انجام بده بلکه هر جا باشه می تونه