روسیه در حالی آغاز به‌کار رادار جدید هشداردهی حمله موشکی را اعلام کرد که یکی از مقامات پنتاگون نیز از استقرار سپر دفاع ضد موشکی تا 2018 خبر داد

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ایستگاه راداری سیستم هشداردهی حمله موشکی در استان لنینگراد به‌زودی کشیک نظامی خود را آغاز می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری ریانووستی، الکسی زالاتوخین، سخنگوی وزارت دفاع روسیه جمعه اعلام کرد که ایستگاه راداری جدید سیستم هشداردهی حمله موشکی وارونژ در لختوسی استان لنینگراد کاملا آماده شده و به‌زودی کشیک نظامی خود را آغاز خواهد کرد.

بنا بر این گزارش، دو ایستگاه آرماویر و لختوسی باید پوشش کامل راداری بر مناطق خطرناک حملات موشکی شمال غرب و جنوب غرب را تامین کنند.
زالاتوخین گفت: رادار وارونژ‌ـ‌ام در ماه دسامبر در روستای لختوسی نصب شد. این ایستگاه در حال حاضر کاملا برای کشیک نظامی آمادگی دارد که به‌زودی آغاز می‌شود.

گفته‌شد، ایستگاه راداری دوم وارونژ‌‌‌‌ـ‌ام در ماه فوریه سال گذشته در آرماویرکار کشیک نظامی خود را آغاز کرد.

به گزارش ایلنا، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در حالی از آغاز به‌کار رادار جدید سیستم هشداردهی حمله موشکی در استان لنینگراد خبر می‌دهد که «بردلی رابرتز»، یکی از مقام‌های بلندپایه‌ وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که این کشور قصد دارد تا سال ۲۰۱۸ تمامی اروپا را زیر سپر دفاع ضد موشکی قرار دهد.

به گفته‌ رابرتز، این اقدام بخشی از یک طرح دفاعی بزرگتر است که برای حفاظت از حمله‌های موشکی احتمالی برنامه‌ریزی شده است.

لازم به یادآوری است که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا وعده داده بود که برنامه‌ دفاع ضد موشکی سلف خود جورج دبیلو بوش را لغو کند.

به گفته‌ رابرتز، سیستمی که بوش در نظر گرفته بود از ۷۵ درصد اروپا محافظت می‌کرد اما طرح اوباما ۱۰۰ درصد این قاره را در بر می‌گیرد.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 55330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =