ایسنا نوشت:مستند «عمق ناکامی» مربوط به پخش اعترافات عوامل و عناصر داعش در کشور، از شبکه‌های دوم و ششم (خبر) سیما پخش شد.

مستند «عمق ناکامی» که به پخش اعترافات عوامل و عناصر داعش در کشور می‌پردازد و نحوه‌ی اجرای عملیات تروریستی آن‌ها را در تهران تشریح می‌کند، شامگاه دوشنبه از شبکه خبر و اخبار 20:30 شبکه دو سیما پخش شد.

در این مستند که برای نخستین بار با پخش تصاویری از فیلم‌های مخفیانه وزارت اطلاعات که از ترددها، جابه‌جایی خودروها و مواد منفجره این عوامل در تهران به خصوص در اطراف پارک دانشجو گرفته شده است همراه بود، سلسله عملیات‌ دستگیری تروریست‌ها از 25 خرداد 95 تا آخرین ضربه‌های اطلاعاتی به پیکره برنامه‌های آن‌ها در تاریخ 31 خرداد، تشریح شد و قسمت‌هایی از اعترافات 10 تروریست تکفیری وهابی در تهران و سه استان مرکزی و مرزی کشور پخش شد.

در بخشی از این مستند تصاویری از خانه‌های امن این عناصر که مملو از مواد منفجره‌ای بود که قرار بود به بمب تبدیل شوند به نمایش درآمد و همانطور که تعدادی از اعضای این گروهک تروریستی اعتراف کردند، تصمیم گرفته شده بود که بمب‌ها در 50 نقطه شهر تهران کار گذاشته شوند که چنین عملکردی عملیات‌های تروریستی مشابه انجام شده در سوریه و عراق را به یاد می‌آورد.

در ادامه این مستند که البته به دلیل ملاحظات امنیتی و اطلاعاتی، بخشی از اعترافات هولناک عناصر دستگیر شده مرتبط با داعش امکان پخش را نداشت، اینگونه مطرح شد که گروهک داعش به عوامل خود در ایران پیشنهاد داده است که بمب‌گذاری‌ها را در شهرهای بزرگ کشور مانند تهران انجام دهند اما ناکامی این عوامل در انجام عملیات تروریستی‌شان این پرسش را ایجاد می‌کند که آیا استفاده از عناصر وطنی برای ضربه زدن به ایران نتیجه‌ای به همراه دارد؟

در بخش پایانی این مستند یکی از عناصر دستگیر شده با اشاره به نحوه‌ منفجر کردن این بمب‌ها گفت که قرار بود بمب‌ها از فاصله‌ نزدیک و از طریق فعال کردن چاشنی‌های‌شان توسط گوشی‌های تلفن همراه منفجر شوند تا بتوان از لحظه‌ی انفجار فیلمبرداری کرد اما در نهایت تلاش‌های شبانه‌روزی سربازان گمنام امام زمان (عج) و همراهی مردم قدرشناس ایران سبب دستگیری این عوامل و خنثی شدن طرح تروریستی آن‌ها شد که همین نکته نشان‌دهنده‌ اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) بر مرزهای کشور و رصد کامل تحرکات احتمالی تروریستی در کشور است.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 553203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امید A1 ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
    درود و برکات خداوند منان بر سربازان گمنامش و سپاس از مردم آزاده ایران که با مشلاتی که دارند هیچگاه پشت به نظام اسلامی ایران نمی کنند و حفظ دین محمدی و یک پارچگی نظام و حرمت به همه ادیان و قبایل و اقوام را در اتحاددولت و ملت وتحت رهبری عظیم الشان می دانند
  • طوقی از ایرانشهر A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    15 0
    احسنت و خدا قوت بر نیروهای عزیز امنیتی ایران اسلامی. موفق و سربلند باشید
  • samy A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
    9 0
    درود بر سربازان گمنام امام زمان.به ایرانی بودن خودم افتخار میکنم.
  • بی نام GB ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
    4 0
    واقعا دست سربازهای امام زمان درد نکنه